up-date - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu up-date - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

up-date

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 Maart 2010 | Brazilië, Florianópolis

Hey lieverds enzo,
het is al weer zo lang geleden en zoveel mensen in het koude kikkerland klagen daarover dat ik me nu bijna schuldig voel dat ik nog niks geschreven had.. Dus bij deze maar weer eens..

Ik kan alleen zeggen dat het hier zo gewoon is geworden al allemaal, dat ik daarom niet zo veel meer schrijf. 4 dagen per week stage, op vrijdag surfen en daarna huiswerk, in het weekeind op stap met gezellige mensen en mooie mannen, en heerlijk uitslapen als het ff kan.

Nou zijn er natuurlijk ook werl een paar nieuwtjes.. zoals dat ik vanaf vorige week mee train met het hockeyteam van Florianopolis. :D
Dit is echt super hip maar het is al zo lang geleden voorme dat ik gehockeyed had, dat ik elke spier in mijn rechter been heb verrekt ofzo, want nu moest ik zaterdag al weer afzeggen omdat zelfs lopen zeer deed. Het is erg zwaar trainen met hen, ze zijn erg goed en trainen lang (maandag avond 2 uur en zaterdag ochtend 3 uur, eigenlijk ook woensdag middag maar dan heb ik stage). Ik had niet door dat ik hockey zo had gemist tot ik weer mocht spelen en wat blijft het toch een toffe sport, zeker als je met mensen mag meespelen die zo goed zijn.

Verder is mijn surfleraar verhuist.. :( Dus nu deel ik 1 leraar met Lise.

Op stage is nog steeds een hoop onenigheid tussen CEC en ASAS, maar daar gaat verandering in komen! Kwestie van geduld.

Nou zijn mijn ouders bijna 2 weken geleden naar Brazilië vertrokken met Harrie en Els (voor wie deze niet kent, dat zijn mijn tante en oom), maar ik heb ze nog steeds niet gezien. Dus als de tijd nu even lekker snel gaat, zijn ze vrijdag avond al hier! Ik kan ze snachts ophalen op het vliegveld geloof ik.. ;) (maar dat heb ik heus wel voor ze over hoor hahaha)

Hoe normaal het leven hier dan ook wordt, toch zijn er een paar dingen in Nederland die ik mis... ;) .... zoals mijn trouwe vulling!!! met zijn inhoud hahahaha (en natuurlijk de vroege uurtjes daarna in de BDW of de vegetarische maaltijden van te voren)
Een eigen kamer, waar ik rommel kan maken :D
Mijn familie, maar die knuppels komen nou deze kant op... behalve mijn nerderige broertje (die dit toch nooit leest) dus die stalk ik via Skype en msn :P
Mijn vriendinnen om lekker mee te kletsen en te roddelen ;)
Mijn klasgenoten om op school broodjes kroket mee te eten.. (of om wijntjes mee weg te tikken :P)
De hele dag op stage de tijd hebben om te mailen met mijn achterlijke nicht (ik noem geen namen.. :P haha)

Naja eigenlijk komt het er op neer dat een mens gehecht raakt an gewoontens en ik nu nieuwe gewoontens aan het opbouwen ben, maar ik de oude heus niet vergeten ben!

Dus lieve mensjes daar in het half koude (we hebben 1 week lente gehad) nederland... Houd mij maarmooi opp de hoogte van wat jullie allemaal uitspoken, en dan ben ik nu al weer bijna op de helft van mijn stage tijd... het gaat zo snel allemaal!

Veel liefs e um beijo e um abraço para tudo!

E eu acho eu presico falar alguma coisa aqui tambem para Liduine, Stefanie, Stijn e Wisse, porque não escrevei nada de voçes... Maz gosto morar com vc!!!!

  • 29 Maart 2010 - 16:43

    Ellen:

    Hey chickie,

    Natuurlijk mis je ons! Maar jonges, wat ben jij sportief daar. Eerst was het naar de vulling fietsen en weer naar je kamer al sportief, maar nu ga je jezelf wel echt te buiten he:p Haha, nee hoor meissie, geniet er van en als je terug bent gaan we snel weer wijntjes atten!

    XxX

  • 29 Maart 2010 - 17:30

    Loes:

    Hey Ilse,
    Leuk om weer iets van je te horen:)..Fijn dat het met jou ook nog goed gaat;) Al lijk je bijna vertrouwd te zijn daar! Geniet nog van de tijd die je hebt voordat je naar het koude kikkerlandje terugkomt;)

    Ps. Ik ging de tekst even vertalen maar begrijp het nog niet helemaal hoor haha.. er staat: "En ik denk dat ik iets zeggen presice hier ook voor Liduina, Stefanie, Stijn en Wisse, waarom niet alles schrijven wat je ... Maz om te leven met u!" mm..of klopt mijn vertaler misschien niet wahaha!!!

    Liefs!

  • 29 Maart 2010 - 17:51

    Lise:

    En ik:(?... Tssss:P
    Nee hoor, haha Ik weet toch wel dat je van me houdt :P Meestal;)...

  • 29 Maart 2010 - 17:56

    Anita:

    Waarom heb je niet geschreven dat je je lieve familie (zoals ik!) mis! En je neefje vindt het heel erg tof dat je weer bent gaan hockeyen, eindelijk weer eens iemand in de familie (naast Taco) die is gaan hockeyen! Misschien kun je volgend jaar wel bij Breda ds. 1 gaan spelen, haha!

  • 29 Maart 2010 - 19:56

    Oma:

    Fijn weer eens iets van je te lezen. Gelukkig dat iok je nog wel eens aan de telefoon krijg en we zij kunnen praten. Maar, zo'n verslag is enig. Ga zo door. veel liefs en een bejo.

  • 29 Maart 2010 - 21:14

    Linda:

    Hey Nichtje,

    Zo te horen gaat alles nog op rolletjes daar, nou ja bijna dan zo te lezen. Hopelijk snel meer duidelijkheid tussen CEC en ASAS. Op je stage moet je werken en niet mailen met achterlijke nichten. Tsss wie jou dat geleerd heeft...

    Hier is het Lente!! Beter weer is er echt al; vooral meer zon en de kou is weg. Overal ook de narcissen en krokussen. Ik word er gewoon vrolijk van!

    Verder weinig bijzonderheden te melden vanaf hier, behalve dat het bedtijd is

    Voor nu dikke knuffel uit Helmond!
    Liefs Linda en Arjan

  • 29 Maart 2010 - 23:54

    Liduine:

    wat is iedereen toch weer snel met reageren! altijd weer leuk om te lezen en zeker ook dat laatste stukje!! je vroeg me om te verbeteren dus hier komt ie: abraço para todos.
    que eu preciso, escrevi, mas, gosto de
    maar ik begreep alles en heel lief! gelukkig blijf je nog even.
    beijo en vamos na luta com a bruxa!

  • 30 Maart 2010 - 06:44

    Ester:

    He Nchtje!

    Erg fijn weer wat van je te horen en gelukkig alleen maar leuke verhalen. Grappig dat je vrijdag mijn ouders weer gaat zien, kan er iemand zondagochtend met ze koffiedrinken. Hier gaat alles lekker zijn gangetje, Martijn heeft met Berrie de zolder verbouwd en vandaag komt de stucador voor het laatst. Ziet er allemaal erg strak uit, dus mocht je ooit nog in Rijen op kamers willen ;-).

    Ik ben benieuwd hoe je er deze keer uitziet als je terugkomt uit Brazilie, ik verwacht je nu in compleet afgetrainde vorm ;-). Blijf daar genieten (maar dat doe je volgens mij wel)!! Liefs,
    Ester

  • 30 Maart 2010 - 18:18

    Stefanie:

    heey,a gente tambem gosta que você estã morrando aqui. HAHA beijooos priminha

  • 31 Maart 2010 - 10:41

    Achterlijke Nicht:

    hey dk,
    sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb het druk op mijn werk, dus absoluut geen tijd om te mailen of berichtjes op je site achter te laten :P

    fijn dat het je zo goed bevalt daar! en superleuk om je steeds via skype te spreken, ik zal er eens wat vaker zijn savonds.

    Heel veel liefs en geef mijn ouders een dikke knuffel als je ze morgen ziet! Leg ze maar uit hoe skype werkt, dan kan ik ze weer even spreken!
    en pas op, ze spelen vals met weerwolven.

    kussie

  • 06 April 2010 - 20:15

    Daphne:

    Dag meisie,

    Wat leuk dat je weer lekker bent gaan hockeye.. Volgens mij ook wel echt jou sport. Wel beter dat je omhoog wordt getrokken door dat hoge niveau van je team. Alleen de spierpijn is wel minder idd. Alleen je hebt het best vaak over sporten, fitness en surfen dus ik had verwacht dat het dan wel mee zou vallen.
    Maar fijn dat het nu zo goed gaat!
    Je vader en moeder zullen er ondertussen wel zijn. Gezellig dat ze er zijn! Doe ze maar de groetjes ;)

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48189

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: