spannend nieuw begin - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu spannend nieuw begin - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

spannend nieuw begin

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Januari 2007 | Brazilië, Brasilia

Nou lieve nederlandertjes,
het gaat morge weer beginnen voor mij. Om 12 uur de bus naar Extrema, dan ben ik om 14.00 daar en wordt ik opgehaald door een paar vrijwilligers geloof ik. :D
En afgelopen week heb ik niet zo heel veel meer gedaan eigenlijk. :P
ik heb heel veel op internet gezeten samen met mijn moeder om de reis en de pousada's te boeken voor 1 t/m 10 april (voor de astrid figuren die denken dat pousada's iets engs is.. dat is een soort bed and breakfast, huisje, kamertje maar geen hotel) De nog even veel geregeld en Liduine heeft daarbij ook veel geholpen.. (Nog maals heel erg dank daarvoor!!) En omdat ik bijna 4 weken een heerlijk tijd gehad heb in Floripa, heb ik de hele familie lekker mee genomen voor hapjes aan het strand donderdag avond. Vrijdag middag hebben we nog even lekker gesurft, en Daarna moest ik toch echt al mijn spullen gaan pakken, want ik had om 20.05 de bus vanuit Floripa naar Sao Paulo. ik heb niet echt geslapen, en iets zien kon niet want het was donker.. maar om 06.15 stond ik in Sao Paolo. Vast een ticket gekocht voor de bus naar extrema en toen de taxi naar Chantal en roels huis. We hebben zaterdag lekker ge-bbq-ed met nog 2 duitste gezinnen en vandaag (zondag de 7e geloof ik) heb ik lekker niks gedaan. Alleen maar nagedacht over mijn vakantie met Astrid en veel geplaned want dat is nog lastig als je veel wil zien. haha

mama: haha mooi dat de nieuwjaars receptie leuk was dit jaar ;) en de envelop mag je meenemen.. anders is het al weg voor de vakantie begint.. :D
Lambert: Heel leuk om te weten dat julie me nog volgen.. Jullie ook een gelukkig nieuw jaar. Hopelijk gaat het allemaal goed in limbo-land.. En als ik weer in Nederland ben kom ik weer een keertje langs... ok?
Anita: hopelijk is het een leuke week geweest en heb je binnenkort msn .. ik vond het leuk je even gesproken te hebben via skype.. handig he :D
oma: het duurde even maar dan is de planning ook in den haag duidelijk ;) Ik hoorde van mama dat het leuk was geweest met Els van Swaay op bezoek..? ik kom mijn spuletjes snel ophalen als ik terug ben..
Liduine: nu is het weer wat spannender om te lezen he ;) haha ben je er niet allemaal bij... De tijden zijn weer veranderd.. er klopte namelijk iets niet in mijn planning. Dus nu komen we 20 april geloof ik aan in Floripa als jou dat ook uitkomt (zijn we ten minste niet met zijn 4e tegelijk is iets rustiger) en dan als het mag/kan tot 24 April en dan een nachtbus naar SP.
Linda: haha altijd leuk he alcohole controle, daphne had het toen ze haar rijbewijs pas net had geloof ik ook eens. En zeker koekje erbij :D
Ester: vertel die verhalen over een drankje dan zelf maar vast even..:D Ik heb zelf geen 7 golfjes gesprongen want mijn broek zat vast gebonden om mijn enkels :D haha maar de rest wel allemaal hoor.. voor geluk is dat.
as: ofwel DK haha..... jouw spreek ik te vaak :D daahaaag :D hahah
gijs: tis maar voor ongeveer 20% maar je leeft dus nog steeds ;).. kben nu wel benieuwd naar de uitgebreide vertaling van esters oud&nieuw..
mama weer: JEEEUUUH jullie komen 1 april om 19.00 ongeveer aan.. hopelijk ben ik er dan ook :D haha
Niki: hey meisje hoe ist dan in mijn favo frite tent..? veel nieuwtjes.. en hoe is het allemaal met jouw persoonlijk? en met Mickel (hoe schrijf je die van jouw.. :S)
joost: haha persoonlijke berichtjes moet je maar mailen he ;) en veel leren jij!! haha
mama weer: haha het lijkt wel alsog jij vast zit aan de pc.. tis goed dat je morge weer gaat werken.. :D en zon..zon.. ik verbrand alleen maar he.. :S (en waar..)
astrid weer: idd en van jou verwacht ik ok wat portugees he :D

Veeeeel liefs.. ik ga weer spannende dingen doen. Ik weet niet wanneer ik on-line kan en hoelang, maar dat merken jullie vanzelf :D
ciao e abraco e beijo's por tudo's meu amigos hollandais!
;)

  • 07 Januari 2007 - 22:11

    Linda:

    Hey Ilse,

    Klinkt erg goed om vakantie te hebben!! Nog 1 weekje voor mij....

    Ik heb vandaag op de Efteling gewerkt en het was best druk. Ze hadden nog geprobeerd om me wakker te bellen, zodat ik eerder kon beginnen, maar helaas de foon niet gehoord.

    Nu ben ik de dagen stage aan het aftellen, al was afgelopen week erg leuk, heb alleen maar leuke dingen gedaan!

    Verder heb ik dit weekend Arjan verwend, want die lag ziek te zijn, het watje... Morgen gaat hij nog niet werken, is nog steeds ziek.

    Ik moet er morgen weer op tijd uit, dus ik duik nu mijn bed weer in.

    Geniet ervan daarzo en stuur es wat meer zon deze kant op!

    Liefs Linda

  • 07 Januari 2007 - 22:39

    Liduine:

    ha ilse, doe je de groeten aan oscar morgen?? en aan Bocao!! en zeker aan de donkere (zwarte zeg maar) man die de tractor bestuurt, een schat!! en aan Leo, de muziekleraar....
    héél veel plezier, het is een prachtige plek! en in april is goed hoor. en Astrid, voor jou zorg ik nóg beter, goed?? 4 dagen is veel te kort hoor voor dit vakantieparadijs....maar je nichtje heeft het hier wel gezien.

  • 08 Januari 2007 - 08:17

    Ester:

    He nichtje!
    Volgens mij heb je echt een top-tijd gehad bij Liduine!! Heeft Astrid iets heel moois om naar uit te kijken, misschien kun je haar ook leren om verbrand in een mini-bikini te surfen ;-). Hier is het weer maandagmorgen, het regent en het begint nu (09:15) pas echt licht te worden (zo nu zul je Nederland wel missen..). Heel veel plezier en succes in Extrema, maar wat ga je daar nu eigenlijk precies doen?
    groetjes,
    Ester

  • 08 Januari 2007 - 09:10

    Jolanda Helversteijn:

    Hoi Ilse,

    Ik geniet van al je verhalen en je enthousiasme! Het is duidelijk dat je de tijd van je leven hebt!
    Ik wil je bij deze ook een zéér vreugdevol 2007 toewensen met minstens evenveel uitdagingen en nieuwe ervaringen!
    Groetjes Jolanda, Modelyceum

  • 08 Januari 2007 - 12:19

    Anita:

    hey Ilse, ik wens je veel succes, maar vooral veel plezier bij Oscar. Ik hoorde pas ook over een meisje ( de vriendin van de zoon van de assistente van de orthodontist, vat je hem nog?), die ook voor een paar maanden in een weeshuis van een nederlander werkte in de buurt van SP. Ik geloof dat Thimo er volgende week weer naar toe moet (ortho) en dan zal ik vragen hoe ze heet. Je weet mijn skype-naam dus nu kun je mij ook skypen en ik ga van de week proberen om msn erop te zetten!!
    Hier alles weer naar school/werk, dus weer rust!
    Veel liefs, Anita

  • 08 Januari 2007 - 20:29

    Oma:

    Fijn om weer een bericht van je te zien, Ja,m het was enig Els weer te zien., Je boek heb ik alvast op mijn nachtkastje gelegd om te lezen - mijn avond lectuur. Ik wens je heel veel succes en plezier bij Oscar. Het zal weer een totaal andere ervaring worden en ben dus ook weer erg benieuwd hoe het je zal vergaan. Ik volg het met plezier. Je foto's heb ik nog steeds niet kunnen bekijken. Ik zal Maarten eens bellen en vragen hoe dat moet. Dom he? Dikke zoen

  • 09 Januari 2007 - 18:29

    Monique:

    Hi Ilse,

    De eerste dag goed doorgekomen? Was het gezellig en heb je ook leuke mensen bij jullie in het huisje? Hier hebben we nu, eindelijk, de hotels geboekt. In Rio een hostel in de wijk Botafogo; de pousada in Visconde de Maua is nu ook rond en in Sao Paulo hebben een hotel in de buurt van de Av. Paulista geboekt. Dus de eerste 2 weken zijn geregeld.

    groetjes Monique

  • 09 Januari 2007 - 22:19

    Astrid:

    je moeder vergeet natuurlijk, heel belangrijk, te zeggen dat ze voor ons 2 apárte bedden heeft geboekt. dus van mijn deken blijf je af :D

  • 11 Januari 2007 - 16:55

    Monique:

    Hi Ilse,

    Ik wist natuurlijk waar jullie behoefte aan hebben. Maar je mag best ons koninginnenbed hebben hoor.
    Ik hoor van Liduine dat je nog niet boven op de berg bent geweest. Hoe komen de kinderen dan bij Oscar? Blijft dat duitse meisje dan ook bij Oscar? Hoe oud zijn de kinderen waar je nu mee bezig bent? Ben je nu ook 7 dagen per week in dienst of hebben jullie nog dagen tussendoor vrij en wat doe je dan? Je ziet vele vragen, want ik heb niet goed een idee hoe het daar gaat wat je allemaal, wanneer moet doen.
    groetjes Moni

  • 14 Januari 2007 - 18:52

    Daphne:

    eeeh meisje,

    jammer dat je nu niet meer zo vaak online bent, nou kan ik al mijn spannende verhalen niet vertellen maar die mail ik wel :)
    het klopt idd dat ik ook een alcohol controle had toen ik net mijn rijbewijs had, erg lachen he!!!!
    ik ga je de rest wel mailen over het avondje stappen!!
    (K) (K)

    mis je

  • 15 Januari 2007 - 21:31

    Monique:

    Hallo,

    Voor een ieder die regelmatig op Ilse's site kijkt en steeds maar denkt "waarom mailt ze nou steeds maar niet".
    Ilse heeft gistermiddag gebeld om te vertellen dat hun computer het niet doet; tenminste de internetverbinding niet. Het gaat verder uitstekend met haar. Ze heeft het goed naar haar zin daar. Ze zijn met 6 vrijwilligers in het huisje en dat loopt allemaal goed. Zo oefent ze ook nog eens haar duits. De kinderen hebben nu nog vakantie en dus een ander dagprogramma. Zodra Ilse weer online kan komen zal ze het reilen en zeilen van het weeshuis uitleggen en toelichten. Ze houdt nu een dagboek bij, zodat ze straks een uitgebreid verhaal kan geven van hoe het met haar gaat en wat ze allemaal doet en mee heeft gemaakt. Diegene die haar echt graag willen spreken kunnen bij mij haar telefoonnummer opvragen, want telefonisch is ze wel bereikbaar.

    groeten Monique

  • 17 Januari 2007 - 19:47

    Dorien:

    Hey Ilse, ik denk ik zal ook maar eens een keertje een berichtje sturen. Bij deze nog een gelukkig nieuwjaar trouwens. Mag nog steeds hé. Je hebt het goed naar je zin lees ik al en had ik ook al gehoord van Niki en de rest. Bij ons gaat het ook goed veel nieuwe mensen en een paar oude zijn weg. Beetje wisseling van de wacht op het moment. Maar gaat wel goed. We gaan bijna verhuizen dus dat schiet ook lekker op. Heb je al een leuke braziliaan opgedaan trouwens? Knappe mannen daar? Knappe vrouwen wel hoorde ik al eens.Lekker weer daar? Nou ik wens je nog veel plezier daar en geniet ervan. Wij blijven wel hier in ons regenlandje.Groetjes van ons. P.S. Wie moet er nu trouwens oppassen met carnaval?

  • 17 Januari 2007 - 20:35

    Niki:

    Te veel nieuwtjes, kan dat toch niet allemaal openbaar maken!!! Krijg ik ruzie??? Valt wel mee hoor, sinds jij er niet meer bent zijn de roddels gehalveerd en de weekend verhalen een stuk saaier geworden. Verder alles goed, met Maikel ook hoor. Is weer lekker thuis na een paar maandjes Afganistan. Ja er zijn meer mensen zo reislustig als jij. Veel plezier op je nieuwe avontuur!!!
    Groetjes uit het wonderschone Dongen, Niki.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 48196

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: