zon, zee, strand is nu regen, stage en huiswerk - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu zon, zee, strand is nu regen, stage en huiswerk - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

zon, zee, strand is nu regen, stage en huiswerk

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 April 2010 | Brazilië, Florianópolis

Oi pessoal,
nou ik zal weer even een korte update sturen.
en ik houd het om 2 redenen kort: 1 ik heb nog niet zo veel te vertellen, maar wil wel even laten weten hoe het met me gaat en de 2e reden is, ik krijg vierkante oogjes en ben moe... ;)

dit komt simpel weg omdat ik vandaag de hele dag al aan mijn huiwerk bezig ben. Dit was ook overduidelijk wel weer even nodig.. dusja... Het voordeel is wel dat nu ik eenmaal begonnen ben met schrijven en mijn scholboeken weer inkijken, ik me opnieuw realiser dat ik het allemaal zo leuk en interessant vind! (dat is altijd fijn toch :P)

De afgelopen 2 weken zijn snel gegaan. Moet je voorstellen dat Lise over 2 maanden al weer gewoon thuis is en ik dan in het (hopelijk) arme Salvador zit met Sietske!! hmmm daar heb ik wel zin in.

toen mijn ouders net weer terug naar Nederland aan het vliegen waren, zag mijn been er echter niet zo goed uit, dus Liduine heef toen een andere arts gevonden. Ik maakte me namelijk echt even goed zorgen. Maar om niet weer mijn hele medische geschiedenis te gaan vertellen komt het hier op neer: Ik ga komende dinsdag terug naar vaccinatie specialisten in het ziekenhuis die de hechtingen dan (eindelijk) uit mijn been gaan halen. Alle artsen die ik spreek zijn het nu met elkaar eens en het komt helemaal goed. (mogelijk wel met plastische in Nederland, maar dat zie ik dan wel weer)

Ook hebben deze artsen gezegt dat ik geen extra pillen maer hoef, dus ik ben weer flink aan de drank ;) (vrijdag flink op stap geweest en zaterag brak op de bank... dus tegen drank kan ik nog niet geloof ik...)

Verder gaat op stage ook alles goed. De ene week lijkt alles opgelost te zijn nu Nadia weg is en de volgende week komt er weer een nieuwe verassing, dus spannend is het altijd.
Verder zag ik van de week een dealer in de wijk zijn voorraad onder onze container leggen en vertelde Lido dat ze ook veel onder de dakpannen van de CEC stoppen. Zo leer je nog eens wat ;)

Verder stond net de kelder weer even blank, dus hebben we met Wisse, Stijn, Steef, Lido en ik staan waterscheppen... ik was ondertussen vrolijk ´2 emmertjes water halen´ aan het zingen. Want ja nat was ik toch al.. en het stopte niet met regenen... ;)
Dus welverdiend eten we zometeen pannekoeken.

En nu, ga ik eindelijk even niks doen, wijntje drinken met Liduine en op de bank zitten terwijl ik naar mijn prachtcadeau van Joost kijk!! (nu moet je wel iets schrijven hoor joostie! :P)

voor wie nog eens wil kijken de site van mijn foto´s: http://s96.photobucket.com/home/ilseinbrasil/index

beijo mensen!!

• 26 April 2010 - 06:45

Ester:

He Nichtje,

Bedankt voor je fijne berichtje! Als het in Brazilie regen, stage en huiswerk is, dan is het in Nederland toch eigenlijk ook wel goed toeven. We hebben heerlijk weer gehad dit weekend :-).
    Fijn dat je van de pillen af bent, hopelijk komt er nu een goed plan van aanpak en gaat het snel een stuk beter met je been. Succes daar en we mailen!

liefs,
    Ester

• 26 April 2010 - 11:46

Joost:

Hmm.. ik heb zo'n vermoeden dat die vierkante ogen niet van het huiswerk maken komen, maar meer van mijn cadeau.. :P

Maar wel beter dat je niet meer aan de medicijnen hoeft en dat het weer beter gaat met je been. Nou alleen niet alle alcohol gaan inhalen die je de afgelopen maanden gemist hebt he?

• 26 April 2010 - 14:26

Liduine:

kijk, dat is nu irritante...had geantwoord en word eruit gegooid! bereid je maar voor op nog een dagje dweilen want het houd maar niet op. ben wel blij te zien dat joost zo goed naar je luistert en meteen antwoord...

• 26 April 2010 - 19:37

Anita:

Ik zal jullie niet jaloers maken, maar hier in Nederland is het toch echt stralend weer!! In het zuiden en oosten iets warmer dan bij ons aan de kust, maar de zon schijnt en dat is het belangrijkste. Ik heb wel begrepen dat het in Enschede (dus bij Joost!) vandaag flink heeft geregend, maar ik moet nog steeds sproeien! Helaas zijn de voorspellingen voor Koninginnedag een stuk minder.
    Ik had inderdaad gisteren al van je moeder begrepen dat je een beetje brak was van je avondje uit. Misschien toch weer langzaam opbouwen?! Wie is nu de Bob??
    Liefs, Anita XXX

• 27 April 2010 - 09:00

Loes:

Heeey Lady's!!
    Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar je zin:). Maar ilse jou beentje ziet er wel een beetje engig uit:(..hopen dat het snel goed komt!

In Ned. schijnt eindelijk het zonnetje..helaas moet ik op de mooiste dagen telkens werken en mensjes bedienen die op het zonnige terrasje zitten!!

Ik heb kernvragen en supervisie trouwens met een 7 gehaald :)..yeeeey!!

Geniet er nog van!!
    Dikke knuffel aan jullie allebij :)

• 27 April 2010 - 12:56

Ellen:

Chickie,

Fijn dat je van de pillen afbent, maar drinken verleer je echt niet zomaar hoor;) Komt vast wel weer goed, moet ook wel want als je terug bent hebben we echt genoeg te vieren!
    Succes met je beentje en hopelijk valt het allemaal mee.

XxX

• 27 April 2010 - 20:17

Oma:

Lieverd, ik ben blij dat er vooruitgang in je been zit, en dat je nu "voorzichtig aan"weer een wijntje mag drinken. Ja dat zal even wennen zijn, slaat hard toe.
    De tijd schiet inderdaad hard op. Maar er valt beslist nog heel veel te genieten vooral je nu een beetje van de zorgen over je been af bent (hoop ik!). Dikke zoen

• 28 April 2010 - 08:55

Astrid:

hey meis, nou lees ik net bovenstaand berichtje en daarna dat het toch weer niet zo goed met je beentje gaat... we maken ons wel zorgen hier hoor! misschien kan je maar beter gewoon nooit meer alcohol drinken voor de zekerheid, is voor iedereen prettiger he :)
    maar hoop dat het gauw beter gaat en dat je even laat weten wat de stand van zaken is.
    mail/spreek/zie je gauw weer, kussie