wow, zon zee & strand... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu wow, zon zee & strand... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

wow, zon zee & strand...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 December 2006 | Brazilië, Brasilia

Zeker, ik dacht dat ik hier in florianopolis zat voor mijn rust maar we doen eeeeerg veel. Dus ik dacht dan zal ik maar vast weer een berichtje schrijven met hoe leuk ik het heb!
Wat ik precies welke dag gedaan heb, weet ik alleen niet meer... Maar we hebben een kerstboom gekocht en deze opgetuigd, we hebben 2 kranzen en een stuk of 5 bloemstukjes gemaakt en versierd. Ik ben bij een jappanner gaan eten met de familie van der zee, dit was voor mij de 1e keer. Sushi is erg grappig, maar wel lekker. (goed he mam ;)) Gisteren ochtend zin we gaan skate boarden met Liduine´s fitnis leraar. hij had 3 verschillende soorten skate-boards bij (ook zo´n heeele grote). Ik dacht dit ook even te proberen maar dat ging niet helemaal goed. Ik deed de split (en die kan ik niet) en mijn linker voet ligt open. Dus vandaag heb ik zwaar spierpijn in mijn linker boven been (van die split) De kinderen hebben me deze week het strand vast laten zien, even lekker 1,5 uur uitwaaien en ik was daarna zwaar verbrand hahaha. Even vergeten me in te smeren. Gisteren middag zijn we even naar het strand geweest en daarna lekker bij een strand tentje gelunched. S´avonds zouden Liduine en ik uit gaan met vrienden van haar en Robbert maar we waren allebei moe en kapot dus hebben afgezegt. En vandaag hebben we lekker met zijn allen ontbeten en daarna zijn we naar het strand (Inglesias) gegaan want de hele familie had surf les. Ik heb toegekeken en robbert had last van zin nek dus is gaan hardlopen. Maar volgende week doe ik toch maar mee met de les. Dus dat gaan we dinsdag doen. We waren net pas terug en Liduine en ik zouden de kerststukjes afmaken maar er kwam onverwachts bezoek en vanavond gaan we bbq-knoeien met vrienden van hier.
Ik heb daphne en gij sgesproken en beloofd dat ik deze week die foto´s on-line ga zetten. Ik ben er al 3 dagen mee bezig geweest s´avonds maar nu ga ik proberen of het lukt.
de neef die een nicht is ;) jou heb ik al gesproken. haha :P Maar als ik terug ben gaan we echt eens samen stappen eniet alleen je muntjes weggeven. (mag ook maar tis ook wel es leuk als je meegaat!)
astrid: yow chick, dat date moet je dus laten weten! (dat rijmt) en hoe ist met de plannen verder?
daphne: jou heb ik ook al gesproken ;)
hester: ook al gesproken maar nogmaals gefeliciteerd met je rijbewijs!!
oma: wow, ook al gesproken haha ow en ik krijg vandaag mijn 1e les portugees. Over 20 minuten om precies te zijn haha.
mama: dick en syl zijn idd die mensen op die hele grote `boerderij` maar die zijn verhuisd naar een pracht van een kast meer in het centrum in een condominium. die had ik idd ook nog niet veel gezien, alleen op het sinterklaasfeest en vrijdags op dat chique feest.het uitgaans leven heb ik dus maar 1x gezien en ik hoef ook niet echt uit.. ik hou wel van mijn rust hier! ik heb een hele hoop boeken van Liduine en ik ben even mee geweest deze week naar een reisbureau en kreeg een folder te leen over de omgeveing iets meer land inwaards bij porto alegre. Hier kun je heel veel actiefs doen zoals raften, mountain biken, waggelen, heel veel wijnboeren en proeverijen, bergbeklimmen en afdalingen. Dus helemaal toppie. En ik zie dat je eindelijk skype hebt! jeuh!!
anita: haha handig he die site, zo hoor je nog een swat van je familie ;) Je moet allen wel snel msn nemen want ik zie telkens wanneer je een berichtje plaatst maar ik kan dan niks terug zeggen gelijk.
linda: ok al gesproken hahah maar tis idd tof dat pap en mam langs komen en astrid... dat wordt ook super denk ik.

nou tot snel dan maar weer op msn..
xxx mij

  • 16 December 2006 - 21:51

    Anita:

    Nog heel even wachten! Ron heeft voor de kerst aan oma en opa een goed Norton beveiligingssysteem gevraagd en ik een webcam, dus als we dat krijgen hoop ik na de kerst skype te kunnen installeren en msn. Nu mag het niet van Ron omdat onze beveiliging niet goed is. Ik verheug me erop om jullie dan via de webcam te zien!! Geef ook maar vast aan Liduine door. Ik heb deze week geen tijd meer gehad om te mailen. Vandaag is eindelijk de kerstboom geplaatst, de lichten zitten erin en ik hoop morgen de ballen. Eerst even kijken hoe Lody erop reageert. Tot nu toe wel goed geloof ik.
    Gaaf dat jullie daar zoveel leuke dingen doen, ben al helemaal jaloers. Vooral ook op het mooie weer. Vanochtend vroeg liep ik weer in de regen met Lody buiten op mijn kaplaarzen!
    Groetjes aan iedereen en veel liefs, Anita

  • 17 December 2006 - 14:06

    Oma:

    Je maakt mij helemaal jaoers Ilse. Ik zou er zo wel heen willen maar kan des te meer genieten van je verhalen. Ik zie jou al skateboarden hahaha!!!
    Fijn dat je de port. les gaat beginnen. Doe je best want wie weet kan jij dan nog eens als mijn tolk fungeren. Je weet maar nooit. Veel plezier met het allerlei dat je onderneemt.

  • 17 December 2006 - 23:49

    Liduine:

    maken jullie je maar geen zorgen in dat koude kikkerland...ilse gaat goed, joao zorgt prima voor haar en die tattoes staan haar leuk! morgen gaan we een lekkere kleine bikini voor haar kopen en dan wordt ze een echte braziliaanse strand-chick!

  • 18 December 2006 - 10:44

    Ester:

    He Nichtje,
    Wat een lekker lang verhaal weer en wat leuk dat je je zo vermaakt! Wel fijn dat die musea bezoekjes in SP nu gecompenseerd worden met mini-bikini's en tattoo's ;-) dat gecombineerd met je kapotte voet en je verbrande hoofd..., ik ben benieuwd, kom nu maar eens op met die foto's!
    Heeft mijn zusje een date? Heb ik nog niets over gelezen....
    Kus,
    Ester

  • 20 December 2006 - 10:03

    Linda:

    Hey Ilse,

    Leuk om weer wat van je te lezen. Ik zie het al voor me; Jij op een surfplank, rood door de zon en nog ergens wat pleisters op je voet. En daarna op het strand liggen in je mini-bikini, tattoo...
    Klinkt wel erg goed hoor, beter dan de kou van hier. Hier zit de temperatuur overdag op 3 tot 6 graden en 's nachts daalt de temperatuur tot onder het vriespunt (-1 ofzo).

    verder is er weinig nieuws. Nog 3,5 week stage en dan heb ik 2 weken vrij (heb geen kerstvakantie), ben aan het aftellen. Ik kijk uit naar mijn volgende stage... Vind dat wel spannend.

    Veel plezier daarzo en tot gauw!

    Liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 48048

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: