Change of plans - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Juni 2010 | Brazilië, Florianópolis

Hey mensjes,
Nou ik houd het stiekem toch best kort (hoop ik) want Lise en onze 2 engelse vrienden zijn boodschappen doen, en ik heb honger ;)

Maarrr het volgende is er allemaal nog gebeurt de afgelopen weken:

Vorige week maandag de laatste ´uit eten´ maaltijd met mijn nieuwe gezin ;)
Stijn was ook nog eens jarig dus het was echt feest. Lise en ik hadden mooie cadeau´s voor iedereen gehaald.. want ja hoe bedank je iemand voor 5 maanden in zijn gezin verblijven...? Naja.. hopelijk is het ons gelukt.. en er zullen veeeeeeeeeel herinneringen blijven..
Lise en ik houden bijvoorbeeld al van Wisse die zegt: " je mag niet liegen, liegen is lelijk!" Heerlijke opmerking is dat Wisse!! Volhouden!

Ik heb nog hard gewerkt op stage en aan school, waardoor ik het erg druk heb gehad, maar het was het ook zeker waard.
Als afscheid op stage hadden we eerst vorige week dinsdag een hele grote groep zingende kinderen, cake en frisdrank... veeeel foto´s heeft liduine voor ons gemaakt.. en vooral van ons ;) Dit was echt heeeel erg mooi.. voor Lise emotioneel, maarjah ik jank niet zo snel he :P

Daarna woensdag een presentatie gegeven aan 4 brazilianen en liduine over ons onderzoek.. het viel goed, dus we moeten het nog ´even´ vertalen en dan doormailen.
Daarna de kroeg in met het hele bestuur van ASAS en wat leraren... dat was ook echt heel gezellig.. en erg tof dat er zo veel mensen kwamen!
We hebben Paloma toen ook nog een cadeau gegeven en zij had een geweldig scrapbook voor ons met allemaal tekeningen van de kids en wat foto´s. Ook voor Paloma werd het toen wel erg emotioneel en wederom.. huil ik niet snel ;) hahaha

Daarna.. nog 1 keer mee naar voetbal gegaan met de jongens, handtekeningen gevraagd.. want er gaat wer heus wel eentje beroemd worden ;)

Vrijdag de hele dag geholpen om de veiling te verzorgen.. nog wat goede ideën erin gegooid ;) (3 kleine tafels maken namelijk een prachtige grote tafel :P)
DE veiling zelf was ook echt heel tof. Veel mooie spullen, veel mensen, nu nog hopen dat het ook veel opgebracht heeft..
Daarna voor de laatste keer gedag gezegt tegen iedereen, snachts nog de laatste spullen in mijn koffer gedaan, gewacht tot Lido thuis was (want ik ga geen gedag zeggen in een volle tent) en toen 3 uurtjes geslapen.


Nou was mijn plan om na een weekeind met Lise in Foz te zitten, door te reizen naar het weeshuis, maar ik belde Oscar vrijdag en die vertelde me dat hij op vakantie gaat naar NEderland. en ik wilde toch ook graag voor het personeel gaan, en dat is er allemaal niet dan. Niemand die ik zou kennen van 3 jaar geleden. Dus wat dan?

Nou ja eenmaal in ons Hostel aan gekomen. Nadat we op vliegveld SP naar de Nederlandse wedstrijd hebben staan gillen :D Heb ik iemand hier gevraagd hoe het gaat als je naar de pantanal wil.
half uurtje later kwam Rodrigo binnen en vertelde me precies wat ik wilde horen. Leuke prijs, mooie trips, in een hangmat slapen en alles... en dat midden in de jungle waar geen wegen zijn.
Dus zo is een nieuw plan ontstaan.

Ik heb zaterdag niks gedaan met Lise, zondag zijn we naar de watervallen aan de braziliaanse kant gegaan en hebben we voor brazilië gegild op de bank, voor de tv.
Vandaag, maandag, zijn we (met een beetje angst voor visum problemen) de grens naar Argentinië over gegaan en hebben we de mooiste kant van de watervallen gezien. En ow wat is dat prachtig.

Morgen, als het niet weer regent, gaan we naar het vogelpark. Dan pakt lise der spullen en vertrekt zij morgen avond naar SP. Na 5 maanden ga ik dan zonder haar zijn... :(

Naja.. dan blijf ik tot en met woensdag 5 uur in het hostel, dan ga ik naar Campo Grande met de nachtbus, daar blijf ik 1 nacht slapen (donderdag dus). Dan vrijdag ochtend de pantanal in voor 3 nachten. Maandag middag door naar Bonito (jaja oudejes, zelfs ik kan dat betalen, maar wel op backpackers style! :P) hahaha Naja ik ga in een 4 bij 4 rijden, paardrijden, met een zaklamp op jaguars zoeken, snorkelen en van alles... en ik vind het echt zoooooo stoer van mezelf :P :D
Want bijna was ik er te schijterig voor en was ik gewoon 3 weken op het strand, in de zon in het noorden gaan zitten. Maarjah.. niet dus :)

Na dit avontuur ga ik terug naar het hostel in Foz (ik moet namelijk mijn grote koffer hier ergens verstoppen).. ik blijf denk ikl hier nog wat daagjes en dan ga ik naar SP. Daar vermaak ik me ook wel weer in een hostel enzo... tot Sietske komt! en Dan ga ik naar Salvador.. als nog de zon, zee, strand vakantie die ik wilde.

Duss lieve mensjes,
nu ga ik zo eens lekker eten en nog wat drinken.. en zorgen dat lise me beu is..
en dan spreek ik jullie allemaal snel weer!
kusss

  • 22 Juni 2010 - 01:49

    Liduine:

    dat klinkt alemaal spannend en helemaa goed! gaat top zijn. verder leer je misschien de dingen iets meer op tijd plannen....maar niets gebeurd voor niets!
    en die emoties...misschien toch een keer jezef laten gaan; hebben we het dáár nu 1000 uur over gehad en nóg moeite mee...toch nog maar langer terug komen naar brazilie!
    ik zoek wel wat braziliaanse vrienden op in rotterdam.
    goede reis, let op jezelf en die engelsen en ieren zuipen wel veel hoor! gaat dat lukken met jullie twee, een avond drinken zonder kater??
    kus, beijos

  • 22 Juni 2010 - 07:36

    Astrid:

    hey meissie, was net van plan om je te mailen om te vragen hoe het allemaal is toen ik je berichtje zag. fijn om weer van je te horen!
    gaaf ook om te horen wat je allemaal gaat doen, ben supertrots op je dat je zo stoer bent hoor :P
    geniet nog even daar en kom dan maar heel gauw terug, want ik mis je :)
    xx

  • 22 Juni 2010 - 08:46

    Linda:

    Hey Ilse,

    Wat super leuk dat je nog even een paar mooie plekken van Brazilie gaat opzoeken voor je naar NL komt. Over een maand ben je terug zie ik op je site. Lijkt nog heel ver weg, maar de tijd zal voorbij vliegen voor je, dus geniet er met volle teugen van!!

    Hier gaat alles zijn gangetje; werk gaat gewoon door, praktijktoets van vorige week ging supergoed :D
    En ook op school gaat alles z'n gangetje.
    Donderdag voetbal op mijn werk proberen te volgen (NL- Kameroen), dus hopelijk blijft het rustig!
    Dit weekend krijgen we 2 kleine logeetjes.
    En dan ben ik blij als ik maandag mag slapen.

    Liefs Linda

  • 22 Juni 2010 - 09:26

    Loes:

    Hey Ilse,
    Ik vind jou ook stoer hoor haha, zou het zelf niet durven!! Maar ga vooral dingen doen waar je later op terug kunt kijken, nu heb je de kans;)

    Veel plezier nog met Lise (doe d'r de groetjes) en geniet nog van de vakantie!!

    -Xx Loes

  • 22 Juni 2010 - 11:23

    Oma:

    Leuk dat je het spannend houd!!!De Argentijnse kant van Foz is inderdaad de mooiste kant. Wij hebben er van genoten indertijd. Veel plezier in de Pantanal. Ga je nu naar Bonito? Enfin, ik hoor het allemaal als je weer ergens in de bewoonde wereld zit. Heel veel succes en heel veel plezier. Geniet overal van. Dikke kus

  • 22 Juni 2010 - 15:32

    Ellen:

    Het aftellen kan echt gaan beginnen! Nog een paar weekjes en dan kunnen we weer lekker bijkletsen tijdens t wijntjes atten:D
    Geniet lekker van al je stoere ondernemingen en hou nog een beetje energie over voor hier in Breda;)

    XxX

  • 23 Juni 2010 - 19:44

    Monique:

    Hoi Meid,

    Ik heb je net wel gesproken en Lise spannende verhaal van het vogelpark gelezen.
    Jullie hebben i.i.g. een goed 5 maanden samen gehad en ook met Lido en het gezin. Mooi hoor, dat nemen ze je niet meer af.
    hoe de veiling precies is gegaan, heb ik alleen nog niet gehoord.
    Een goede reis voor nu naar de Pantanal en Bonito en geniet ervan. Ondertussen wel naar het Nederlandse voetbal donderdag en natuurlijk maandag kijken.:)
    Groetjes XXX

  • 24 Juni 2010 - 20:50

    Hes:

    hi ils!!!
    je gaat avonturieren!!!! dat kan je! je bent ook ooit in je gup vanuit Singapore naar de perhentian islands gereisd dus wat kan er nu nog mis gaan?? je bent een ervaren backpacker :) en deze hier is strontjaloers!
    hele dikke kus en tot heel snel gelukkig. maar nog even kei hard genieten want thuisen gewoon weer thuis.

    kusje

  • 28 Juni 2010 - 06:02

    Danniëlle & Andy:

    Heej die Ilse,
    Das lang geleeje da wij wa vaan oos hebbe laote heure ... sorry sorry sorry. Maar ik, Andy, heb net even je site gecheckt en ik zag al leuke foto's zoals van je been met krukken en ik las ook leuke trips en tips. Je project loopt goed! Uuuhm zag ik ook ergens een extra kilootje zitten?! Het ga je goed en geniet er vooral van.
    Liefs en tot gauw (helaas voor jouw), D&A.

  • 29 Juni 2010 - 19:34

    Linda:

    Hoi Ilse,

    Wat leuk dat we vrijdag de wedstrijd NEDERLAND - Brazlië gaan krijgen. Natuurlijk moet je dan wel NEDERLAND gaan aanmoedigen hoor! En uiteraard gaan we winnen!!

    Liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 48183

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: