luxe of armoetroef - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu luxe of armoetroef - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

luxe of armoetroef

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 Februari 2010 | Brazilië, Florianópolis

Wat een weekend was dit toch weer zeg... echt te mooi voor woorden en toch ga ik het proberen te beschrijven zodat jullie kunnen meegenieten of jaloers worden ;)

Zoals elke maandag t/m donderdag hebben Lise en ik lekker gewerkt bij ASAS. Ik blijf daar echt nog steeds versteld staan van de huizen die je soms ziet. zo klein, zo veel spullen, zo vies en vooral zo veel mensen... Maar daarover ga ik deze week even niet uitbreiden.
Donderdag avond hebben we wel vast Lise haar verjaardag gevierd.. gourmetten, heeeerlijk gegeten en als toetje een geweldige taart! :D chocolade met aardbeien. We hadden voor Lise ook een heel mooi cadeau gekocht, waarvan we zeker wisten dat ze het wilde hebben: een rek voor kaarsen met roosjes.

Vrijdag hebben we weer lekker gesurfd en nu kan ik al met de golf mee i.p.v. alleen maar rechtdoor richting het strand, toen hebben we Liduine uitgezwaaid, want die vertrok toen naar Nederland. Lise en ik zijn ´s avonds wat gaan drinken met een Amerikaanse vriend en toen naar een samba café gegaan. Daar zagen we Lise der "vriendje" met zijn 14 jarige broertje die mij wel zag zitten.. :D hahaha echt TE grappig! Dit was een avond van lekker op straat hangen, (de rest) biertjes drinken, samba dansen en lekker kletsen. Heerlijk en het voelde echt Braziliaans.. ;)

en TOEN... Zaterdag de 27e! Lise haar verjaardag.. :D
We zijn om 10 uur opgestaan en naar Praia Brava vetrokken. Een strand in het noord-oosten van Florianopolis waar de golven goed zijn om te surfen. Er was dan ook iets voor de surfers te doen, geen echte wedstrijd maar wel mooi om naar te kijken.
Lise had afgesproken die dag Alex ("vriendje") te zien, maar geen concrete afspraak nog, want dat werkt allemaal zo slecht bij hem :P
uiteindelijk belde hij dat het beloofde boottochtje nog door kon gaan als we naar hem toe zouden komen, dat was rond 16:00 denk ik... Hij zou ons ontmoeten bij het café van de dag daarvoor, dat is vlakbij zijn huis. Vanaf daar reden we achter hem aan, tot we bij een hek met bewakers kwamen. hij zei dat wij bij hem hoorde en we reden achter hem aan het condominium (ofzo) in. Ik denk dat er 4 huizen op die heuvel stonden, met uizicht op de zee tussen het eiland en het vaste land in. We hebben even een korte rondleiding door het huis gekregen en zijn toen met een fles wijn richting de boot vertrokken die recht voor de deur ligt. Het was een erg mooie speedboot, waar je beneden nog een grote ruimte had met een lounche ruimte, bed, bank en tafel, keuken en badkamer. :O
We zijn naar een strandje aan het vaste land geweest waar het echt een wedstrijd leek om wie de grootste boot had. Helaas voor Alex won hij dit niet, maar hij was vast de jongste (19) met een eigen boot (verjaardagscadeautje....).
Na dit heerlijk avontuurtje zijn we terug naar zijn huis gegaan, we liepen beneden het huis in (klinkt raar, maar een huis halverwege de heuvel heeft kennelijk meerdere ingangen..), toen kwamen we in de fitness-zaal met WII, langs de saunacabine die hij vast aanzette voor later waar ook 1 douche en 1 hele badkamer waren, naar de 1e verdieping waar een wijnkamer was, een badkamer, een grote keuken, een eetkamer, een hele grote woonkamer met een tv die de halve muur innam :O Verder was er ook nog een groot balkon hier met een zwembad.. :) Daarna weer een verdieping hoger kwamen we uit bij de slaapkamers, gedeelte papa natuurlijk niet gezien ;) en dat van zijn zusje en broertje ook niet maar Alex zijn kamer begon met een hal, waar een deur naar zijn badkamer was, daarna een inloopkast, dan de slaapkamer zelf met weer een mooi tv´tje en groot bed met speciale verlichting. Daarna liepen we de balkon deuren uit, waar we weer op een groot balkon uitkwamen dat denk ik ook voor zijn zusje en broertje is, maar de jaccuzi die daar stond was echt alleen van hem (weer een verjaardagcadeautje). Verder liep er een kokkin, bootchauffeur en gewone chauffeur rond, in de tuin stond verder nog een trampoline en volleybalnet.
Echt mensen, ik heb me kapot gelachen!
Toen we dus ´s avonds uit eten gingen, eindigde we in de Mac :s (ik blijf dit niet lekker vinden, alleen de mac flurries :P) maar goed ;) daarna zouden we op stap gaan, alleen alles begint hier erg laat dus gingen eerst wat drinken op Alex zijn studentenkamer in het centrum, die was zijn sleutel alleen vergeten, dus reden we helemaal op en neer terug naar zijn huis om de sleutel te halen, we waren in een half uur terug terwijl Lise en ik er normaal een half uur op rijden om thuis te komen en dat is vlakbij zijn huis.. :S echt freaky! Maar goed... Eenmaal in zijn kamer zei Alex: "sorrie voor de rommel, maar mijn huishoudster is al een tijd niet meer geweest en normaal komt ze 2 keer per week om te poetsen en te koken." hahahaha echt TE grappig alweer!
naja, eenmaal 2 drankjes redbull-vodka verder en een joint hadden we de mannen zo ver om te gaan. (ja ik zeg mannen, want ik had een gezelschapmaatje gekregen). Het was dan ook al 02:00. Alex bekende alleen dat hij eigenlijk niet zo veel zin had om op stap te gaan, want hij had maar 50 reaal, en normaal gaat hij met 2 á 3000 op stap. :O WTF??
Naja, de club was echt geweldig. Er was natuurlijk weer een VIP gedeelte en een gewone dansvloer. We hebben gedanst en gedronken (ik weer eens water) tot de vriend van Alex zei dat zijn droom eerst was om naar Amsterdam te gaan (om zich kapot te blowen zeker) nu was dat hij mij wilde zoenen. :S eeeeehmmm naja ik heb geprobeerd hem heel eerlijk en beleefd af te wijzen. Maar helaas, 5 minuten later kwam Alex vertellen dat zij 2 weggingen, want Pedro (zo heette hij) wilde naar huis. hahahah sorrie, maar dat vond ik echt weer eens TE grappig.
Maarja uiteindelijk waren zij om 03:30 al weer weg. Nog geen 10 minuten later kwam er een jongen mij bij mijn hand grijpen om ons mee te nemen naar het VIP gedeelte.. hij stelde zich nog net even voor... Het grappige was alleen dat de controle goed streng was en wij er zonder armbandje niet in mochten. Dus 3 pogingen later (deze jongen was duidelijk niet gewend dat iemand ´nee´tegen hem zei. Maar uiteindelijk had hij dan ook ergens 2 bandjes vandaag gehaald en konden wij mee. Hij stelde ons voor aan 2 andere mannen, waarvan 1 de man bleek te zijn met wie ik 2 weken geleden heel lang gestaan heb. Die was toen alleen zo dronken (deed zelfs vodka als gel in zijn haar) dat hij mij op het eerste gezicht niet meer herkende. Dus ik zei:" hey, jij was 2 weken geleden ook in Café de la Musique! Het kwartje viel uiteindelijk weer. Maar de jongen die ons had meegenomen trok Lise en mij weer verder. We hebben een half gesprek gevoerd, tot een hele mooie Braziliaanse vrouw erg jaloers werd, hem weg trok en tegen hem op begon te rijden. Toen hij zijn hand in haar broekje stopte zijn Lise en ik maar weer weggelopen. :P We hebben nog even van de gratis drank genoten, wat gedanst en gesjanst en ik heb nog met de man van 2 weken geleden gekletst...
Ehm naja, uit eindelijk zijn Lise en ik om 05:00 maar richting huis vertrokken!

En men.. o what a night!

Niet geheel vreemd dat ik vandaag dus pas om 15:30 weer uit mijn bed rolde. ;) Toen heb ik op skype met mijn familie gebeld en was ik toch even erg jaloers hoor. Die heerlijk gezellige avonden thuis mis ik wel!
Harrie en Els waren er, Liduine, Robbert, Steef, Stijn en Wisse waren er, Astrid en Berrie waren er en mijn ouders en broertje ;) en natuuuuuurlijk mijn kat Luna! Dus mensjes, het was super leuk jullie allemaal even op de webcam te zien!!! Ik mis jullie allemaal heel erg! (en ja lido en familie ook, want het is maar stil in huis met alleen Lise, mij en de doggies :P)

Dus mensjes in Nederland.. Heel veel liefs vanuit Brazilië. Ik zal proberen niet te gewend te raken aan de luxe hier door op stage bij ASAS gewoon weer naar de realiteit te kijken!
Ik mis jullie allemaal heel erg! dus abraçco vanuit hier!
BEIJO

  • 01 Maart 2010 - 12:00

    Nikkie:

    Oke, ik ben nu wel officieel jaloers.

  • 01 Maart 2010 - 14:15

    Ellen:

    Ik zie jullie al helemaal staan daar in dat grote over de top huis! Haha!;) volgens mij heb je iedereen nu jaloers! Maar je bent dan ook niet voor niks daar he. Moet je wel met goede verhalen terug kunnen komen:p Succes weer met stage en ik mis ook de wijn avondjes. Juist nu heb ik zoveel te vertellen! Maar gaat helemaal goed komen:D

    XxX

  • 01 Maart 2010 - 16:59

    Liduine:

    pas je wel een beetje op met al die "filhinhos de papai"?? was goed jullie gister even te zien; denk veel aan mijn achtergebleven dochters. kijk, dat bootje en die jacuzzi willen wij ook wel even meepikken; dat autoritje sla ik over.
    en zit Corey ook al achter jullie aan of is dat rustig? zou wel héél bijzonder zijn een vriendje uit stijn's klas... misschien iets voor Steef?? rrssss...kus, tot gauw

  • 01 Maart 2010 - 20:28

    Anita:

    Gewoon te bizar, maar misschien ben ik op mijn leeftijd nu gewoon wel heel erg jaloers op wat jullie meemaken en allemaal doen! Als je maar voorzichtig doet?! Ik wil je wel heelhuids weer terug zien! Hoe gaat het met de hondjes, kun je die nog een beetje aan of hebben ze alweer "lingerie" en bikini's opgegeten? XXX

  • 02 Maart 2010 - 21:30

    Monique:

    Zo zie je zeker wel uitersten. Leuk om die luxe van dichtbij een keer even te zien, maar ook ik denk "kijk maar goed uit".
    Het was heel leuk om je te spreken met z'n allen via de webcam. Het was ook heel gezellig om de "family" hier te hebben. Het was een goed voorproefje zondagavond voor Pasen.
    Xx

  • 03 Maart 2010 - 07:10

    Linda:

    Hey Ilse,

    nog vlug een berichtje voor ik naar school moet. (lessen beginnen over een uurtje).

    Wel grappig hoor zoals je schrijft over hte uitgaan daar! Vind ik erg leuk om te lezen.

    En ik snap dat je de familie mist als ze met z'n allen bij elkaar zitten.

    Ik mis nog wel het mooie weer hier! Oke, het is al beter dan het geweest is, de zon is er al weer wat meer en het is niet zo koud meer (hooguit 's nachts nog een beetje vorst). Over een paar weekjes is het lente!!

    Nu ga ik rennen, moet echt de auto in nu!

    Dikke knuffel en veel liefs vanuit Helmond!

    Groetjes Linda

  • 03 Maart 2010 - 21:24

    Daphne:

    Dag Ilse,

    Haha, ik snap dat je dat echt TE grappig vind.
    Wilde gaan vertellen dat ik niet jaloers was maar past niet echt als ik de rest van de reacties lees. Nee sorry geef daar geen knal om maar wel leuk om iemand te zien die daar in leeft, gewoon vind en in opgaat. Zou me echt dood ergere aan die verwende kerel.
    Neem maar gwn een hallandse knul die van zijn moeder boerenkool met worst mee krijgt in een plastic bakje voor op zijn kamer.
    Spreek je!
    Kus

  • 08 Maart 2010 - 19:10

    Mirjam:

    Zoo goed om te lezen dat wij niet de enige zijn die ontzettend schandalig aan het stappen en aan het genieten zijn! Wat zullen we verhalen hebben als we terug zijn in Holland! Leuk om jullie avonturen ook eens te lezen (tot nu toe weinig tijd voor gehad)

    Geniet, geniet en geniet!!!!
    Dikke Kus uit Kaapstad!

  • 08 Maart 2010 - 19:10

    Mirjam:

    Zoo goed om te lezen dat wij niet de enige zijn die ontzettend schandalig aan het stappen en aan het genieten zijn! Wat zullen we verhalen hebben als we terug zijn in Holland! Leuk om jullie avonturen ook eens te lezen (tot nu toe weinig tijd voor gehad)

    Geniet, geniet en geniet!!!!
    Dikke Kus uit Kaapstad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 48190

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: