surfen is hip!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu surfen is hip!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

surfen is hip!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 December 2006 | Brazilië, Brasilia

Goeie morge allemaal,
Ik heb hier een erg drukke en sportieve week achter de rug.
We zijn zondag een beetje bijtijds opgestaan en samen gaan ontbijten, robbert heeft heerlijke eieren gebakken voor iedereen.. :D En daarna zijn we naar een bepaalde trilha (wandeling) gereden. Onderaan de berg de auto geparkeerd en toen over de berg heen gewandeld, een heel mooi pad was het, boven op de berg had je uitzicht over een heel groot meer. Toen de berg naar beneden aan de kant van het meer en een stukje erlangs gelopen. Tot we bij een paar eettentjes kwamen waar je dus alleen kan komen per bood of te voet. Het was hier voor dat opzich nog gezellig druk. Hier zijn we even gaan rusten, wat drinken en wat eten.. en ik heb zelf een garnaal op en een hap kreeft. :D (klinkt stoer maar de garnaal was gefrituurd en de kreeft gemengd tot soort gehakt ofzo) Maar ik heb het wel geprobeerd!! Toen dezelfde wandeling weer terug en bijna bij het einde kwamen we een heel lief hondje tegen. Kleine zwarte pup en die liep kleine stukjes met ons mee, en Liduine en de kinderen wilden al heel graag een hond en deze was perfect. Maar er stonden wel 2 huizen op dit stukje berg du smisschien was d ehond wel vanhun, en om nou een hond te stelen... :S dus uiteindelijk is de hond achter gebleven.Zondag avond hadden we een bbq bij de achterburen. Dit was wel heel leuk, de kinderen speelden in het zwembad, er waren nog veel meer kinderen daar, en we hebben lekker gegeten.
Deze week heb ik ook een hele leuke bikini gekocht met Liduine, toen zijn de kinderen een dvd gaan huren. s´avonds kwam de familie waar we kerst mee vieren ook nog langs om een boodschappenlijstje t emaken samen. Zij hebben me ook informatie gegeven over de streek rond Porto Alegre, want daar hebben ze gewoont. Ik heb dinsdag, woensdag en donderdag ochtend hardgelopen op het strand. Baantjes getrokken in het zwembad en een paar toetjes laten staan enik voel me nu toch weer iets beter in mijnvel passen ;) En gisteren was echt een top dag. We zijn namelijk wezen surfen, dat was echt onwijs gaaf. De eerste 2 keer bleef ik makkelijk staan endaarna ging het een tijdje goed en daarna weer beter. Uit eindelijk ben ik echt een paar keer goed blijven staan. Super hippe sport!! En gister avond zijn Liduine en ik met zijn 2e weg gegaan. Naar een klein knus dorpje met veel restaurantjes aan zee. Je kijkt uit op het vaste land van Brazil terwijl je zit te eten. We hebben eerst een caipirinha op, ik met aardbeien (echt heerlijk)en Liduine met Limoen en dan met vodka want dat proeft niet ´te´sterk. haha Als voorhapje een heel braziliaans balletje met een soort wortel deeg en gedroogd gehakt erin en als hoofdgerecht hebben we samen een pan gestoofde vis besteld. Heerlijk was het, ondertussen een hele fles wijn weg gedronken haha en toen kwam Robbert erbij (die kwam laat van werk want hij had een kert dineetje gehad). We hadden trouwens een ober en die lek heel erg op Joost ten Kattelaar haha dat was echt grappig. s´morgens was minder grappig, ik had zo weinig gedronken tot nog toe dat ik vanmorge de wijn en caipi nog voelde hahaha. Nu gaan we dalijk in het centrum kerstboodschappen doen enzo.. En vanavond heb ik Robbert en Liduine het hui suit gepest, dus die gaan lekker met zijn 2e uit eten enzo terwijl ik met de kids naar een speciaal tentje in de open-shopping ga. Morge ochten om 11 uur gaan we weer surfen, dus dan kan ik nog meer blauwe plekken verzamelen :D, staat erg elegant weet je. haha
Anita: hopelijk kan ik je dan binnekort op msn spreken enzo. lijkt me gezellig! Ik ben alleen niet van de webcams dus dat moet jemet Liduine maar doen.. :P Is de kerstboom helemaal klaar? denk het wel he.. en hoe is het nu met Lodie?
Oma: heel erg bedankt voor de lessen, ik heb er veel aan, we zijn vooral met werkwoorden bezig geweest. En ik wil zeker nog een keer terug naar Brazil, misschien mag u dan mee ;) haha (natuurlijk he!!)
Liduine: haha aan jouw vorige bericht heb ik niks toe te voegen haha
Ester: ik zie er prachtig uit, n die blauwe plekkerbij ;) helemaal het toppunt haha En het is goed adt jij over foto´s begon want daar moet ik nog iets over zeggen.
Linda: brr tis dus goed koud bij jullie, naja ik mis de wintersport dit jaar dus ik ben nog steed sbest jaloers hoor. Stage is al bijna klaar dus voor jouw.. Lekker.
En dan nog even in het algemeen....
DE FOTO´s STAAN OP INTERNET :D
Het is eindelijk gelukt. Als je naar www.photobucket.com gaat en dan rechts boven in ilseinbrasil in typt kun je daarna kiezen uit afscheidsfeest of tijdens de creche. En bij de creche staan bijna alle foto´s tot dat ik bij Liduine kwam.
Het zijn er veel, dus veel plezier ermee!!
Veel liefs en tot snel allemaal!! xxxx

  • 22 December 2006 - 20:17

    Anita:

    Hey Ilse, hartstikke leuk bericht weer en zo weet ik tenminste ook meteen wat Liduine en de rest daar uitspoken!! Ben je gaan windsurfen of strandsurfen? Thimo heeft van de zomer gewindsurfed, dus als je dat kan, kunnen jullie hier samen een keertje gaan surfen.
    De kerstboom staat al sinds zaterdag en de rest van de versiering ook en het is heel mooi geworden. Ik heb zelf niets aan de kerstboom gedaan, maar dat aan Ron en Thimo overgelaten, krijg je tenminste ook minder ruzie!
    Vandaag heb ik lekker gewinkeld met een vriendin, niet veel gekocht, wel kerstkaarten laten drukken bij de HEMA, ik bedoel dus Nieuwjaarskaarten en die moet ik nog allemaal versturen. Thimo staat er mooi op in zijn Braziliaanse shirt en de kaart heeft een mooi fel groen randje er langs. We zullen er zo snel mogelijk 1 opsturen.
    Morgen even naar de kapper voor een nieuw kleurtje en een paar boodschappen en verder zijn we wel ongeveer klaar, op de rijmen na dan zoals elk jaar!!!
    Ron moest gisteren weer naar de tandarts en moest 2 wortels laten trekken. Het doet erg pijn, maar die eigenwijs weigert om paracetamol in te nemen.
    Thimo en zijn beugel gaat goed. Sinds de 2de dag hoor ik hem er niet meer over.
    Laat Liduine dit bericht ook maar meteen lezen, dat scheelt me 2x hetzelfde schrijven.
    We wensen jullie hele fijne Kerstdagen en tot gauw mails maar weer.
    Veel liefs, Anita

  • 23 December 2006 - 15:20

    Monique:

    Hoi meid,

    Zo te lezen gaat alles uitstekend en heb je het goed naar je zin bij Liduine en samen met haar. Ziet ze een andere kant van je, haha.
    Hier zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor Kerst. We blijven 1e Kerstdag in Den Haag. Ivette, Rob en wij gaan dan naar een hotel in Scheveningen. Dus dat is wel relaxed. Even afzakken op Scheveningen. Maarten is het toch uiteindelijk gelukt om de gedichten dit jaar hier af te schaffen. Dus dat scheelt weer werk. Ik wens jullie alsvast hele fine kerstdagen, maar je waarschijnlijk nog wel spreken. De kerstkaart per mail heb ik klaar, maar heb Peter gevraagd deze te versturen. Dus nog even geduld daarmee.

    Liefs Monique

  • 26 December 2006 - 02:04

    Neef Sijs:

    bedankt voor je kerst en oud en nieuw wens.. over welke vrije dagen heb jij het (ben normaal de maandagen vrij... laat kerst en oud-en-nieuw hier nu net op maandagen vallen)????

    Maar jij iig ook een erg gezellige en fijne kerst, laat wat van je horen het nieuwe jaar. bedankt voor de foto's, ik was al bijna vergeten hoe je eruit zag ;) .

    ow,.. hoorde dat jouw ouders hier komen eten met 2e kerstdag,.. misschien moet ik wel ineens uren overwerken ;)

    tot snel mijn favo nichtje!

    Gr. je favo Neef ;)

  • 27 December 2006 - 19:38

    Ester:

    He Nichtje,
    Fijne kerst gehad? Hadden jullie wel sneeuw ;-)?. Ik vond je foto's erg leuk!! Echt grappig te zien waar je steeds over schreef, dat gekwijl en gesnotter bij die kinderen was niet echt overdreven.., maar verder zien ze er wel heel lief uit. Ook leuk dat je er zelf af en toe opstond (zonder snot en kwijl;-)), zo'n vertrouwd gezicht er tussen is wel leuk om weer te zien (mei is nog zo ver!).
    Geniet van je braziliaanse oud en nieuw!!
    Liefs,
    Ester

  • 27 December 2006 - 21:30

    Joost:

    Jeej wat een sexy ober moet dat wel niet geweest zijn he... ;)

  • 28 December 2006 - 17:20

    Monique:

    Hoi meid,

    Leuke kaart van je. waren jij en Liduine dat die meelachtten? Zo niet dan leek die lach erg op die van jullie. Wij hebben zoals je al weet de 1e kerstadg goed doorgebracht. De Crazy Piano's zijn voor herhaling vatbaar. We hebben die al voor volgend jaar met jullie erbij gereserveerd. Liduine moet dat toch ook een keer gezien hebben. 2e Kerstdag hebben heerlijk gegourmet en toch even heerlijk van Gijs zijn gezelschap kunnen genieten. Echt waar. Ik heb nu heerlijk vakantie en ga dus een beetje bijkomen; als dat lukt.

    Liefs monique

  • 28 December 2006 - 18:43

    Linda:

    Hey Ilse,

    Wel raar hoor dat jij daar op het strand rondloopt en wij hier kerst vieren in een koud kikkerlandje.
    En dan sta je 's ochtends om 6 uur te klappertanden bij de bushalte... brrrrrrr

    En ik heb ook je foto's gezien. Zijn leuke kiddies om te zien! En je bent al best wel erg bruin, zal nu wel erger worden met dat surfen.

    Wil het een beetje lukken met surfen, of is het meer zwemmen naar je plank? Surfen ziet er zo simpel uit, maar ik geloof niet dat het aan mij besteed is. :S

    Kerst was druk; kerstavond bij schoonouders, 1e kerstdag in een propvolle efteling om te werken (echt niet normaal zo druk), 2e kerstdag heerlijk gegourmet.

    En nu nog maar 1 dag stage dit jaar (en nog 7 in januari) en dan mag ik naar het 2stedenziekenhuis :D

    Ik hoorde dat je al een hele planning hebt voor als Astrid komt, zal wel veel werk zijn geweest.

    Groetjes Linda

  • 29 December 2006 - 19:54

    Monique:

    Hi meid,

    het valt best wel mee hoe dikje bent hoor. Jew kunt je nu alleen eenmaal niet vergelijken met sommige van je tantes. Je bikini staat goed. Tenminste van boven. De onderkant heb ik nu nog niet gezien. Ik zie wel dat we zoiets het beste daar kunnen kopen. Dus we moeten ook nog een dag voor shoppen inplannen.

    gr. Moni

  • 31 December 2006 - 13:53

    Peter:

    Hoi Ilse, grappig om je weer eens gezien te hebben al is het maar op het scherm.
    Monique zit al dagen achte de computer op zoek naar een vliegreis naar Bazilie. Zou het voor jou te doen zijn als we in Rio afspreken, dat we daar eerst even blijven? En dan samen naar Sao Paulo reizen, waar je ons jouw werk laat zien.We zitten nu te denken aan 4 tot 24 april.
    Al weer de laatste dag van het jaar, gaat hard hé. Wij zijn vanavond een keer thuis, ik heb al wat tapas gemaakt voor die uit de Nijhofstraat.
    Groeten Peter

  • 31 December 2006 - 16:38

    Gijs:

    aha.. daar wist ik niets van. Toch handig dat ik hier moet lezen, dat ik vanavond ben uitgendigd op bij jullie Tapas te komen eten :D

    hahaha, lol


    Alvast de beste wensen nichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 48133

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: