O what a week... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu O what a week... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

O what a week...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 April 2010 | Brazilië, Florianópolis

heeeee lieve Nederlanders :)

Nou dat was me echt het weekje wel weer hoor! druk druk druk en veel bezoek hier in huis ;)
(zoals Robert zelf :P)

Ik zal eens even beginnen bij... hmmm 2 weken geleden ongeveer, toen had mijn huisarts mij doorverwezen naar de dermatoloog in het centrum en de dermatoloog zei al bijna zogauw hij mijn been zag dat hij wilde opereren. Het mooiste zou zijn door middel van plastische chirurgie, dan kon hij de hele plek van mijn been snijden en weer mooi maken, maar ik heb hier geen tijd voor revalidatie tijdens mijn stage, dus zouden we alleen het fisteltje eruit snijden en dat weer mooi dichtnaaien. (zoals een lappenpop.. :S)

Dus hier heb ik me een week druk over kunnen maken, tot ik vorige week vrijdag nacht in mijn eentje naar het vliegveld reed om mijn ouders en Harie en Els op te halen. Hierna ´de bejaarden´ genoemd. :D

Dat was wel weer erg leuk natuurlijk. De bejaarden hadden een goede vakantie achter de rug en een goede vlucht gehad en waren iets minder blij met mijn rijstijl. Maarja, zoals ik hier ook wel vaker te horen krijg, alles went. :P

Dus zaterdag lekker op tijd naar het strand toe en daarna heeft Lido de bejaarden meegenomen naar een leuk doprje in de buurt, Sant Antonio. Hierna is ze met hen doorgereden over de berg naar het strand bij het Fort, daar kun je namelijk heerlijk met je voeten in het zand borrelen. Lise en ik zijn hen daar weer komen opzoeken natuurlijk, want nu ik dan toch alles eet, wil ik natuurlijk wel mee snoepen met de "Petiscos": ´Iscas de peixe´, ´Lula á doré´, ´Casquinha de siri´, ´Camarão á milanesa´ en ´Mariscos gratinados´.

´s Avonds hebben we heerlijk gevulde pompoen gegeten. (= Pompoen die gekookt is, leeggehaald, ingesmeerd van binnen met kaas en daarna weer opgevuld met garnalen e.d. hmmmmm het was heerlijk!) En daarna nog heeerlijk lang aan tafel gezeten.

Na de maaltijd, even tussendoor, kwam Robert ergens op de luchthaven aan, dus die ben ik (als goede BOB) samen met de kids gaan ophalen. :D
Ook hij had, na een extra (ongepland) nachtje Frankrijk, een goede vlucht gehad en was blij er weer te zijn. En voor ons was het goed weer een ´grote´ man in huis te hebben. (Ik moet zegen Stijn en Wisse vervullen die taak ook erg goed hoor! ;) )

Zondag hebben we een heeeeeerlijk Paasontbijt gehad, inculsief paaseieren zoeken. (En ik at al zo weinig chocolade ;P)
Daarna zijn we met 3 auto´s, of nou ja, 2 auto´s en een buggy (auto zonder deuren, ramen of dak, met een fusca (Kever) motor) naar Lagoa gereden om daar een boottochtje te maken naar een restaurantje waar je alleen per boot of te voet kan komen. Te voet heb ik 3,5 jaar geleden al gedaan op de warmste dag van het jaar. Nu dus met de boot op een dag dat het veel regende... Maar daar smaakte de heerlijke Petiscos zeker niet minder om.

Met mam heb ik daar nog wat rondgelopen en foto´s gemaakt (deze volgen zogauw ze die naar mij gemaild heeft).

In de boot terug hebben we met een balletje overgegooid (door de regen zaten we gedwongen binnen). En dan zul je denken, in een boot (niet al te groot) moet dat toch misgaan, en ja dat deed het ook. Ik had alleen verwacht dat dit op een ander leeftijdniveau zou zijn... haha en niet bij Harrie die de bal tegen Els haar bril aan gooide ;) (Maar Els vergeeft snel en ik heb haar bril gelijk weer in elkaar gezet.. ongeveer..)

´s Avonds moest er natuuuuurijk gebarbeknoeid worden. En helaas zonder frikandellen, maar de ´picanha´ en ´linguiça´ maken dat helemaal goed!!
We zijn vergeten om weerwolven te spelen, maar ik heb wel even de blits gemaakt met mijn (gestolen) vulling-bar-trucjes.
Zowel de truc met de 2 vorken en het tandestokertje als de truc met het bierfiltje, de sigarret en het muntje gingen goed. Dus bij deze, Mike bedankt he (mocht je het lezen :P) en Stijn, goed dat jij het als eerste doorhad, anders had ik de halve avond kunnen wachten tot iemand het zou zien ;)

Maandag had ik heerlijk vrij gekregen van mijn stagebegeleidster, die wij hier niet noemen, maar wel bedankt! ;)
Dus kon ik eerst Lise om 8 uur naar stage brengen. Daarna met de bejaarden daarheen om hen mijn stageplaats te laten zien en daarna heb ik de bejaarden even naar hun pousada gebracht om vervolgens met hen door te rijden naar het centrum. Want daar zit Box32, dit is een ´restaurantje´ in een ´winkelcentrumpje´ waar alle beroemdheden komen om een ´pastel de camarão´ te eten. (soort deegflapje, maar dan groter en niet echt van deeggemaakt en goed gevuld met garnalen.... :D

Verder hebben we hier wat gewinkeld en rondgelopen en daarna zijn we terug naar Lagoa gegaan, waar de bejaarden in de buurt zaten met hun pousada om bij de mexicaan te gaan eten. Het duurde even voor we eruit kwamen wat en hoe we wile eten, maar uiteindelijk hebben we elk mexicaans gerecht ongeveer geproefd.
Hierna heb ik hen bij hun pousada afgezet (niet qua geld he :P) zodat ik nog even kon bijslapen voor ik dinsdags weer naar stage moest.
Verder war er ook al weer nieuw bezoek, Franka een vriendin van Robert en Liduine was maandags aangekomen)

Op stage was het namelijk ook erg druk, want maandag middag is Nadia (coördinator van de CEC, dagopvang) ontslagen en dat zou veel gevolgen voor ons, ASAS die activiteiten voor CEC verzorgt, hebben. Dus is er van de week veel vergaderd, veel besloten en ook met de buurtbewoners overlegd. Dat is voor Lise en mij niet alleen zeer spannend om mee te mogen maken maar ook erg leerzaam en daarnaast zeer vermoeiend.
woensdag hadden we ineens een werkdag van 12 uur, omdat ´s avonds de vergadering met de buurtbewoners en de overheid was. Hier namen veel bewoners hun kinderen mee naar toe, die wij uit eindelijk in 1 kamer apart hebben gezet, maar waar eigenlijk niemand voor was om op te letten. Iedereen wilde graag bij de vergadering aanwezig zijn. Dus tussendoor liep ik daar telkens even binnen om te kijken of het goed ging. Toen ik zag dat Iago (jongen van +- 12) en Wesley (jongen van +-9) standje 69 met kleren aan, aan het pro9beren waren schrok ik. Dus ik zei, dat dit niet kon en of ze a.u.b. ´normaal´ wilde doen. Toen ik even later weer binnen kwam stond Wesley met zijn piemel uit zijn broek richting Iago te wijzen... :O
... Zie daar maar eens ad-rem en aduequaat op te reageren...
Naja... dit was weer even een leermoment, en zo leerde ik dat vragen of ik zijn ouders even uit de zaal moest halen, was kennelijk duidelijk genoeg om weer normaal te gaan doen.

woensdag was een gewone stage dag... ik begon nu alleen steeds meer verkouden te worden.

Donderdag was een spannende dag voor mij.
Ik ben om kwart voor 7 met Liduine en Robert richting centrum vertrokken. Daar hebben we Lido bij haar hydro-fitnes afgezet en gingen Robert en ik door naar de dermatoloog, waar mijn ouders al voor het gebouw stonden te wachten op ons.
Om half 8 lag ik al op de operatie bank, en 5 over half zaten er 3 verdovingen in mijn been. Mama hield mijn handje vast terwijl de doc een stuk vlees uit mijn been sneed. Hij vond het kennelijk ook nog nodig dit stuk vlees aan mij te laten zien.. :(
Nou rond 8 uur denk ik was hij al weer heel ijverig bezig met mij mooi dichtstikken. (hier nog wat weg knippen daar nog een steekje erbij... erg preciesie klusje kennelijk)
Na dat de anesthesist mij weer schoon had gemaakt (zat kennelijk over bloed.... :( ) voegde mam en ik ons bij Robert en pap die al met de doc aan het praten waren over de regels. en kwart over 8 stond ik weer buiten..

Robert en ik haalde Lido weer op, en thuis hebben Franka en Liduine thee voor me gezet en daarna heb ik de hele dag foto´s on-line gezet en NCYS gekeken :D Wat een dag!
´s Avonds gingen we met de familie van der zee, Lise en ik, Franka en de bejaarden eten bij de Japanner in Lagoa. Die heeft namelijk voor een vast bedrag onbepertk sushi eten!!! :D
En daarna was het weer afscheid nemen. Krijg er nu wel echt een hekel aan hoor.. Dussss Harrie en Els een dikke knuffel en kus gegeven. en daarna mijn ouders nog maar eens... de dikkoppen.. komt heus ooit wel goed met ze :P

Maarja...life goes on!
Vrijdag hadden Lise en ik een rustdag, dus toen heb ik wat voo rmijn huiswerk gedaan, we hebben een stuje over het strand gewandeld (of gehinkeld... :S) onze strandtent was dicht dus eindigde we in de open shopping met een ´petit gateau´ (warm chocolade cakeje, met warme chocolade creme daarin en vanille ijs erbij met wat chocolade saus als versiering.... hmmmm)
Daarna kwam het spontane plan om maar weer wat geld uit te geven in de grote shopping in het centrum.
En als klap op de vuurpijl ging ik s´avonds uit eten met Liduine, Robert, Franka en Goof (de man van Franka die die dag was aangekomen).

Zaterdag heb ik nog wat meer foto´s on-line gegooid, spelletjes gespeeld en veel uitgerust. En vanaf eind middag zijn we weer gaan barbeknoeien (wat hier overigens churrasco heet!!)
En deze heerlijke avond hebben we afgesloten met een paar potjes weerwolven. (voor wie dit niet kent, zoek het spel eens op en leer het, want het is geweldig met een grote groep!! :D alleen maar liegen en bedriegen :P)

Jammer genoeg heeft het al deze tijd geregend en is het bewolkt geweest. En nu vandaag Robert weer naar Nederland ging vliegen begon de zon ineens te schijnen.. :S Echt te jammer.
Maar Lise en ik hebben daar even heerlijk gebruik van gemaakt en zijn net gelijk naar het strand gegaan en hebben een suco (fruit drankje) gedronken in een heerlijke strandtent.

en nu mensen.... ben ik wederom moe, mijn been vind ik er vies uit zien, maar Liduine en Lise zeggen dat het het beter uitziet dan eerst. Lidune vind het ook geen probleem om het elke avond nadat ik gedouched heb even te verschonen en te verzorgen. Vreemd genoeg durf ik in elke achtbaan en van de engste glijbanen en wil ik bungy-jumpen en parachute springen, maar mijn eigen been vol hechtingen vind ik in 1 woord Goor!

Dus over 1,5 week gaan de hechtingen er weer uit en is het als het goed is mooi geheeld en bijna zonder littekens.

Ik houd jullie op de hoogte!!

Heeeeel veel liefs en dikke kus Ilse

Ps: ik heb er dus na donderdag nog meer foto´s on-line gezet. Dus voor wie wil de site is: http://s96.photobucket.com/home/ilseinbrasil/index
en daar klik je het meeste recente Elbum (March 2010) aan. dat is die met die mooie foto van mijn been erop.. ;)

  • 12 April 2010 - 00:10

    Liduine:

    goed verhaal, leuk te lezen en top hoe je schrijft!! zie je dat je het kan?! been gaan we toch nog maar even laten checken want helemaal blij zijn we er niet mee...maar ja, nog een stukje eruit en je krijgt nog eens strakke bovenbenen! deze week wordt even petisco en alcoholvrij...

  • 12 April 2010 - 12:50

    Anita:

    Ik heb er weer van genoten om al je/jullie belevenissen te lezen en het is me nu zowaar gelukt om de foto's te bekijken, duurde wel lang! Ik begrijp uit Li's stukje dat het toch niet goed gaat met je been?? Sterkte in elk geval! Ben je vandaag wel weer gaan werken, of lukt dat nog niet!
    Liefs XXX Anita

  • 12 April 2010 - 20:56

    Ellen:

    Nou, volgens mij kan ik niet meer op de hoogte zijn dan dit;) weer een uitgebreid verhaaltje op zn ilse's dus helemaal top;):p
    Succes met je beentje en de nieuwe veranderingen op je stage!

    XxX

  • 13 April 2010 - 01:36

    Lise Albers:

    Nu heb ik mijn stuk online gezet en bedenk ik net dat jij het nog ging lezen van tevoren:P Niet heel handig dus...
    Mgoed, komt aaaallemaal goed, inclusief been;)!!
    Xx.

  • 13 April 2010 - 20:03

    Oma:

    Het was weer een heel leuk en spannend verhaal. Ik zie het al voor me en leef mee. Veel succes met je been en veel plezier op je stage. Ik ben benieuwd hoe het daar afloopt maar dat hoor ik wel. Veel liefs Oma

  • 14 April 2010 - 18:46

    Monique:

    Wij zijn weer thuis en ik heb dus tijd om je verhalen weer eens te lezen. Mooi dat je alles zo uitgebreid heb geschreven van de dagen dat we samen met je waren. Ik was, geloof ik, al wat vergeten. I.i.g. wist ik niet alle namen van onze"prik-hapjes". Dus bedankt voor die info.
    Ik dacht alleen bij je vorige verhaal dat je geen fototoestel bij je had, aangezien je opeens met mijn fototoestel wilde en bent gaan fotograferen. Voor Astrid: Peter staat toch echt op een aantal foto's van Ilse. Hij was dus niet in een kroeg gedumpt.
    We vonden het heel leuk om jou en de anderen natuurlijk weer even te zien. we vonden het ook leuk om te zien wat jullie werkplek is en hoe het daar zo een beetje gaat.
    Nog veel sterkte met je geen ei-been. maar voor 2 strakke benen, moet je nog iets verzinnen voor het andere been! :)
    Groetjes; liefs; XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 48194

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: