pff ik ben gesloopt! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu pff ik ben gesloopt! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

pff ik ben gesloopt!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 Januari 2007 | Brazilië, Brasilia

Nou het kost me momenteel veel moeite om wakker te blijven maar ik heb weer te leuke dingen te vertellen om niks te schrijven.
Ehm nog even over 25 januarie.. want ik heb toen na het gesprek met Oscar gelijk gemailt maar daarna hebben we nog een hele leuke dag gehad natuurlijk.
Eerst ben ik een potje gaan schaken met Floris, dik ingemaakt natuurlijk maar was wel leuk. Het was ook donderdag wasdag dus ik heb ook alle was van de 3 vrijwilligers die op deze dag waste ´even´ opgevouwen. Ik heb 2 seconde bij het voetbal gekeken maar was zo moe dat ik maar ben gaan liggen en om 16.00 wakker werd :D Mijn werkzaamheid voor de dag (de ozo leuke berçario) verviel dus ik had ´vrij´. Ik ben optijd met sietske terug naar het huisje gegaan en we hebben lekker de halve avond gekletst... Ik bedacht me hier wel opeens dat Maxwell me al de hele dag genegeert heeft. (de jongens vanaf 12 willen eigenlijk altijd sex en als je daarin niks aan te brengen hebt dan negeren ze je kennelijk gewoon..) dus ik denk dat dat de reden is. Floris is naar het huis van Oscar meegegaan om te squase en daar 1 nacht te slapen.
vrijdag 26e: om 8.00 weer braaf bij het ontbijt aanwezig, daarna weer een hele tijd in de computaçao gezeten. We hebben ook met alle vrijwilligers even een plan gemaakt voor komende week qua werk betreft. Blijkt dat donderdag de 1e schooldag weer gaat beginnen. Gisteren hebben Sietske en ik het ergste gedaan wat je kunt doen (ik maak me er niet druk om tis nu alleen nog maar grappig) we hebben namelijk in Julie´s dagboek gelezen. (en nee ik hoop niet dat ze deze website gaat lezen) Maar de dingen die ze schrijft zijn allemaal leugens.. wie liegt er nou tegen zich zelf.. zoals wat ze gedaan heeft op een dag. En het gesprek met de andere noemt ze fijn en goed.. dus nu weten we dat de helft niet is doorgedrongen. Verder heb ik lekker in de zon gelegen terwijl Laura me uit haar boek voorlas. Na almoso even bij de muzieksala en het voetbal gekeken. Daarna was er jantar, maar wij aten allemaal niet mee, want we zouden naar de pizzaria gaan. Voor jantar kreeg Laura ook opeens het slimme ide om haar haren te gaan knippen dus dat hebben we uit eindelijk samen gedaan.. (en waarom ik ´ook´ gebruik is, volgen smij heb ik nog niet verteld dat Sietske vorige week mijn haren geknipt heeft. lekker kort en fris weer!!) is wel super vet geworden. Na jantar gingen de jongens break-dancen. Dat was ehct vet gaaf om te zien. echt zo mooi die saltos en draaiingen die niet gezond zijn voor het menselijk lichaam. Rond half 10 liepen Laura en ik naar benden maar van te voren ben ik neg even naar Maxwell toe gegaan om te vragen waarom hij me al 2 dagen negeert.. nada was zijn antwoord (nix) en toen zei ik maar je lacht zelfs niet meer naar me (hij is echt heel donker en dan is die lach zo grappig) waarop hij begon te lachen.. Toen zei ik dat is de eerste keer in 2 dagen dat je weer lacht.. daarop schoot hij echt in de slappelach.. dus dat was ook weer goed.. Daarna even omkleden en weg naar de pizzaria, we zaten met 4e achterin de pick-up en 3 voorin en nog 3 andere in een fusca (kever auto).. Bergaf.. stad in en lekker eten maar. Heerlijk gekletst in het PORTUGEES (jahjah dat kan ik heus wel) en lekkere caipiroscas gedronken (vast fout geschreven maar in een caipirinha.. maar inplaats van cachacha doe je dan vodka).. Leo kende de eigenaar dus die kwam met instrumente aanslepen waaropp wer uiteindelijk allemaal vrolijk zaten te klepen met messen en vorken op borden en glazen en met een bongo, een trommel een waterval achtig iets en een tamboerijn. Hard meezingen natuurlijk (liedje is (vrij vertaald): het beest van de buurman zit in jou bed.. wat ga je er mee doen) dan moets je telkens of een voorwerp vast pakken of iets zeggen en gingen ze weer verder.. Uit eindelijk begon het te regenen (dus ook in het restaurant) en dan kunnen we niet omhoog rijden.. dus nog een drankje.. haha op de terug weg zaten Floris en ik naast een rijdende Christine harsd te zingen om wakker te blijven.. het was namelijk 4.00 toen we thuis kwamen.
Vrijdag 27e: arme Laura en ik moetsen om 7.00 werken vandaag dus nog geen 3 uur kunnen slapen.. Daarna wou ik gaan slapen maar kwqas al niet moet meer.. dus douche.. even lekker eieren gebakken en toen weer naar boven. Daar was er veel te regelen omdat ze al niet naar het voetbal konden vanwege regen en kapotte auto´s en smiddags was er ook een dans ´iets´ waar ze met een groep van 20 ongeveer heen wilden... Christine en Sietske gingen mee doen met die dans dus er moest ook 1 vrijwilliger mee die de filmpjes zou maken.. Dat werd ik want Floris wou niet en Laura en Julie zijn naar de bios geweest vorige keer. Uit eindelijk bleek dat we naar de bus halte gingen lopen (dat is kwartiertje berg afwaarts) en dan daar door een stadsbusje opgehaald zouden worden. Niet iedereen kon er tegelijk in dus gingen we in 2 groepen. We werden afgezet in het centrum van Extrema op een plein waar allemaal kraapmjes stonden en in het midden een podium was war jongens aan het rappen waren. Toen de andere groep zich bij ons voegde gingen ze zich omkleden en daarna mochten ze eerst maculele doen (vechts dans met 2 stokken) daarna waren de meisjes alleen een dans aan het doen en daarna 4 jongens en 4 meisjes die een braziliaanse dans deden: samba de rolda. Was echt heel mooi om allemaal naar te kijken (we hebben allemaal filmpjes!) Ik heb even met Sietske 2 swa]eatshirts gekocht voor de verdomde kou hier. En daarna heeft Tine (christine) iedereen op een ijsje getrakteerd. Nog even de farmacia in gelopen voor medicijnen voor tine en daar staat altijd een weegschaal.. dus ik dacht ik mezelf maar es even zou wegen.. gewoon voor de gein.. haha ik heb er nu wel heel erg spijt van.. Toen ik weg ging woog ik ongeveer 56 of 57 en nu (met kleren aan en smiddags, normaal doe ik het smorgens vroeg na badderen :D) maar nu was het 66 :S hahaha dat wa sehct ff schrikken.. ik zie wel dat ik ben aangekomen.. maar hoeveel .. jah we hebben net 4 kleine spiegeltjes en dat is het.. :D dus ik ben vanaf nu fat-belly, tine is fat-head en Siets is fat-ass. :D haha ook zij waren veel aangekomen. Toen gingen we terug rijden.. maar de auto wou ons helemaal omhoog brengen (heeel lief)dat kon de motor alleen niet aan dus we moesten een klein stukje lopen en weerc terug in de auto. Ook vertelde tine me in de auto dat we gisteren toch zoveel herrie uit de pick-up (jah zei ik dat weet ik nog wel) nou had zij vandaag gehoord dat we dus heeeeel gevaarlijk hebben gereden.. want de remkabel was bijna door.. die maakte zo´n herrie. :S
En verder nu ben ik moe.. de jongens die uit de stad kwamen hebben net gegeten. Laura en ik zijn vergeten de afwas te doen dus die wacht morge vroeg op me.. en nu ga ik slapen om 21.30 ofzo!!!!
Heel veel liefs en dikke knuffel mij!!

  • 28 Januari 2007 - 00:28

    Ester:

    He Nichtje,
    Wat super al die lange verhalen, ik kijk elke dag wel een keer op de site, meestal verwacht ik kort na een berichtje nog geen nieuw verhaal (maar ik vind het ook leuk de reacties van anderen te lezen...)dus ik was weer blij verrast. Leuke verhalen weer, fijn te horen dat je echt geniet daar. Jammer dat de weegschaal dat ook door heeft (tja wij denken echt dat je niets anders doet dan naar de pizzaria te gaan ;-)), moet je maar wat extra dansen/vechten (ik weet niet meer hoe het heet wat je daar doet). Hier alles goed, vanavond een rustige zaterdag gehad, met Tijn en Astrid gedart (ik gooi al bijna altijd in het bord en wat minder vaak in de muur, knap he?, misschien heb ik ook wel talent ;-))en gekolonist. AStrid was alleen gekomen, met de auto, ze durfde niet voor ons huis te parkeren, dus stond ze een straat verder, waar ze drie plekken voor zichzelf had.. Moest ze nog een heel eind naar ons huis lopen...wat een lefgozer he? Ach wij zijn allang blij dat onze auto en de lantarenpalen in de straat (nog) niet geraakt zijn.
    Blijf volop genieten daar!!
    liefs,
    Ester
    ps weer een keer eerste!!

  • 28 Januari 2007 - 10:47

    Anita:

    Hoi Ilse, geweldig weer al die verhalen! Je maakt daar wel veel mee, maar ik hoop toch wel dat je weer heelhuids terugkomt, want al die gevaarlijke beesten en kapotte auto's is toch niet alles.
    Ik heb je een paar keer een MSN'tje gestuurd. Heb je die gekregen, ik weet namelijk nog niet altijd hoe het werkt.
    Veel plezier vandaag op de zondag en tot het volgende bericht maar weer, doei

  • 28 Januari 2007 - 11:08

    Monique:

    Hi Ilse,

    Had toch maar ooit wat schaakles bij Maarten genomen. Schaak je ook wel eens met de "kinderen"? Het is maar goed dat ik niet meer kan of hoef te zeggen"zo slank zijn als je dochter". Maar misschien troost het je; Marli vertelde dat ze nadat ze terug is heel erg veel is afgevallen, zonder er iets voor te hoeven doen. En ze ziet er nu echt goed uit. Dus ... er is misschien nog hoop voor je. Het zal volgende week wel een grote verandering weer zijn, als de kinderen naar school gaan.
    Gisteren is de begrafenis van Frans geweest. Het was een mooie begrafenis, maar wel emotioneel en daardoor ook vermoeiend. Lambert en Tillie hebben er heel veel werk mee gehad. Ze hebben het goed gedaan.
    's Avonds hadden we nog de jaarlijkse sauwelavond. Daar zijn we met Hans en Irmagard en Harrie en Els heen geweest. Het was een gezellige avond. De sauwelaars waren weer over het geheel goed.
    Zo dat was het even. Geniet daar verder van alles en geen stiekeme dingen meer doen.

    groetjes Moni

  • 28 Januari 2007 - 15:53

    Oma:

    Ik word er doodmoe van om je relaas te lezen laat staan voor jou om het mee te aken. In ieder geval heb ik geen medelijden met je dat je zo eenzaam bent daar!!!
    Geweldig joh, ik ben blij dat je ook nog protugees spreekt daar! Geniet er maar van. Liduine en gezin zijn net vandaag vertrokken vanuit Boynton Beach (Oom Ton) en volgens oom Ton hadden zij er in ieder geval enorm van genoten.
    Ik denk dat Liduine jouy vanuit SP weer zal opbellen.Hier is alles goed. Opa heeft een wond aan zijn enkel en dus zitten we weer iedere week een keer in het ziekenhuis daarvoor. Maar het gaat wel goed hoor. Donderdag komt Liduine c.s. aan en hebben we even een druk weekje. Ik verheug me er enorm op. Maarten en Astrid komen vrijdag even hier om Liduine te zien en blijven eten. Dus, jouw plaats wordt goed ingenomen door Astrid.
    Kindlief, geniet van je leven. veel liefs Oma

  • 29 Januari 2007 - 11:46

    Bram:

    Poe Poe wat een verhalen! daar doe je wel ff over om door te lezen. Gelukkig dat het niet gaat vervelen om het te lezen. Veel plezier verder liefs bram

  • 30 Januari 2007 - 04:00

    Janneke:

    he meissie nog gefeliciteerd. Sorry beetje laat.
    xxx janneke

  • 31 Januari 2007 - 21:08

    Linda:

    Hey Ilse,

    Ik heb je verhalen tot nog toe wel gelezen, maar niet overal op gereageerd.
    Effe een beeld van hoe het hier is. Mijn vakantie was heeeeeerlijk, veel luie dingen gedaan, leuke dingen, gewerkt, EHBO en afgelopen zondag lekker een dagje uitwaaien op het strand met Arjan.

    Afgelopen maandag ben ik begonnen aan mijn nieuwe stage in het ziekenhuis op de afdeling Obstetrie en Gynaecologie. En ik vind het echt superleuk. Ik heb al veel dingen gezien en ook al wat gedaan, zoals luiers verschonen bij pasgeborenen, ze in bad doen, maar ook de moeder helpen met de borstvoeding (het kind aan de borst leggen is in de eerste dagen niet altijd even makkelijk, het kind moet nog uitvinden hoe die melkfabriek werkt).

    Verder heb ik weinig te melden dan goed nieuws; het is niet koud buiten, de vogels fluiten als ik van huis moet, Arjan heeft een vaste baan in Helmond per 1 april (neej, is geen grapje), 7 maart EHBO-examen.

    Ik ga zo dadelijk slapen, morgen weer een stagedag te gaan...

    Veel Liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 48203

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: