Sietske en Salvador op de reis - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu Sietske en Salvador op de reis - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

Sietske en Salvador op de reis

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Juli 2010 | Brazilië, Brasilia

Hey mensjes,
nou dat is al wel weer even geleden, maar ik heb het dan ook erg druk gehad.
Sinds de laatste keer dat ik geschreven heb, heb ik afscheid moeten nemen van de geweldige mensen in Hostel Bambu in Foz de Iguaçu... dat was eigenlijk best moeilijk, want na 10 dagen was ik die gekken best wel gaan waarderen zeg maar....:P
Daarna ben ik naar SP gegaan, daar heb ik weer iemand naar de apotheek geholpen en wat dingen vertaald, heerlijk ´petit gateau´ gegeten en op tijd naar bed gegaan.. de dag erna ben ik met een hoop amerikaanse meiden het centrum in geweest en de 25 de março afgegaan... was ook weer gezellig. ´s avonds.. dat was dus al weer vrijdag, lekker op stap geweest in een toffe tent. er was een Nederlander bij, Lenard, en daar heb ik veel mee gelachen, want de muziek was echt bagger... beetje jammer maarja....
Uit eindelijk kwam de rest van de mensen mij vertellen dat het Braziliaanse lesbische meisje dat mee was mij heel erg leuk vond... (en ik maar denken dat ik uit de buurt van de mannen moest blijven :P)
Naja.. we hebben gelachen, dat is het duidelijkste bijgebleven van die avond ;)
Zaterdag ben ik op zoek gegaan naar Embu das Artes,waar mama graag 2 huisjes wilde kopen (kennelijk was ik vergeten voor wie...) want ik deed er wel erg veel moeite voor.. ik ben 4,5 uur onderweg geweest, heb ongeveer een uur door een sloppewjk gereden en er een half uur in staan wachten met 2 heel aardige mensen... maarjah echt veilig was het allemaal niet...(ik kon het gewoon niet vinden en iedereen wees me een andere kant op .. :S)
toen ik er eindelijk was, ontmoette ik, in het winkeltje van die kleine huisjes, de zoon van de stichter van het dorp. Die heeft me een persoonlijke rondleiding gegeven door het museum gericht aan zijn vader,aan de oude hout-makelarij waar hij en zijn vader gewerkt en gewoond hadden en van alles... was echt heel tof.. lieve man!!!
(even tussendoor, maar ik heb het idee dat ik heel veel spelfouten maak,dat komt door die fles bubbeltjes wijn die ik zojuist op het strand op heb..:S hahahaha)
Duss.. ehm zondag,heb ik geloof ik niet zo veel gedaan,of ik kan het me niet herinneren...
Maandag heb ik Sietske om 6 uur op het vliegveld opgehaald... dat was wel tof..even ´pão de queio gegeten met guarana erbij..´ en daarna met de bus en metro terug naar het hostel... we zijn de shopping even ingeweest en hebben in een lekker churascuria gegeten..was lang geleden dat Siets Picanha op had..:P
dinsdag op tijd weer door naar het vliegveld want we ginen naar Salvador de Bahia... waar het alleen maar regende.. :S
heeel tof...
de eerste dag hebben we uitgezeten enzo... de tweede dag zijn we naar de shopping geweest en toen kwamen dominic en Lea er alweer bij..mijn toffe zwitse vrienden!!! (ik vind ze echt grappig!!)
Uit eindelijk hebben sietske en ik toen besloten dat als het regent er niks te doen is in Salvador, dus probeerde we onze reservering terug te krijgen.We moesten 24 uur blijven en daarna konden we de rest van het geld terug krijgen..Dus wij zijn nog 1 dag naar het oude centrum geweest,hebben winkeltjes bekeken, zijn naar een heeeeeel tof theatur stuk geweest met vuur dansen, de bahiaanse poppen,capoeira en maculelé...
daarna zijn we vrijdag met de boot richting een tof eilandje in de baai van Salvador gegaan (het regende nog steeds volop!!!) want daar waren Dominic en Lea ook heen gegaan... dus voor het eerst volgde ik hun dan ook...
We hebben veel Uno gespeelt, heerlijk verse vis gegeten, schelpbeestjes uit het zand gegraven (geen mosselen maar kleiner) en deze savonds gekookt gegeten in de pasta...
gewandeld over het strand,want het was eindelijk droooooog!!! (wat een tof weer dan ook gelijk)
onze pousada was echt geweldig..een eigen kamer,met badkamer en alles... en de caipirinha´s waren heerlijk..net als het bier ;)
Toch hadden Sietske en ik al een reservering staan voor het volgende hostel, en het weer was nog steeds niet goed... (als we een uur zon hadden regende het daarna weer volop) dus besloten we daar toch maar heen te gaan in Salvador om een ´day-spa´ te gaan zoeken. en zogauw we op de boot stappen,schijnt de zon...!!! :)
overigens volgen dominic en lea ons weer vrolijk...
dus nu zijn we vandaag weer in salvador aangekomen met zijn 4en... gelijk de tassen gedumpt en richting strand gegaan!!! pfff dat was heerlijk eindelijk zeg...
dus op het strand een heerlijk geroosterd kaasje op, een flesje bubbeltjes open getrokken en weer een nieuwe bikini gekocht :D
Nu gaan we drek uit eten en dan gokken ik en Sietske dat Dominic en Lea morgen ook wel zullen willen blijven..dus als het weer even mee zit ga ik de hele dag op het strand zitten :D hahaha
nu.. lieve mensjes...
ga ik even douchen en wat eten... want ik heb zin in iets lekkers... :D
Heeeeel veel liefs en dikke knuffel...
ehne...tot volgende week weerrrr :D

  • 19 Juli 2010 - 11:45

    Linda:

    Hey Ilse,

    Wat leuk om weer een berichtje van jou te lezen. Leuk om te horen dat je het er zo naar je zin hebt.
    Moet erg lachen om je speurtocht naar het winkeltje met de huisjes.

    Hier is het echt zomers! Vandaag weer een lekker temperatuurtje van zo'n 30 graden. Weinig wind, dus erg warm, bijna tropisch wel.

    De familidag van gisteren was, zoals hij elk jaar is. Hangen, zitten, bijpraten, drinken, bbq... en uiteraard goed weer. Vorige week nog de kermis in Helmond gehad en nu staat ie in Tilburg, dus daar gaan we deze week ook even kijken.
    Op bruiloft gebied loopt alles lekker; de ringen zijn besteld, de jurk is bij de winkel geleverd dus binnenkort weer passen, muziek voor bij de ceremonie is geregeld, morgen naar de drukker voor de kaarten..... druk druk dus!

    Ik ben erg benieuwd naar wat je de rest van deze week nog meemaakt. Die laatste verhalen wil ik ook graag van je horen!
    Hopelijk zien we je snel weer in NL!!

    Veel liefs Linda

  • 19 Juli 2010 - 15:10

    Ikkuh Toch Terug!:

    Lieverd!!
    Ik ben jaloers op je reis, nog steeds:P Maar ook nog steeds blij om terug te zijn;)
    En nog blijer dat jij ook al weer bijna terug bent:D
    Dus geniet er nog even van en dan kun je gelukkig weer van mij gaan genieten ;)
    Lieieieifs Xx.

  • 19 Juli 2010 - 17:55

    Monique:

    hi meid,

    Het klopt, het is een beetje warrig verhaal. Gelukkig spreek ik je tussendoor ook nog. Maar het is me even niet duidelijk. Ben je nu in het hostel in het centrum? Dan is het wel weer een stukje naar het strand, maar de stad zelf, vind ik, veel gezelliger; zeker 's avonds. Ik hoop dat je morgen nog een geweldige, maar vooral zonnige, dag hebt. Zoals Linda al schreef: hier kan de zon niet op. Een goede reis en tot i.i.g. vrijdag. Ik zie wel of ik gezelschap meekrijg. Of er mensen zijn die je al heel snel willen zien.

    Liefs XXX

  • 20 Juli 2010 - 08:11

    Oma:

    Ik ben jaloers op je energie en je avontuurlijke inslag. Ik verheug me oip je verhalen ls je weer hier bent. Goede reis overmogen terug naar Nederland en tot tot. liefs oma

  • 20 Juli 2010 - 16:18

    Ellen:

    Goh, die laatste weekjes genieten lukt dus ook nog. Maar dat is niet verrassend he;)
    Hier is het ook nog steeds genieten. Tot heeeeel snel.

    XxX

  • 21 Juli 2010 - 06:23

    Hes:

    Hi Ils!!!

    bijna thuis bijna thuis bijna thuis!!! verhalen boeien mij niet meer ( grapje) veel leuker dat jij weer thuis komt :)

    geniet nog van de laatste paar dagen.
    kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 48186

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: