Carnaval - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Februari 2007 | Brazilië, Brasilia

Hallo daar,
nou ik ben nu weer een beetje uitgerust van deze heftige week.. want ik heb me toch lekker gefeest (zo hard dat ik wel 2 kilo kwijt ben geraakt :D)
Nou zondag avond.. Ik heb zo heerlijk gefeest en gedanst en lekker bier gedronken.. Dat was wel weer echt lang geleden..Ik ging met Floris, Jaap en philip mee naar de pizzaria eerst en dan door naar de praza met zijn 4e. (jah weer pizzaria hahah maar ik heb frite op.. stukken gezonder) Eenmaal op de praza kwamen we snel Gordo, Israel, Wellington, William en zijn dans vriendinen en nog veel meer mensen tegen die we al kenden.. sommigen van het weeshuis en sommigen via via.. Ik ben ergens op een bankje in slaap gevallen rond 5cuur smorgens met Israel naast me en de rest was gaan eten .. :s alweer hahaha.
We kwamen uit eindelijk om 07.10n thuis en toen was Laura al aan het werk in de keuken.. Het was echt een geweldige avond.. foto´s en filmpjes zijn er in overvloed momenteel maar kan ik niet op de site´s zetten want niks werkt echt goed hier..
Maandag heb ik vanaf smiddags gewerkt en s´avonds was het carnaval op het weeshuis.. was ook erg gezellig met prijzen maakten ze wedstrijden en life muziek en verkleden en Igor een vriend van Faisca uit nederland is clown als beroep.. en ik heb hem geholpen alle kinderen te sminken.. (wisten jullie dat ik hele mooie tatoe´s kan zetten ;))
Dinsdag was de laatste dag van carnaval dus ik kwam al met de mededeling boven dat k geen zin meer had om van alles te regelen als toch niemand zin had.. maar dat ik naar de stad ging om nog 1x te carnavallen hier en desnoods nam ik de taxi.. in de loop van de dag kreeg ik steeds meer medestanders en uit eindelijk gingen we met een hele grote groep hahaha. Het was weer super gezellig, veel gedanst, onze 2 nieuwe engelse meiden voelde zich binnen 7 mituten thuis en stonden gelijk te zoenen hahaha.
Maar uit eindelijk wou iedereen rond 3 ofzo al naar huis.. en om nou in mijn eentje toch nog die taxi te nemen leek me eenbeetje overdreven dus gzellig met 10e in de pick-up terug naar boven.. Het was de beste carnaval ever!!!
Het mindere aan deze week was dat er in totaal al 3x is ingebroken inons huis.. en net heeft laura Leandro Barbosa op heter daad betrapt dus nu wordt hij echt weggestuurd.. ook heeft Bis mij aangeraden aangiften te gaan doen van de diefstal en dan gebeurt er tenminste iets mee.. en is de kans dat leandro gewoon terug bij zijn moeder (op straat dus) geplaatst wordt kleiner, want het weeshuis gaat zijn handen terug trekken nu.
Verder gaat hier alles rustig zijn gangetje, vandaag weer eindelijk school. Dus hebben Floris ik en Laura wat rust.. :P
Ik ga zo nog even hardlopen en dan is het alweer almoso...
Heel veel liefs uit het eindelijk warme brasil
en beijo´s é abraço´s

  • 22 Februari 2007 - 15:41

    Oma:

    In ieder geval weet je nu wat ëcht"carnavel vieren is!! Ik krijg niet de indruk dat je je daar erg verveelt. Ik hoop dat als je terug bent je eens uitgebreid en op je gemak, aan de hand van je foto's, mij van alles kan vertellen. Soms duizelt me het wat. Heel veel plezier en werk ze. Liefs van osn beiden

  • 22 Februari 2007 - 19:21

    Jolanda (ROC):

    Gaaf hoor om steeds je verhalen te lezen. Blijf jij trouwens in Brazilië? Volgens mij kan jij hier in Nederland al lang niet meer wennen! Nou meid, ga ervoor hoor en geniet!
    Groetjes en tot de volgende keer!

  • 22 Februari 2007 - 19:45

    Anita:

    Dat oma er niets meer van begrijpt kan ik met helemaal voorstellen. Al die namen beginnen mij ook een beetje te duizelen. Ik begrijp ook niet precies wat je met het verhaal van Leandro bedoelt. Wordt hij nou weggestuurd en komt hij dan wel of niet terug bij zijn moeder en wat heeft dat met wel of geen aangifte te maken??? ikke niet begrijpen!!
    Verder was het weer heerlijk om je enthousiaste verhaal te lezen.
    Liefs en tot gauw Anita

  • 22 Februari 2007 - 21:44

    Monique:

    Hoi Ilse,

    We hebben gisteravond weer, lang, bijgekletst dus zijn van beide zijden zijn we wel op de hoogte.
    Hoe dat zit met Leandro begrijp ik ook niet helemaal.
    Wie is die jongen op de foto die in je nek hangt?
    Ik hoop dat je de foto's nu wel kunt openen.

    Groetjes Moni

  • 23 Februari 2007 - 10:39

    Ester:

    He Ilse,
    Dat je helemaal naar Brazilie moet om carnaval leuk te gaan vinden, misschien ook wat voor mij, want Martijn en ik hebben ons uiterste best gedaan het te vermijden dit jaar, en dat is redelijk gelukt... Martijn is vrij deze week (tja leraar..) en we zijn naar zee geweest, dat vindt Jazz helemaal leuk in de golven en toen een hapje gaan eten en vervolgens in Antwerpen naar de film. Gisteren was wat minder relaxt, flink ge-moutainbiked door de modder (het bos was een stuk natter dan we gehoopt hadden, erg fijn..). Die Engelse meisjes klinken wel echt als Engelsen op vakantie... of valt het mee? Veel plezier daar!! Liefs,
    Ester

  • 25 Februari 2007 - 16:59

    Liduine:

    hai Ilse,
    zit je al lekker soepel in die heupen van je?? ik heb vandaag ook op je vorige bericht geantwoord, dus kijk daar ook maar even op.
    wat balen van leandro...helaas is het zo dat niet iedereen te helpen is. Iedereen moet ook zijn kans zelf grijpen en daar hoort jatten niet bij. de straat weer op is wel een hard gelag en zal wel een echte crimineel van hem maken, helaas... tot van de week enne...wie van die drie jongens is het leukst?? Floris past wel in jouw plaatje van blonde hockeyer...dag, nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 48195

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: