afsluiting van een heel avontuur - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu afsluiting van een heel avontuur - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

afsluiting van een heel avontuur

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 Mei 2007 | Brazilië, Brasilia

Om weer even een aansluiting op mijn laatste verhaal te zoeken. het is natuurlijk weer eens niet zoals gepland gegaan. Liduine was weg, de kinderen waren geweldig. We hebben onwijs gelachen met ze.. Maar toen we donderdag ochtend klaar waren om te duiken, bleek er een koud-weer-front te zijn ofzo, en dan is het gevaarlijk om te duiken. Dus zijn we maar "weer" de stad in gegaan. ;) As en ik hebben ons heerlijk vermaakt in het centrum van Floripa, naar een bekend cafétje geweest. En daarna weer de shopping bezocht. s'avonds hadden de kido's een troca de fasha (ofzo hahaha) wisselen van band in een vechtsport. Daar hebben As en ik de goede, veel foto nemende ouders, uit gehangen. (En we waren stiekem ook wel ech trots) vrijdag hebben we wat gerommeld in en rond het huis, spullen gepakt, en rond 5e zijn we met de kinderen naar de bushalte gelopen, we hadden de goede bus, kwamen op het busstation uit. Maar er waren geen bussen meer naar Sao Paolo... oho... en het ergste was Liduine had ons gewaarschuwd dat het een lang weekeind was, dus druk in de bussen. Maar As en ik dachten echt dat we niet konden boeken zonder creditcard.. blabla.. naja.. uit eindelijk robbert gebelt, die kwam langs ons vanuit zijn werk en toen de laatste spullen ingepakt met Steef, stijn en wisse en toen maar optijd naar bed, want zaterdag zouden we optijd vertrekken. Deze auto rit was voor mij heerlijk, ik had steef der brede schouder om te slapen. Er gebeurde alleen een hoop langs de weg, wat vooral voor as niet echt prettig was. (hoe erg het ook klinkt... echt alles went)
Eenmaal in SP hadden wij de luxte (:S hoe schrijf je dat) taxi van brazilië geloof ik. Toen was het geplande hotel vol, naar een ander hotel (naast het vliegveld :D). En eigenlijk in 1 vloek en een zucht door naar de volgende shopping. hahaha daar zijn we echt goed in geworden :D. S'avonds heerlijkgegeten bij de aanrader van patricia en michiel: Pizzaria BRAZ met de heerlijkste petit chatauo (ofzo), chocola met chocola.. heerlijk!!!
zaterdag goed afgezet in de taxi, maar eenmaal in Embu was het wel een heel leuk stadje, met volgens ons, elke dag markt. Daar hebben we de halve dag rond gehangen en toch maar met de bus terug haha. We moesten nog een paar dingen hebben waarvan we zeker wisten dat ze die in de shopping hadden, dus maar weer daarheen gegaan en lekker ge-mac-ed.
Maandag, weer vroeg eruit, want ik moest per see naar de vincy cinco de march. (25 maart is een straat in SP)
Alleen maar winkels, alles 3x zo goedkoop als ergens anders, veel straat verkoop, en dan voooooool met mensen. Het was erg grappig. En zoals ik al vaker gezegt heb As en ik zijn goed geworden in shoppen, dus winkel in, winkel uit, cadeautjes kopen, nog even schoenen tussen door. En toen weer rennen naar een taxi, het hotel, de supermarkt voor wat flessen drank, en toen naar Pratrcia en Michiel voor een heerlijke bbq met Liduine en robbert en vrienden van hen frank en ruth. Er waren geloof ik ook 9 kinderen, maar die heb ik bijna niet gezien ;)
Dit was de perfecte afluiting, en het grappige was ook, waar ik mijn reis begon sloot ik hem nu ook af. Bij patricia thuis, dit was het eerste waar Liduine me mee naar toe nam, en nu het laatste.
Dinsdag hebben as en ik uitgeslapen, de taxi naar de overkant van de straat genomen, daar de bus van het ene naar het andere vliegveld. (we moesten op airoporto international zijn natuurlijk :S)
Daar aangekomen, wou ik eerst mijn boete betalen (ik was hartstikke ilegaal), dit bleek uit eindelijk niet te kunnen, want het was een feestdag en dan werkt niet alles op het vliegveld :S. Toen As ingecheckd, daarna As gedropt en tot over 2 dagen gezegt en goede reis gewenst ;)
Eindelijk s'avonds had ik ook een vliegtuig, smorgens vroeg kwam ik aan in America rond 9 ofzo, en om 17.00 ging mijn volgende vliegtuig, dus lekker liggen lezen en wat parfum gekocht. Toen, eindelijk om 08.15 smorgens op woensdag 3 mei kwam ik aan in Nederland. Wordt ik opgewacht door 2 jankende vrouwen... :D
Het was nog koud zo vroeg, maar ik was maar al te blij om daphne weer te zien, en thuis te zijn bij mijn familie en mijn spullen en vooral mijn KAT en mun broertje natuurlijk.
Maar dat zijn alleen de 1e 3 dagen, nu ben ik al 2 weken thuis, en het enige wat ik doe is foto's kijken, mijn kinderen in brazilië missen, scholen info opvragen, solicitatie gesprekken regelen voor werk en nog meer onzin.

Ik denk dat de conclusie van mijn hele reis toch zeker is:
wanneer gaan we terug?

hoeveel foto's ik ook laat zien, hoeveel verhalen ik ook vertel, hoeveel vrienden ik om me heen heb... ik vergeet nooit meer wat ik daar geleerd en gezien heb.

beijos Ilse Damen

  • 16 Mei 2007 - 16:48

    Stefanie:

    hey,
    Nu dat jij portugees kan praten ga ik dit bericht in portugees schrijven veel succes met lezen.!!
    Que legal que vc gostou tanto aqui do brasil.!!
    VC ja sabe o que vc vai estudar?
    A gente está te eperando aqui hein!! Volta logo!
    beijo e abraço.
    a sua prima Stefanie

  • 16 Mei 2007 - 18:57

    Astrid:

    Heej meisje,
    Mooi einde aan een hele mooie tijd!
    Ik weet dat je de tijd van je leven hebt gehad, dankjewel dat ik er een heel klein stukje van mee mocht genieten. Kan me helemaal voorstellen hoe goed je het daar naar je zin hebt gehad en hoe moeilijk het is om dat allemaal achter te laten. Maar ik ben wel erg blij dat je weer terug bent hoor! Vind het super hoe je het het afgelopen jaar gedaan hebt en ben erg benieuwd naar komend jaar!
    Kbel je morgen, dikke kus

  • 16 Mei 2007 - 21:48

    Ester:

    He Nichtje,
    Ik vind het super dat je je verhalen zo bijgehouden hebt, toch het gevoel dat we het een heel klein stukje allemaal samen met je meebeleefd hebben. Ik denk ook dat dit idd een superervaring was waar je nog heel vaak met veel plezier aan terugdenkt. Ik ben toch wel erg blij je nu alweer een paar keer gezien te hebben, had ik toch wel gemist hoor! Veel plezier morgen met mn zusje, en mocht je weet naar Brasil gaan, dan eis ik bij deze alvast een nieuw dagboek op!!
    Liefs,
    Ester

  • 19 Mei 2007 - 20:18

    Anita:

    Hey Ilse,
    Zoals ik van de week al aan de telefoon zei, de tijd vliegt en ik kwam er daardoor nu pas aan toe om je verhaal te lezen. zoals meerderen al geschreven hebben, heb ik ook genoten van je verhalen en ben ik heel benieuwd naar al je foto's en de mondelinge verhalen. Ik hoop je dan ook snel te zien en probeer van de week te bellen, maar dat zei ik vorige week ook, dus houd me daar maar niet aan!!
    Ik wens je heel veel succes met het uizoeken van een leuke studie en hoop dat je ook snel een baantje vindt.
    heel veel liefs en tot gauw, Anita

  • 21 Mei 2007 - 20:06

    Oma:

    Lieverd, nu net pas je verhaal opgehaald want was een paar dagen naar Enschede. Fijn dat je nu een einde aan je reisverhaal geschreven hebt. Dat maakt het tenminste "af"!!
    Ik hoop binnenkort wat van je foto's te zien want dan leeft het verhaal nog meer. Bovendien al die kinderen die je zo mist wil ik nu eens zien. Dus.. tot binnenkort??? veel liefs

  • 23 Mei 2007 - 16:44

    Liduine:

    Ola minha prima preferida (hahaa..heb er maar 1 van die kant!!)
    nossa, que historia hein! entendo muito bem que voce sente falta do Brasil. Volte logo!!
    en...heb je al besloten wat je gaat doen? ben benieuwd naar je beslissing. heeft Brasil hier nog wat toe bijgedragen?
    laat snel iets horen!!
    e o seu namorado...tem noticias??
    beijo da toda familia!!
    goed te lezen dat je trots was op je neefjes/nichtje!
    succes met alles
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 48133

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: