still a live!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu still a live!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

still a live!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 December 2006 | Brazilië, Brasilia

Dag lieverds in Nederland,
Nou ik leef dus nog steeds. Dus jullie hoeven je geen zorgen te maken. haha Maar zoals ik al gezegt had via telefoon (dacht ik) heb ik gewon een hele drukke week gehad en geen tijd meer gehad om even on-line te gaan. Ik heb zojuist ook voor het eerst mijn eigen berichtje gelezen en dat is idd wel om je voor te schamen ja, pap. Dus jullie mogen daar best eens iets van zeggen hoor Anita haha. Maar deze week:
Ik heb donderdag 2 weken geleden vor het laats geschreven. Vrijdag heb ik gewoon gewerkt op de creche en savonds een brownie-cake gebakken voor het weekeind. Zaterdag heb ik de bus genomen naar het einde van de Santo Amaro en van daar uit een taxi naar het huis van Patricia en Michiel. Liduine en Robbert en de kids waren er toen al, en we zijn bij het zwembad gaan liggen. (ik was sinds donderdag al ziek dus met kleding aan even lekker liggen zweten) S´avonds ben ik lekker naar de Fogo de Chão geweest met deze 2 familie´s en Hans van het consulaat. Dit was echt heeeerlijk. Zondag ochtend was Liduine al weg om `wat te doen`... En Patricia was op school aan het helpen met versieren samen met Stefanie en Annabel. Ik ben met al het man-volk in een auto gesprongen en ook nar de Nederlandse school gegaan. Daar kwam Sinterklaas daarna aan en het wa 1 groot feest. Erg gezellig, zelfs al ken je bijna niemand. S´avonds gourmette en weer cadeautjes bij Patricia en Michiel thuis. Dit was echt mijn sinterklaas hahaha. Maandag ochtend heb ik wer een stukje een taxi genomen en verder met de bus (ik begin die dingen hier te begrijpen!) Maandag/dinsdag en woensdag nog hard gewerkt op de creche. Woensdag avond hebben Els en ik lekker samen buiten gezeten naar een storm gekeken, hierna heb ik haar ook een afscheidscadeau gegeven, want ik heb het wel super gehad bij haar. Donderdag was het grote feest. Dit was zo mooi, eerst boven even iedereen van de decoupage gezien, daarna bij de creche wat gaan helpen en toen kwam de show. De kindjes zagen er zo mooi en schattig uit in de wijde soep-jurken die ik gemaakt had. Echt het toppunt van mijn creche-carriere, SUPER was ´t. Daarna zijn we even naar boven gegaan end aar hadden zo ook een verrassing georganiseerd, ze hadden voor alle Nederlanders (ook voor mij) een cadeau van de decoupage. Ik kreeg een kistje als spaarpot, zodat ik kon sparen om ooit terug te komen! S´middags met Liduine en kids naar Els en daar lekker niks gedaan. Liduine sliep even, de kinderen zijn om beurten gaan kanoén, en ik ben gaan bloemschikken. Echt heel mooi. En vrijdag ochtend afscheid genomen van Els, darna nog even langs de creche en ook daar afscheid genomen. Ik kreeg van Antonia een hele mooie brief en van Zeda een hele lelijke pop, maar wel uit haar hart dus eeeerg lief. S´middags met Liduine overal heen gerend: eerst mijn visum geregeld, nu gaat die Rackel deze week of volgende week mijn visum verlengen en daarna nog cadeautjes kopen voor Oscar en ingredienten voor de poffertjes. We sliepen s´avonds bij Chantal en Roel. Zaterdag ochtend in de auto gesprongen opweg naar Oscar´s weeshuis. Veel mensen mee: Liduine & Robbert en fam, Patricia & Michiel en fam, Ingrid & Mark, Ivette en Stijn..... en ik hahaha dus met 15en in totaal. Bij Oscar was echt erg leuk, hij is heel lief en hartelijk. Alle kinderen kwamenm in de rij iedereen een us geven en gedag zeggen. we hebben gelunched en de rest is naar een mis geweest in het kerkje, terwijl ik met nog een paar vast ben begonnen met poffertjes bakken. Deze gingen erg snel en waren ook gelijk op haha. Toen hebben de de kinderen van het huis daar een voorstelling gegeven in dans en muziek en een vechtsport, dit was erg mooi. Daarna ben ik met 2 andere vrijwilligers even naar hun apparte huisje gegaan. Zo hebben ze toch een beetje privace. Maar toen ik hoorde over de ratelslangen en vogelspinnen in de douche schrok ik wel. In januarie komen er 4 nieuwe vrijwilligers bij, dus dat is wel gezellig. Daarna gingen we al weer naar huis. Ik zat in de auto met Ingrid en Mark en Ivette en Stijn en deze hadden besloten mij mee uit eten te nemen. Toen werd het ook nog uit haha, dus ik Liduine even gevraagt, spullen opgehaald. En toen zijn we heerlijk gaan eten en heb ik heel Sao Paulo bij nacht gezien en eindelijk om 1 uur snachts een leuke tent gevonden. Tot 4 uur gedanst en toen slapen want zondag had ik weer een bbq bij Dick en Sylvia. hahaha Dus smorgens weer naar Chantal en Roel (waar Liduine en Robbert sliepen) De bbq was heerlijk en erg gezellig. Er waren nog 2 andere stellen met kinderen, en dick en sylvia hebben 3 ouderen kinderen (15-17-18 geloof ik). S´avonds met Liduine en Chantal op de bank gehangen (robbert had al weer een vlucht terug naar het zuiden) en Maandag ochtend zijn we in de auto gestapt ook opweg naar het zuiden, tot Curitiba, daar een hotel in, ergens wat gegeten en lekker slapen. En vandaag, dinsdag, weer verder. Door Joinvile gereden (beetje Duits)en daarna naar blumenau dit is nog duitser. Was erg grappig. Daar gelunched en toen weer verder opweg naar Floripa (Florianopolis, eiland waar de van der zee´s wonen) En nu ben ik hier, al heel lang met dit bericht bezig, we hebben broodjes gegeten en Robbert is zojuist weer terug gekomen vanuit Sao Paulo (die moest gisteren weer heen en weer voor werk). Zo direct ga ik slapen, want ik ben doodop van het auto-zitten. Ik ben hier tot begin januarie en dan neem ik weer een bus richting Sao Paulo en ga ik naar Oscar. Ik wil daar ongeveer 3 maanden blijven. Ik heb zojuist ook gehoord dat mijn ouders zeker willen komen, eind maart begin april. En Astrid komt 10 april en 1 mei ga ik naar huis. dus druk, druk en druk.
jullie vragen zijn allemaal oud dus die doe ik lekker een keer niet. En als je iets wil weten dan bel je mijn moeder maar.
ik wil alleen graag dat oma even mailt :D over hoe alles gaat daar in Den Haag.
Nou, love you all!
en kussies
Ilse

  • 13 December 2006 - 01:43

    De Neef Met Een G:

    Hej nichtje, het is inderdaad een heel verhaal geworden. Pff,... het kost me mijn nachtrust puur om alles lezen. Leuk je weer gesproken te hebben, en tot ooit!

    gijs

  • 13 December 2006 - 07:30

    Astrid:

    yow chick, begon me zorgen te maken dat we zo lang niks hoorde, maar nu maak ik me pas écht zorgen: je hebt gewoon echt je best gedaan om goed Nederlands te schrijven :)
    Zal vanavond eens gaan kijken naar de route die je genoemd had, dan mail ik mijn opmerkingen wel weer door! Krijg er steeds meer zin in, zeker als ik hier zo vroeg op moet en het pokkeweer is ga ik me echt op de Braziliaanse zon verheugen!
    Ga weer hard werken nu, kus!

  • 13 December 2006 - 11:02

    Daphne:

    hey meis,

    dat is zeker een lang verhaal,wel leuk je weer even gesproken te hebben gisteren.
    had net geen warm water, dus bij janneke gedoucht. ollie is nu even heel vervelend, ga hem even straffen.
    doei doei

  • 13 December 2006 - 12:04

    Hes:

    heeej ils!!! please mag ik nog een keer je mailadres!! kan ik je ook een keer een lang verhaal sturen!!! veel te vertellen, ow, ik ben GESLAAGD voor mijn rijbewijs, dus kunnen we een keer naar de bies-bosch met de auto ipv in de regen op de fiets :)
    dikke kus Hes

  • 13 December 2006 - 14:08

    Oma:

    Geweldig verhaal, ik mail je vanavond. Heb geprobeerd je gisteren nog te skypen maar je skypte al op een andere PC. Ik probeer het nog eens binnenkort hoor. (leuk is die taal he)

  • 13 December 2006 - 17:01

    Monique:

    Hoi Ilse,

    Na je telefoongesprek van gisteren is het toch ook nog leuk om dit te lezen, aangezien je niet alles verteld had. Zijn Dick en Sylvia niet die mensen waar wij toen ook geweest zijn; met die paarden en het zwarte zwijntje? Had je hun nu nog niet ontmoet? Als wij komen kan je ons dus ook het uitgaansleven in SP laten zien? Wat wil je gaan bekijken bij Porto Alegre in de buurt? Ik heb daar oo even gekeken naar de Serra Gaucha: Gramado en Canela. Heb je dat van iemand geadviseerd gekregen? Als je nog leuke tips hebt of krijgt richting het zuiden van SP, dan hoor ik die graag.
    Gijs kosstte het verhaal je nachtrust of je spelinzet?
    Hester gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. Mooi zo.
    Oma ik had de telefoon toch doorgegeven? Ik kreeg i.i.g. wel Liduien aan de lijn.

    Groetjes Monique

  • 13 December 2006 - 21:39

    Anita:

    Lieve nichie, hartstikke leuk je verhaal, ik geniet er elke keer weer van om al je ervaringen te lezen.
    Ook grappig om via Brazilie te lezen dat mijn zus daar naar toe komt. Ik hou het even kort, heb Li ook net kort gemaild en probeer morgen iets langer te mailen.
    Thimo krijgt morgen zijn slotjes-beugel, hij is erg zeuwachtig ervoor!
    Liefs, Anita

  • 13 December 2006 - 22:30

    Linda:

    Hey Ilse,

    Alweer een berichtje van mij. Gisteren effe kort op msn gesproken... nu een heel verhaal om te lezen.
    Ik begrijp dat je jouw tijd op de creche goed hebt afgesloten en dat je er met veel plezier op terug kijkt, lijkt me een bijzondere ervaring!

    En die feestjes lijken me ook erg gezellig..... tot 4 uur doorgaan...

    Vind het tof voor je dat je ouders willen komen en dat van Astrid wist ik al langer natuurlijk. Die laatste maand gaat voorbij vliegen!! En dan mag je weer komen genieten van het echte Hollandse weer.... Regen, Kou, Nattigheid, Wind.... etc.

    Geniet van de tijd daar aan de andere kant van de aardbol!!
    Liefs Linda

  • 15 December 2006 - 07:25

    Sijs:

    Het wordt wordt echt hoogtijd dat je terug komt nichtje.. ik heb nu ook al munten van de nachtwacht en kerkplein liggen, die erom vragen om opgemaakt te worden :D

    tja,.. en als m'n nachtrust al verpest wordt,.. dan ga ik iedereen thuis maar lekker sjokeren door om 7:30 op te staan voor een ontbijtje hahahaha


    tot op msn he nichtje, doei

    IkSijs

  • 28 December 2006 - 14:53

    Sunethra:

    Hai Ilse!

    Jah ja, ook een berichtje van mij..hahah
    Leuk dat je het erg naar je zin hebt in Brazilië..en erg leuke foto’s zeg! Bij mij was Sri Lanka alweer niet goed afgelopen en kwam helaas dit keer in het ziekenhuis terecht..
    En gebruik jij je backpack nog? Ik ga em weer verkopen..hihi, Het is zo onhandig reizen in het openbaar vervoer daar..
    Maar wel erg gaaf zeg, de dingen die je daar doet, ik ga als het goed is in Februari, maar tis een hoop geregel met visum etc..Ik kon je hulp wel goed gebruiken, als je hier was!

    Anyway hele fijne tijd nog,
    ‘ENJOY’ that’s all I can say!

    Xz Sue!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 48133

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: