eindelijk... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu eindelijk... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

eindelijk...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Februari 2007 | Brazilië, Brasilia

eindelijk heb ik dan tijd om weer eens een normaal berichtje te schrijven, ik ben namelijk al de hele week vergeten mijn dagboek coisa bij te houden dus nu kan ik geen bullshit meer vertellen ;)
Er is wel veel gebeurt deze week kan ik zo vertellen, eerst is sietske weg gegaan, toen hebben we donderdag voor haar een afscheidsfeestje bbq bij Oscar thuis gehad. Dit was wel super leuk, heb tijdje met Oscar zitten kletsen over de kinderen en over liduine geroddeld :P.
ow en net daarvoor zijn er2 jongens van ongeveer 21 uit nederland gekomen, jaap en philip, maar dat zijn geen vrijwilligers (jaap is hier al wel 2x geweest waarvan 1x 6 maanden) maar die kwamen nu gewoon vakantie houden en spelenmet de kids als ze wakker zijn ;)
verder is Floris zo spontaan gaan rond mailen naar hockeyclubs in brasil omdat hij het zo mist en mocht gelijk dit weekeind mee naar rio de janeiro.. dat is wel super gaaf geweest kennelijk.. ik was stinkend jaloers natuurlijk.. :D
We zijn zaterdag weer naar de pizzaria geweest, met Leo erbij en Faisca en dan de 8 ´gringo´s´ (buitenlanders), en in de pizzaria zat een muzikant dit keer en twas vol, maar leo is heel bekend in brasil dus ging hij met hem mee doen en zingen en muziek maken.. echt super mooi allemaal. Daarna door naar de praza (plein) waar alle jeugd rond hangt. We hebben in een klein barretje gehangen en een braziliaan heeft me leren dansen op zijn braziliaans.. dus niet 1-1 maar 2-2 pasjes hahaha.. heel leuke avond geweest. Ehm zondag heeft Jaap Carine en mij het Maria-standbeeld laten zien op de berg, zij waakt over het weeshuis, onder het beeld zat een heel oud verlaten huis met kinder speeltjes, dus kennelijk niet zo verlaten als het hoort te zijn ;). Daarna zijn we doorgelopen naar een ´sauna´ die ook verlaten is en ramen ingegooid, dit hok gebruiken de jongens en meisjes nu als ze ´even alleen willen zijn´ (met iemand anders) om het maar netjes te zeggen.
ehm.. deze week ben ik even naar Braganza geweest met Tine om te pinnen, dat kan ik Extrema niet :S en nu zijn we druk bezig met een afscheidscadeau voor Tine. Ook een boekje waar alle kinderen een tekening in maken of een stukje in schrijven..
Gisteren hebben we een lekker afscheidsborrel gehad voor Tine, met bis erbij en leo en faisca. Het was echt super gezellig, en er wordt hier wat afgezongen zeg hahaha.. Leo met zijn gitaartje erbij en iedereen om de beurt zingen en door mekaar heen .. ´kei gezellig´ zoals floris mij dan na doet ;).
Nu zijn we net ons bed uit geroffled omdat bis de was wou hebben, en dalijk moet ik mijn mooie 1-persoonsslaaper opgeven voor een 3-dubbel stapelbed :S beetje jammer, maar vrijdag komen er 2 nieuwe meisjes bij uit engeland En tine gaat zaterdag ochtend weg, dus tis nog een drukke week..
zal ik weer es reageeren op de onzin die jullie schrijven ;)
Astrid: niet meer van die kleffe mailtjes sturen he ;) dalijk denk ik nog dat je me mist man!
pap: wat zijn die afspraken met liduine dan geworden?? haha En waarom wil dat hostel weten hoe je ´save the nature´in het nederlands schrijft.. alsof we met bakken aankomen daar ;)
Ester: daar zat wel even een weekje tussen de mailtjes he ;) kon je ven bijkomen van de vorige lange berichten.. Ehm en as heeft wel veel aan spaans hoor.. de mensen verstaan haar i.i.g. maar het probleem zal hem zitten in dat astrid hun niet verstaat.
Laura: haha heb je mijn website ook gevonden.. voor alle familie leden van mij die geintereseert zijn in een iets netter geschreven verhaal van onze gebeurtenissen: ga naar www.laurahermanides.waarbenjij.nu
Zij schrijft leuker vind ik :P
Anita: weer een beetje bij kunnen slapen? Ik ben echt zo jaloers op de sneeuw die jullie zien dit jaar.. dit is mijn eerste jaar zonder wintersportvakantie sinds ik klein ben (jah as dat ben ik nog :P).. Ow en nu snap ik wel eindelijk hoe je op sietske´s naam kwam enzo.. van de orthopedist.. ;) Sietske en ik vroegen ons dat al af hahaha..(maar tussen ons, haar relatie met die jongen is al 2 maanden uit)
Oma: is alles goed geweest met Liduine en de kids op bezoek? vast wel he ;) en hoe is het nu met opa? heeft hij weer genoeg foto´s gezien voor de komende paar maanden?
Els: jeeeeuuuh ik zal het eerst uitproberen met gejatte melke en rijst voor de vrijwilligers, en als het lekker is maak ik het wel voor ´een heel weeshuis´ haha. En hoeveelheden, hoef ik daar niet naar te kijken? ik heb alleen nog 1 vraag, als de rijs en de melk een uur gekookt heeft en (jij deed het altijd in een bord op bak) maar zit dan de suiker er al in? en hoeveel melk moet er dan nog zichtbaar zijn, heel drapperig of al een beetje drooggekookt (zonder aanbranden natuurlijk)?
kheb er nu al zin in hahaha, dat kan ook zijn omdat het 10.30 is en ik nog niet ontbeten heb..:s Ik hoef maar 2x per week vroeg eruit met de kids omdat we met zo veel vrijwilligers zijn, en volgens het nieuwe rooster zelfs maar 1x per week. Maar vroeg opstan is heel simpel.. ZET DE WEKKER hahaha xx
ow en els.. kolonisten heb je nooit gekund he ;) jij wint meer geld met ricke...:D
Nog eentje extra:
Maarten: ga je me mailen? kben benieuwd hoe het met je gaat dikkop..
veel liefs.. muito obrigada por rudo´s messages..
y eu gosto de voces muito.
beijo´s é abraço´s sou ilse

  • 15 Februari 2007 - 13:04

    Ester:

    Jeeeeuuhh ze is er weer eens! en weer een lekker warrig verhaal (voor mij, misschien kunnen alle Madleners die bij in Brasil geweest zijn zich er meer bij voorstellen) en ik ben helemaal kwijt wie wie is. Geen wonder ook met al die mensen die erbij komen / weggaan. Maar goed, maakt niets uit, want het komt toch lekker enthousiast en vrolijk over en het belangrijkste is toch dat we hier horen dat ilse lekker in haar (uitgelebberde ;-))vel zit daar.
    Blijf genieten!!
    Liefs,
    Ester

  • 15 Februari 2007 - 13:13

    Ester:

    O ik ben net nog even op die site geweest van Ilse's collega uit Amsterdam en die heeft foto's! Dus voor iedereen die Ilse als keukenprinses, de taart die Ilse voor haar 21e verjaardag kreeg en de slang in het huis wil zien: www.laurahermanides.waarbenjij.nu

  • 15 Februari 2007 - 15:05

    Liduine:

    zo wijffie....wat heb jij dan wel niet geroddeld over mij?? en heb je die lekkere rast van me nou al een zoen gegeven? verder heb ik je al uitgebreid gesproken dus dat moeten we vaker doen
    veel succes met alle afscheid, niet makkelijk, maar er komen vast weer leuke mensen!
    veel liefs en..'hang in there'!!

  • 15 Februari 2007 - 19:22

    Monique:

    Hi meid,

    Het is weer een heel verhaal. Waarom moet je naar een ander bed? Jammer hoor dat Christine weggaat, maar vis de weblog kunnen jullie ook contact houden. De verhalen van Laura zijn ook trouwens leuk om te lezen. Ik heb ze allemaal gelezen. De fotot's zijn helemaal leuk om te zien.
    Maarten vindt maar dat je moet msn-en met hem. Volgens hem is hij vaak genoeg aanwezig.
    Ik probeer het nog eens met de foto's, maar krijg nog maar weinig steun van je broer. Ik wou ook nog de foto's van "jouw verjaardag" opsturen. Ga het dus gewoon proberen en hoor het anders wel.

    groetjes, liefs Moni

  • 15 Februari 2007 - 20:35

    Oma:

    Het was weer een heel verhaal. Gezien mijn inkt op was kon ik de laatste verslagen niet uitprinten maar ik zal de schade inhalen!!
    Astrid M. is hier een paar dagen geweest en vanmiddag weer vertrokken. Een weekje rust om inderdaad wat uit te rusten en dan komen Ivette en de kids. Opa vindt daar heel erg leuk, geniet er erg van. Vond het ook absoluut niet te lang dat Liduine en kids hier waren. Hij heeft er van genoten en was de dagen daarna heel erg stil. Lieverd, het allerbeste en heel veel liefs van ons beiden

  • 15 Februari 2007 - 21:00

    Astrid:

    Hee chickie!
    Goed om weer van je te horen. Moet zeggen dat de verhalen van Laura die van jou wel verduidelijken, maar die van jou zijn hipper! En natuurlijk mis ik je niet, dat weet je toch :)
    Tot heel gauw weer, beijo

  • 15 Februari 2007 - 21:50

    Astrid:

    Net even bij je ouders geweest, nu "engelen van het asfalt" en "kannibalen in rio" geleend, dus ga gauw lezen :)

    beijo

  • 16 Februari 2007 - 10:47

    Linda:

    Hey Ilse,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen over wat je daar gedaan hebt. Ik zal wel effe op de site van laura gaan kijken voor de foto's.

    Verder heb ik niet zo veel nieuws meer na gisteren. Ik had toen nog op je site een berichtje achtergelaten.

    Ik ga vanaf morgen 4 dagen naar stage, dan ben ik de hele carnaval wel druk. Ik ga alleen dinsdagavond naar de lampjes-optocht met Arjan en dan woensdag uitslapen.... hmmm lekker..

    Nu ga ik de was doen, wat verslagen voor stage maken, wat opruimen, etc etc.

    Pas goed op jezelf!
    Liefs Linda

  • 16 Februari 2007 - 11:03

    Anita:

    Lijkt met knap moeilijk elke keer afscheid te moeten nemen van mensen met wie je het net heel leuk hebt! Maar ja nog een paar weken en dan moeten zij weer afscheid van jou nemen.
    Wist niet dat het uit was met Sietske en haar vriendje. Was gisteren nog bij de ortho en vroeg wanneer ze terugkwam en toen zei haar "exschoonmoeder" zondag. Ze zei niet dat het uit was!
    Verder vond ik het weer erg leuk om te lezen, maar ik zie je nog steeds niet op MSN, ik was net nog even met Maarten op MSN.
    Veel liefs, Anita

  • 17 Februari 2007 - 05:30

    Neef G:

    Hey nichtje,.. ff snel een berichtje tussen het carnaval door... (druk druk druk natuurlijk).

    Ik snap niet hoe mensen om 4:30 kunnen opstaan, dan ligt een normaal mens toch nog nieteens in zijn bed!? Of heeft dat te maken met het tijdverschil Nederland-Brazilië :S.. nu ja,.. ik ga slapen,.. 9:00 weer eruit (is de planning)


    Alaaf!!! Alaaf!!! Alaaf!!

  • 17 Februari 2007 - 12:57

    Hes:

    heeej...tis weer carnaval!!! haha ik weet dat jij daar niet vn houd...maar ik vind het heerlijk!!!dus ga weer ff hossen etc...haha, meid...geniet ervan he!!
    kus

  • 17 Februari 2007 - 16:59

    Linda:

    Toen Neef G zijn berichtje gepost had, had ik al gedoucht vandaag. Heb vandaag weer stage gelopen (moest om 7.15 uur beginnen). Het lijkt hier wel een duiventil, ze gaan en komen....

    Groetjes Linda

  • 04 Maart 2007 - 12:07

    Maarten:

    Hey ilse leuk om weer eeen keer iets van je te lezen is lang geleden dat ik je gesproken heb. hier in nederlands loopt alles nog op rolletjes

    gegroet

    Maarten Damen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 48204

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: