spuiten en slikken - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu spuiten en slikken - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

spuiten en slikken

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 April 2010 | Brazilië, Florianópolis

Hey queridas,

Nou dat was weer opnieuw een tripje naar het ziekenhuis.
(ik moet binnekort echt weer even iets leuks gaan doen, want ik ben he wel weer beu om over mijn been te schrijven) Maar om iedereen dus toch even een beetje op de hoogte te stellen het volgende berichtje maar weer...

Om te beginnen ben ik dinsdag met Liduine weer richting de docter gegaan. (het volgende stuk komt Lido vast bekend voor, want die heeft dit al geschreven naar mijn pais en oma ;) )

Maar de wond zag er weer wat slechter uit, dus kreeg ik er een extra arts bij, een wondspecialist :D
Die heeft weer wat vragen gesteld en gekeken en zo.. en gevraagd welke medicijnen ik geslikt heb.. en vertelde dat er een derde medicijn is dat ik niet gehad heb..
Verder denken ze nu dat er een nieuw fisteltje ontstaat in de wond (een open kanaaltje naar binnen zeg maar, waar wondvocht e.d. door naar buiten kan.).

Hierna heb ik woensdag ochtend weer bloed laten prikken... dit keer iets meer laten testen dan de vorige 2x, maar de uitslagen waren ´s avonds al binnen en eigenlijk allemaal erg positief. Wat betekend dat 1 of 2 waarden nog wel wat hoog of te hoog waren, maar dat had ik ook verwacht na 3 maanden lang zo veel pillen slikken...

Nu ben ik dus net weer bij het ziekenhuis geweest en heeft de doc 3 wattestaafjes in mijn been lopen porre.. ( :´( ) dusss dat gaan ze testen op bacteriën en schimmel dingen. En daar krijg ik de uitslagen dinsdag van geloof ik. Ze probeerde ook wat weg te schrapen, maar dat lukte kennelijk niet... vraag me niet waarom, want ik heb geen flauw benul en ik keek niet :D (ben heus heel stoer!)
Wel hebben ze er een x aantal hechtingen uitgehaald, maar ook hiervan weet ik niet hoeveel.. ik denk dat ik er 4 zag liggen op het plateautje maar.... zeker weten doe ik het niet.. als ik het straks ga oliën dan zal ik Lise eens laten kijken :P hahaha

Nu zijn Lise en ik net ook nog even naar de postel de saúde geweest om een griepprik te halen. Dat is hier namelijk wel belangrijk en we vielen nog in de categorie die deze week gratis die spuit mocht halen...

Dus nu is de conclusie van deze week:
Ik kan geen mexicaanse griep krijgen (infuenza griep A ofzo)... Ik moet waarchijnlijk vanaf dinsdag weer medicijnen gaan slikken tegen tbc. Hoogst waarschijnlijk ontstaat er in de loop van de week een echt fisteltje. En verder weet ik het nog niet, dus dat zien we na dinsdag wel weer. :D

Tot die tijd, gaan Lise en ik even goed voor de jongens zorgen, want Lido is even een paar daagjes met Steef naar São paulo. Dus als die zaterdag middag weer terug komen, heb ik als het goed is een flinke pannen met echte Nederlandse snert op de tafel staan :D

Voor nu was het dit en wil ik iedereen graag een hele fijne koninginnenacht en dag wensen. En wil ik mijn opa even feliciteren!!! (en natuurlijk oma ook :D)

Ik houd jullie op de hoogte.
Heeeeeel veel liefs!

Ps: waarschijnlijk zullen er dit weekeind ook wel weer foto´s on-line komen.. want het is weer het einde van de maand he!

• 29 April 2010 - 15:27

Lise:D:

Ten eerste:
    auwuauauauwuauauauwuauaw die spuit doet zeer!!:(
    Ten tweede:
    Wat gaan we voor leuks doen en wanneer :D? Jij mag het zeggen; jouw feestje!! Ow, en een verrassing; ik rij;)
    Ten derde:
    Dusssss ik ga er zo naar kijken:P? Nououu, voorruit dan maar ;)
    Ten vierde:
    Ik heb honger, dus zullen we eerst gaan eten?
    Ten vijfde:
    Je zit naast me en je kunt dus eigenlijk gewoon meelezen:P
    Ten zesde:
    Je moet pissen, dus ga nu maar gewoon!!
    Ten zevende:
    Stijn is niet zo lief voor ons dus zullen we maar wat minder goed voor hem zorgen? En hij doet ook niet zo slim :P
    Ten achtste:
    Tchau linda, querida, gosto de voce, te amo, etc ;)

• 29 April 2010 - 15:28

Lise:D:

Ow en ik vergeet nog wat!! Ik heb toch helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal geen zin om vanavond naar dat stomme onderzoek te gaan kijkeeeeeen!?!?

• 29 April 2010 - 15:33

Linda En Arjan:

Hey Nichtje,

Wat ben je ASO bruin he!
    Wel ben je ook een echte pechvogel met je wond. Hopelijk kan die mooi genezen en zie je alleen maar een mooi litteken na afloop.

Leuk om de verhalen van mijn ouders over Brazilie ook te horen, nu is het nog wachten op de foto's!! Ben erg benieuwd wat ze gezien hebben.

Hier inmiddels ook mooi weer, afgelopen dagen lekker veel zon gehad, dus begin al een klein beetje te verkleuren.
    Daarnaast druk met onze voorbereidingen voor 1 oktober 2010 :D En we blijven feesten hier; van de ene verjaardag naar de andere; alle weekenden tot eind mei zitten nu al vol, gezellig dus.

Dikke kus en heeeeeeel veel beterschap toegewenst!!

Liefs Linda & Arjan

• 29 April 2010 - 19:57

Oma:

Wat een schrik weer schat. Toch maar niet teveel dansen!!! Ik heb net gelezen in een blad dat dansen vergelijkbaar is met een uur tennissen en zeker op de manier die jullie dat daarginds doen. Ik zou er neit moe van worden maar jij!!!!Heel vervelend allemaal. Veel succes ermee en vooral veel sterkte. Diokke zoen Oma

• 30 April 2010 - 10:16

Anita:

Hey nichie, balen weer!! IK had net zondag van je ouders begrepen dat het wat beter ging en dat je het nu gewoon een half jaar moest laten rusten en genezen. Klinkt allemaal niet prettig! Wij hebben hier weer pech met Koninginnedag. Het is nu 12.00 uur geweest en het regent nog steeds, terwijl het gisteren heel mooi en warm weer was, maar gisteravond begon het al te hosen. Zondag gaan we even bij je ouders langs. We moeten eerst naar Geertruidenberg, kijken bij een opvangadres voor Lody, laten hem dan even achter daar en halen hem na bezoek aan je ouders weer op. Hoorde van oma dat er ook weer problemen bij ASAS waren?? Nou veel sterkte daar, geniet van je weekeinde en wees maar heel lief voor mijn schattige neefjes! Groetjes, XXX

• 30 April 2010 - 15:23

Liduine:

je moet mij ook feleciteren want ben vandaag 17jr getrouwd!en dat ga ik lekker in mijn eentje vieren...

• 01 Mei 2010 - 08:00

Hes:

koninginnedag was echt super leuk!!!
    maar ils.....je moet toch weer ff "op de been" komen hoor!!
    wat zonde allemaal dat je daar zo mee bezig moet zijn.

blijf genieten!!
    dikkke kus

• 01 Mei 2010 - 14:14

Erwin:

Wat een gedoe allemaal zeg!!
    Beterschap! Succes! En sterkte!

XxX

• 01 Mei 2010 - 15:42

Ellen:

Wat vind ik t allemaal gruwelijk vervelend voor je! (om t maar ff netjes te houden;) ) In plaats van genieten van je tijd daar en je volledig kunnen inzetten voor stage heeft t bijna alleen nog maar om je been gedraaid en alles erom heen. Maar wel blijven genieten he, want dat kan jij als de beste;)

XxX

• 03 Mei 2010 - 08:27

Astrid:

hmm, dat reisverslag wordt meer een medisch verslag zo, klinkt allemaal niet zo fijn meis! maar gelukkig heb je lise en liduine als échte helden om je bij te staan :)
    niet vergeten om ook af en toe nog iets leuks te doen (tussen al het gedoe met wapens, drugs, niet drinken, rijden en dansen door...)
    zorg goed voor jezelf, kussie

• 05 Mei 2010 - 12:32

Julia:

Hey Ilse heb je mn mailtje nog gekregen?

Groetjes Julia

:D