CARNAVALLLLL - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu CARNAVALLLLL - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

CARNAVALLLLL

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Februari 2007 | Brazilië, Brasilia

hey mensjes,
jah ik weet tis al weer snel maar er is al weer zoveel gebeurt dat ik wil vertellen.. dus dan doen we dat maar ff he ;)
Vrijdag ben ik mee naar school geweest met de kids, en ik heb de hele ochtend lekker in een café gezetten en gelezen, even boodschappen gedaan en toen de kids weer opgehaald na school. Daar was ik echt even aan toe haha. Toen ik net terug was op het weeshuis kwamen de 2 nieuwe vrijwilligsters aan. 2 engelse meisje, katja (18) en Helena ook 18. Ze zijn wel aardig maar engelse mensen zijn het zo makkelijk overal mee eens.. hebben nog niet echt een mening, zelfs niet in wat ´leuk´ is en wat niet. :s
Toen vond ik smiddags met tine al dat ons huisje wat overhoop lag, maar wij dachten dat we het gewoon weer es niet opgeruimd hadden, ik had toen al een vreemd gevoel en ben de i-pod van Laura gaan zoeken, die kon ik niet vinden maar had er nog niet veel van gedacht. Maar savonds toen Laura en ik van de 1e film naar beneden kwamen (het was weer film avond) zag laura al snel, dat de cake die ik voor tine had gekocht, weg was. Haar i-pod was ook onvindbaar en mijn snoepjes die ik die middag vor de kinderen zelf had gekocht waren weg en verspreid over de vloer. Oftewel er was ingebroken, nou is dit niet gelijk heel eng omdat we weten dat het de kinderen van het weeshuis zijn die dit doen. Het was al laat dus zaterdag ochtend zijn we pas naar Bis en Leo gegaan om het te vertellen, en smiddags hadden we de i-pod en de cd-speler van Karine al weer terug. Het leuke is nou dat ik er alleen vanmorge pas achter kwam dat ik nog veeeeel meer mis, niet alleen die cake. Ik had een nieuwe tandenborstel gekocht (nog ingepakt), chocopasta een volle pot, mijn boek van brasil, mijn kaart van Sao Paolo, mijn schrift met portugese lessen erin.. 40 reaal en ga zo maar door. Vrijdag toen ik naar school ging heb ik mijn grote gele tas helemaal leeg gehaald op het aanrecht om die mee te nemen naar de stad.. alle wat daar in zat is nu dus weg.. en ik ben naar Bis gegaan en die is naar de kids gegaan die ingebroken hebben en die zeggen dat ze het niet hebben.. :S dus nu.. zie ik mijn spullen waarschijnlijk nooit meer terug.
Een klein plus punt aan deze pagina is gisteren avond geweest. Laura en ik wilde met zijn 2e naar de pizzaria, en daarna 1 drankje op de praza doen om te zien hoe carnaval is. Het was erg gezellig in de pizzaria en op de praza was het tjok-vol.. echt afgeladen, een podium met life muziek, dansers en danseressen, en onze 3 mannen (floris-jaap-Philip) stonden vooraan naar ´hun´ meisjes te kijken hahah. We hebben wat bier gehaald en zijn gaan meefeesten. Om 01.30 wou lau toch wel echt naar huis, maar goed ook want ik was al kapot, dus zijn we gegaan maar ik had al besloten dat ik morge (vanavond dus) zeker terug ga!! Ik heb foto´s en filmpjes en het is echt mega leuk.. ik snap helemaal waarom Liduine hier zo gek op is..
Dit is voor de duidelijkheid niet te vergelijken met Nederland, hier is ECHT carnaval enhier vind zelfs ik het leuk!!

Ester: aan jou aardige opmerking te horen neem ik aan dat je op Laura´s site mijn mooie foto gezien hebt :D haha misschien krijg ik er wel wat kilo´s af als ik eindelijk weer eens kan dansen.. dat mis ik namelijk wel. En wat vond je vanmijn verjaardags pannekoek en de slang? :P
Liduine: ik roddel alleen maar goeds over jou hé! net zoals jij alleen maar goed over Oscar kan praten :D En die tijd voor jezelf in een café is zeker een aanrader, hoef je niet eens op te staan als je wat wilt drinken of eten ;)
Mam: Het 3 persoonsbed is omdat er 2 nieuwe bij kwamen en die niet meer in de bedden paste die we hadden, en er niet meer 1 persoonsbedden in onze kleine kamer paste :D
ik ben nog steeds benieuwd naar ´mijn verjaardag´..
oma: wow wel lekker druk nu dus? maar zoalng opa het naar zijn zin heeft vind ik het helemaal goed. Oscar vroeg nog hoe het met hem was, in verband met liduine die naar nederland ging daarvoor.
Astrid: stuur dan niet van die zweverige mailtjes man hahaha.. ow en wat is jouw skype naam? daar kan je kennelijk ook op chatten en aangezien msn het hier telkens niet doet is dat een goed plan!!!! en ik heb net uitgevonden wat je als mijn naam hebt aangemaakt..:D
Linda: die site van laura is het zeker waard!!
Anita: nou msn is dus moeilijk want dat werkt nooit zoals ik het wil haha.. en het afscheid nemen is wel lastig omdat je telkens mensen net leert kennen.. en sietske en Cristine mag ik beide erg graag.. dus dan is het wel vervelend jah..
Neef G: hahah mysterie person!! sta toch es wat eerder op en ga vroeger naar bed.. die dagen zijn ook best mooi hoor..:D
hes: heeeeel veeel plezier met carnavallen daar.. haha tis maargoed dat ik er niet bij ben, na vorig jaar he ;) hahaha maar deze carnaval wordt heeeel braaf.. de mannen zijn hier allemaal lelijk hahahah

Nu ga ik maar es even kijken wat alle kids aan het doen zijn..:D Ow en ik heb momenteel, pap en mam, maarten,daphne, oma en liduin ein mijn skype bestand staan.. als er nog meer mensen zijn die skype hebben en willen chatten laat dan ff je skype-adres achter of op mijn hotmail..

veeeeel liefs en dikke kusjes ilse

ooooooow: heel belangerijk ik heb nu ook foto´s op deze website staan.. niet speciaal bij 1 bericht maar gewoon onder foto´s!!!! have fun

  • 18 Februari 2007 - 17:23

    Ester:

    He Nichtje, Vervelend zeg dat je spulletjes weg zijn, wel even balen zeg! Gelukkig zoals ik het nu lees niet echt kostbare, maar wel erg handige (tandenborstel ;-)) spulletjes. Ik vond de slang helemaal niets, wat een groot eng glibberding!! Verder probeer ik momenteel vooral carnaval te ontvluchten... Braziliaans carnaval mag heel mooi zijn, maar Brabants...
    Veel succes weer!!
    Liefs,
    Ester

  • 18 Februari 2007 - 17:44

    Astrid:

    Heej chickie,
    Schijn je vandaag steeds te missen op msn... niet zo handig. Heb je weer genoeg te vertellen, dus bel/mail je deze week nog wel ff.
    Errug hip die foto's trouwens, eindelijk!
    Ga nu weer ff naar beneden, want vries hier boven dood. En aangezien Ester zo hierheen komt (althans, dat vind ik) zal ik maar eens thee gaan zetten (ik moet wel nu jij het niet meer doet...)
    Beijo!

  • 18 Februari 2007 - 17:45

    Astrid:

    Ow, en mocht je je afvragen waar je ouders zijn... die zijn met mijn vader naar de optocht en daarna naar de kroeg.
    Kunnen we ons voorlopig ook niet meer vertonen dus... ;)

  • 18 Februari 2007 - 22:12

    Peter:

    hoi Ilse
    Trek je maar niks aan van die lelijke opmerkingen van Astrid. Wij zijn met zijn drieen heel gezellig even het dorp ingeweest en hebben een paar biertjes op, bij modern,janssen&janssen, de oude sok,de hamse bok, de cammeleur etc. Niks bijzonders dus.
    Daarna zijn we even iets gaan eten, nee niet bij jouw eettent, na vorig jaar durven we daar niet meer te komen.
    Nog even langs de Nijhoffs, Harrie thuis gebracht, echt nodig hoor.
    Monique ligt nu al in bed, dus ik denk dat carnaval er weer op zit.
    Ga jij gerust nog even in brasil carnaval vieren, ik zie je 1 april wel. veel groetjes en tot ziens.

    peter

  • 19 Februari 2007 - 04:30

    Neef G:

    hahahaha,.. een paar biertjes,... lol

    De foto's volgen (en mijn nachtrust nu ook)\

    Alaaaaaf!

  • 19 Februari 2007 - 08:36

    Monique:

    Hoi Ilse,

    Het was weer een gezellige optocht. Gijs heeft wat meer gelijk dan wat Peter zegt. De konijnendekbingo hebben we weer niet gehaald. Ik ga het volgend jaar maar weer proberen. Maarten geniet er helemaal weer van. Hij is nu al naar Pyjamabal, maar dat zagen we nu even niet zitten.
    Hoe gaat het daar nu met alle monitoren? Ik begreep dat er nu weer een "stel" weg is. Zo krijgen jullie het wel heel druk.
    Groetjes en liefs Moni

  • 19 Februari 2007 - 10:47

    Oma:

    Wat een verhaal weer over die inbraak. Je maakt nogal wat mee. Maar, wie heeft dit gedaan? Hebben jullie geen afgesloten ruimte voor je spullen?
    Ik heb eindelijk wat foto's van je kunnen bekijken. Tot heden toe was me dat niet gelukt. Erg leuk. Kan me helemaal verplaatsen in zo'n omgeving. Heerlijk.
    Wanneer is het een goede tijd om je te skypen?
    Laat me dat even weten dan kan ik dat eens doen van de week. Dus mail me snel hierover. Veel liefs en dikke zoen van ons beiden.

  • 19 Februari 2007 - 16:24

    Anita:

    Hoi Ilse, ik ben toch blij dat je daar veel meemaakt want anders zou je ons niets te vertellen hebben en dat zou ook maar saai zijn. Het is maar goed dat je ons van alles schrijft, want dadelijk stelen ze je dagboek nog en weet je niet eens meer wat je hebt meegemaakt!
    Ze zouden inderdaad wel iets van kluisjes moeten hebben voor de vrijwillegers, want ik neem aan dat je je paspoort etc. ook niet steeds bij je hebt??!!
    IK wacht met spanning je volgende berichtje weer af.
    Doei

  • 20 Februari 2007 - 21:51

    Monique:

    Hoi meid,

    Zo voor ons, Peter en mij, zit het carnaval er weer op . Ik heb Peter toch zo ver gekregen om mee te gaan naar de lampjesoptocht en deze was ook heel leuk. De wagens sloten goed op elkaar aan en waren weer heel mooi versierd. En het duurde zo ook maar 3/4 uur. Er waren heel wat bezoekers van buiten Dongen, als je naar alle auto's die overal geparkeerd stonden, keek. Zo hebben we dit jaar ook eens mooi alle muntjes kunnen opmaken. Wat Maarten betreft, die is nog op stap. En die heeft er werkelijk alles uitgehaald wat hij kon. Maar dat vraag je maar verder aan hem.
    Met welke jongens ben jij nu weggeweest? 3 van het weeshuis of Floris en zijn vrienden?

    groetjes Moni

  • 25 Februari 2007 - 16:49

    Liduine:

    ha ilse, wat laat maar patries en michiel waren hier een week met kids, dus weinig tijd. nog 1 dag en gaat d ebende hier ook n aar school. heb je mijn boek nog wel??of is die ook gejat? balen zeg....zullen we deze week nog even bellen en vergeet je niet een mailtje voor in het gasten boek? houd je taai en tot bels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 48201

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: