af tellen is begonnen - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu af tellen is begonnen - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

af tellen is begonnen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Maart 2007 | Brazilië, Brasilia

Eigenlijk heb ik helemaalniks belangerijks of zo te vertellen, maar het zal zoals gewoonlijk wel weer een lang verhaal worden.
het is al weer 10 dagen geleden dat ik een bericht geschreven heb, maar de afgelopen week is bij mij eigenlijk het aftellen begonnen.. momenteel zit ik op de 8 dagen die ik nog te gaan heb.. waarvan er natuurlijk een paar hele sterke momenten tussen komen, zoals morge is maxwell jarig en wordt hij eindleijk 17, volgende week vrijdag is het feste de anivercario en zaterdag avond wordt het afscheid nemen van alle kinderen, dan zondag heeeel vroeg gaat floris mij naar de bus halte brengen en er gaan 2 andere vrijwilligsters mee voor de gezelligheid vind ik :D en dan zie ik zondag middag eindelijk mijn ouders weer..:D:D:D na 6 hele maanden!
lekker 10 dagen vakantie met hun en dan de 10e komt astrid erbij. :D dan gaan we de 11e nog naar het weeshuis met zijn alle, de 12e naar de creche en dan gaan mijn ouders s´avonds verder naar liduine en astrid en ik hebben dan nog 3 heerlijke weken samen. Ergens halverwege (in Floripa) komt Floris er nog even 3 dagen bij kijken..
Dusssss... dat is de planning voor de komende maand.. Maar nu heb ik eerst nog eenheerlijke week hier bij al mijn kinderen :D die ik echt vreselijk ga missen.. Ik zit nu al in een 2-strijd.. dat af en toe ik echt super heimwee heb weer maar dat ik helemaal nog niet weg wil en de kids zo ga missen.. echt raar!!
Maar afgelopen week hebben we er wel nog een nieuwe vrijwilliger bij gekregen: Wester is 18 en heeft net middelbare afgerond. Wel aardige gozer.. Verder zijn momenteel Cat en Helena voor 3 dagen naar de foz de iguacu. SUper mooi dus voor ze! en Maandag gaat Virginia naar huis.
Gisteren ochtend ben ik heerlijk met Laura en Cat naar braganza geweest en heb ik de grootste sweater ooit gekocht (mannen-model is beter!!) dus die mag maarten hebben als ik thuis ben :P
Verder raad ik iedereen aan nog eens op mijn website in photobucket te kijken want er staan een paar foto´s op. Niet veel want internet is heeel langzaam hier.
www.photobucket.com en dan ilseinbrasil in voeren en dan opweeshuis deel 1 kijken.

eens kijken of jullie ook nog wat leusk geschreven hebben vorige week ;)
Astrid: hahah ja jammer dat je die show niet hebt kunnen zien, maar als de kids je gedag gaan zeggen zul je je dat ook de rest van je leven onthouden hoor.. zeker als je cadeautjes hebt ;) En je weet toch.. niemand vergeet mij ;)
Liduine: 1e keus oerisme en management. 2e keus hogere hotelschool (net als robin) 3e keus: leraren opleiding voor de mode. Zit allemaal in de zelfde richting toch ;) hahah
Ester: nou de foto´s kun je dus al een paar bekijken... :D en de afwissling is hier wel heel groot ja.... soms lijkt iedere dag op de andere maar soms.. zijn er leuke en minder leuke uitbarstingen met zulke kinderen in de buurt. :D
Mam: en hoe staat de tuin erbij? ik denk trouwens dat jullie gewoon een nieuwe koptelefoon moeten kopen voor skype want as en oma versta ik wel.. :P ben je al zenuwachtig? Moet wel gestresst worden he.. anders heeft maarten geen lol aan julie vakantie :D
linda: leuke dingen in overvloed hier (op het zien van de wc pot na :P) over zwangere vrouwen kan je hier ook veelleren, cleidson vertelde me laatst dat er een meisje van 10 is overleden terwijl ze aan het bevallen was :S
Oma: ik ben ook heel enthousiast ja haha.. jullie veel plezier bij ons thuis zondag.. en het was leuk u weer eens gesproken te hebben per telefoon!!
Anita: haha in nederland kom ik je autootje snel bekijken hoor! Wel leuk dat je nu zo makkelijk overal heen kan!
Nikki: hahah neeh ik blijf niet.. ik mis de kipnuggets in nederland en de frikandellen en de goeie mayonaise te erg om hier te wonen!!! hahaha ik kom snel langs bij jullie.. En je zou natuurlijk zelf kunnen leren fluiten ;)
Lieke: hahah wijzer... :s hmm ik gok van wel jah.. heb veel geleerd in deze 6 maanden waar je in nederland niet eens over na zou denken!! En zo veelzon hebben we hier dus ook niet he :S das alleen aan het strand laat ik me telkens maar weer vertellen enik zit in de bergen :D

heeeeeel veel liefs allemaal
muito obrigado por escribe uma coisa na meu website.. Eu s muito saudades no tudo voçe´s!!!!
beijo´s y abraço´s
Sua amiga y prima Ilse

  • 23 Maart 2007 - 13:01

    Maarten:

    Hey zusje,

    Ik kan me niet voorstellen dat je zo blij bent om je ouders te zien dat zou ik nou nooit zijn, maar na die 10 dagen ben je vast blij als je weer alleen met Astrid op stap kan ;). Ik weet niet of ik blij wordt van die sweater ;), als je de meest grootte hebt gekocht verzuip ik er vast ook in. Verder veel plezier nog de komende week in het weeshuis met al die feestjes enzo en daarna met pap, mam en Astrid op je vakantie.

    Pap en mam gebruiken trouwens geen koptelefoon maar mijn webcam en daar is niks mis mee, tenminste die doet het hier goed naar andere mensen.

    Groetjes Maarten.

    Monique: Wat een vriendelijke zoon heb ik toch. Hij wil alleen snel als eerste een berichte naar je sturen en dan krijg je zoiets.

  • 23 Maart 2007 - 14:34

    Liduine:

    hoezo geen zon?? ik zit hier al weken in de zon? en hoezo erg om hier te wonen? je zult het nog allemaal vreselijk gaan missen als je weer in dat kleine, regenachtige kikkerlandje zit...
    wel weer hele nieuwe opties voor studeren! ik ga je straks even proberen te bellen. wij hebben hier vandaag vrij wegesn verjaardag van de stad.
    tot gauw!!

  • 23 Maart 2007 - 14:36

    Liduine:

    he grapjas, ik dacht leuke foto's te zien van brazilie, zie ik alleen maar bekende koppen uit nederland!!

  • 23 Maart 2007 - 20:38

    Oma:

    We hebben heel kort even gesproken daar net. Ik hoop dat je een fantastische laatste week zult hebben en ik denk dat je een zakdoek nodig zult hebben bij het afscheid. Ik bel je van de week nog. Dikke zoen.

  • 24 Maart 2007 - 21:27

    Anita:

    Zo krijg ik je berichten niet geopend en zo krijg ik 2x dezelfd toegestuurd. OP de eerste had ik al gereageerd, en keek voor de zekerheid ook op het 2de berichtje en daar staan dus andere reacties op!
    Ben blij dat Maarten tijd heeft gehad om die foto's uit te zoeken, dat spaart tenminste tijd! Bedankt neef!
    Verder heb ik al gereageerd net op de eerste, dus doei maar weer!

  • 25 Maart 2007 - 16:05

    Linda:

    Hey Ilse,

    Hier is het aftellen ook begonnen hoor, nog effe en wij hebben 3 weken rust ;)

    Ondertussen ben ik druk op stage met van alles en nog wat (dan een begeleidster erbij en die wordt een week later ingeruild voor nr 3). Opvallende dingen van afgelopen week: een zwangere van 15 jaar :O (zo hoefde ik toen ik 15 was niet thuis te komen) En nu zijn er 2 zwangeren opgenomen, allebei zwanger van een tweeling. Vrijdag nog een opnamegesprek gedaan samen met mijn ex-begeleidster die morgen een keizersnede gaat krijgen (hopelijk mag ik mee!!).

    Verder heb ik mijn EHBO-dilpoma gehaald en afgelopen woensdag ook mijn AED-aantekening. (AED staat voor Automatische Electrische Defibrilator, ofwel bij hartproblemen een electrische shock toendienen)

    Verder geen boeiend nieuws te melden (griepje gehad, vervolgens Arjan ook)...

    Veel Liefs Linda

  • 25 Maart 2007 - 19:09

    Astrid:

    Zit hier bij je ouders en bedenk me net dat ik nog geeneensniet gereageerd heb :)
    Uiteraard weer een prachtig excuus voor: ik spreek je nu al zo vaak dat dat helemaal niet meer nodig is. En daarbij moet ik nog even wat stof opdoen, aangezien ik wel 3 weken met je op moet trekken en we elkaar dan ook nog wat te vertellen moeten hebben.
    Zijn de brazilliaantjes klaar voor onze komst? Hoop dat Liduine dr tent klaarstaat!
    Greetz nog daar, ben maar lief voor de kindjes en tot heeeeeeeel gauw!
    beijo

  • 25 Maart 2007 - 19:40

    Anita:

    Hoi Ilse,
    ik heb net de foto's van de creche bekeken, wat ontzettend leuk! Kan ik niet zo'n klein schatje adopteren?? Haha.
    Ze zien er zo lief uit!
    Morgen kijk ik de rest, Liefs, Anita

  • 25 Maart 2007 - 21:32

    Daphne:

    Hey meis,

    Ik heb de foto's even bekeken. Die jongens zijn inderdaad wel erg gespierd.
    ik ga je nog even een persoonlijk mailtje sturen.

    kus en knuffel

  • 26 Maart 2007 - 09:53

    Ester:

    He prima Ilse,
    Ik wilde je nog even heel veel plezier wensen met de laatste dagen in het weeshuis en sterkte bij het afscheid, want ik heb zo het gevoel dat dat wel heftig zal zijn...
    Liefs,
    Ester

  • 26 Maart 2007 - 16:06

    Monique:

    Hoi meid,

    Ik lees allerlei nieuws op de sites van Laura en Floris. Wat vreselijk voor die kinderen. Hoe ben jij eronder? Het is dan wel kleine Maxwell, maar die had toch een bepaald plaatsje bij jou, dacht ik?
    Ik probeer je straks nog te bellen / chatten.

    groetjes liefs Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 48133

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: