Oooh what a night - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu Oooh what a night - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

Oooh what a night

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Februari 2010 | Brazilië, Florianópolis

Komt de titel iemand bekend voor? ;) (zo niet dan niet naturlijk :P haha)

Maar dag mensjes,
Hier is alles goed hé! Ik begin al kleur te krijgen en vast ook al wel gespierd te worden :P :S hahaha

Maar weer even een kleine up-date vanuit het warme en regenachtige Brazilië.
Vorige week woensdag en donderdag hebben we veel vergaderd met ASAS. Vrijdag weer lekker gesurfd. (heb ik de goede letter Liduine? :P) Verder heb ik die dag besloten dat ik Liduine ook ga vervelen met mijn hulp!!! Dus ik ga nu gewoon heel vaak aanbieden om iets voor haar te doen, zodat zij wat meer rust neemt ;)
En daarna, zijn Lise en ik heerlijk gaan stappen met Louisa, het nichtje van de directrise van ASAS. Ik heb voor het eerst in het donker gereden hier en dat is best eng rijden kan ik je zeggen. Wegen zijn hier niet recht, maar hebben overal de hele tijd bochten en heuvels en dergelijke. En ik kwam er halverwege een bocht achter dat ik mijn eerste harspeldbocht (jaja die hebben ze hier) iets te krap aan het nemen was. :D haha dus we lagen met zijn 3en helemaal dubbel van het lachen.
Het uitgaan hier blijft ook altijd appart, het echte feesten begint pas laat (om 2 uur ging de danszaal open) en het gebouw waar we nu waren was erg appart. Het was een grote schuur, met als aanbouw 2 aan elkaar gesoldeerde containers. In de schuur staan banken en fautuils maar daar mag je alleen zitten als je 300,- reaal betaald of voor 300,- wegdrinkt. Dus wij eindigde maar braaf in de containers op gezamelijke banken ;) Want aangezien ik nog heel lang geen druppel mag drinken, gaat het lang duren voordat ik 300,- (of 1/3 daarvan) aan water heb opgedronken.. zijn we een paar weken verder vrees ik hahaha.

Maar het was een heerlijk avondje, we hebben zaterdag niet echt uitgeslapen, want we gingen met Liduine naar het centrum, wat vreemd genoeg veelal al dicht was. Erg maf, om 2 of 3 uur waren alle winkeltjes en tentjes gesloten... dus zijn we, na een heerlijke lunch bij box 32, terug gegaan en gaan rusten om ´s avonds weer op stap te gaan :D
We gingen met Stefanie, Liduine, Lise en ik naar Café de la Music. Dus kruip afstand naar huis.
Toen we weg gingen van huis zei ik al tegen Lise: "Wedden dat we geen sjans meer hebben vanavond, Steef gaat mee en die zal wel alle mooie mannn wegkapen ;)". Dat dit ook echt waar bleek te zijn wisten we toen nog niet :P hahaha
Zogauw we binnen kwamen, kwam er al een onzettend mooie man bij ons staan, die Steef mee probeerde te krijgen naar zijn bankie, dus uiteindelijk zijn Lise en ik mee gegaan en Liduine volgde ook. Ook hier geldt: als je een eigen hoek wilt (4kant podiumpje waar je op danst met kussens aan de zijkanten) dan moet je veel betalen. We hebben daar de hele avond gestaan. Lise en Liduine hebben heerlijk champagne meegedronken met hun. Steef heeft de mooiste man van het feest natuurlijk aan de haak geslagen. (foto´s volgen later, wie details wil moet bij Steef zijn want het was duidelijk haar feestje ;) )
Ook Lise had natuurlijk een leuke vent te pakken en Liduine en ik hebben vooral gelachen! (ik weer eens met mijn spa en watertjes, ik moet zeggen dat ik het nu toch wel ECHT beu ben hoor!) Marjah, het is niet anders..
Ons feestje begon vroeg, dus het eindigde ook al vroeg. Dus om 12 of 1 uur (denk ik) gingen de meeste al weer weg en zijn we nog wat gaan nadrinken hier thuis. Corrie, een amerikaanse vriend van Liduine, is toen nog mee gekomen en ook met hem gaan we een keer wat eten of drinken hebben we afgesproken. Zo leren we wat meer mensen kennen.

Zondag zijn we naar een nieuw strand voor Liduine gegaan! Het was even heerlijk relaxen en uitrusten. ´S avonds gingen Lise en ik naar Lagoa (het meer midden in FLoripa) om wat te drinken met een engelsman die we vrijdag hadden leren kennen, maar zijn telefoon is kapot ofzo. Dus hebben we met zijn 2en wat gedronken en gegeten en zijn toen terug gereden.

Vandaag mensen, zowaar de eerste echt stage dag! (of zo) Om 7 uur eruit, om 8 uur in de auto, Lise op kantoor afgezet om iets met kleding te doen wat ik morgen ga voortzetten. En toen ben ik naar de wijk gereden. Ik heb bij de dansles gekeken en met de meisjes op papier gezet wat ze interessant vinden om te doen dit jaar. Daarna op de pc wat schema´s gemaakt voor de leraren om bij te houden wie er aan- en afwezig is bij hun lessen. Lise gehaald om te lunchen in de wijk, naar een discussie van 2 professora´s van de CEC (dagopvang) geluisterd... Goede gesprekken gehad met Alex, de nieuwe medewerker van ASAS wiens eerste dag het vandaag was. Met je jongeren gekletst.
1 jongen van 11 vertelde me dat zijn 2 oudere broers traficantes (dealers) waren en dat zijn andere broertje het been van zijn jongere broertje per ongeluk heeft verbrand (heb ik al over geschreven). Het eerste wat ik dan denk als hij zoiets zegt is: Hij wil er over praten en hij vind het niet normaal, want hij was er niet trots op of zo.

Kortom het was weer een enerverend dagje!
Toen ik toen net ging hardlopen was het al wel erg bewolkt aan het worden, maar ik dacht dat red ik misschien net droog en anders een beetje nat. Maar het begon wel erg hard te onweren en te bliksemmen. Dus ik heb het tempo opgevoerd en was snel weer terug, maar toch zeiknat! hahaha

Mensjes, ik ben er moe van.. dus ik ga lekker slapen nu!
Heel veel liefs...
leuk om te zien dat Jiska ook al meeleest! :D

beijos e abraço pra tudo!
Ilse

  • 23 Februari 2010 - 12:55

    Ellen:

    Dat jij je niet zou vervelen daar, dat wist ik wel. Maar dat je zo actief bezig bent:p Tjonge jonge, jij verveelt je daar niet. Heb je inmiddels al n nieuwe vulling gevonden of ga je lekker alle kroegen langs? ;) Ben weer benieuwd naar je volgende verhalen!

    XxX

  • 23 Februari 2010 - 17:05

    Anita:

    Nou ik heb weer genoten van je verhaal en ben blij om ook meteen te kunnen lezen wat mijn andere (kleine!) nichtje daar allemaal uitspookt!
    Letten jullie wel een beetje goed op elkaar? Hoe is het nu met je been, geen last met hardlopen?
    Liefs, XXX

  • 23 Februari 2010 - 18:53

    Monique:

    Hoi meid,

    Leuk om weer je verhaal te lezen. Ik ben ook blij dat je je hulp goed en veelzijdig kan inzetten.:) Vooral doen. Gesurfd was goed geschreven; nu nog apart nog! haha. Ik zie al dat wij op een goede chauffeur kunnen rekenen als we 's avonds uit willen gaan. :)haha Graag nog wat meer oefenen.
    Liefs XX

  • 23 Februari 2010 - 22:59

    Liduine:

    ik dacht als eerste te zijn maar begrijp de techniek duidelijk niet want alles wat ik getypt heb is niet geplaatst.
    over onze avond kan ik helaas niets kwijt...behalve dat de gratis champagne goed smaakte en ik érg gealchen heb én de oudste was op een man van 70 na.
    is het iedereen opgevallen dat het nederlands van Ilse een stuk verbeterd is? blijf haar complimentjes geven! dat stukje gemiste opvoeding zullen we er hier even inrammen.
    verder zorgen we inderdaad dat ze 's avonds moe genoeg zijn om n iet elke avond op stap te willen...

  • 25 Februari 2010 - 00:02

    Joost:

    Jep, het Nederlands van Ilse is inderdaad al een stuk beter.. Ik dacht alleen dat je naar Brazilië was gegaan om Portugees te leren. Nu alleen "betaalt" nog goed leren schrijven.. Anyway, ik heb Nederlands ook voor een deel van een Madlener geleerd, geen idee of dat positief is eigenlijk :p

    Succes nog met surfen.. ik weet dat het erg gaaf is, alleen ook zo enorm vermoeiend.. of zijn de golven niet zo hoog daar?


  • 25 Februari 2010 - 02:03

    Daphne:

    Dag scheet,
    Ik ben weer even bijgelezen met je laatste twee verhalen. Ilse wat maak je toch veel mee....
    Fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Liefs, Daphne

  • 25 Februari 2010 - 09:48

    Linda:

    Hey Ilse,

    Wat leuk om weer wat enthousiaste verhalen van je te lezen. Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt bij je tante.

    Afgelopen weekend was ik nog de leuke tante hier. We kregen mijn nichtje van 2 te logeren. Zo grappig dat kind. Het favoriete woord is NEE! Maar dan bedoelen we wel vaak ja ;) Heb heel wat torens gebouwd met blokken, verhaaltjes gelezen, gekleurd, en allerlei gekke spelletjes bedacht. Best vermoeiend hoor!

    Nu ga ik weer verder met mijn studie opdrachten, moet straks nog gaan werken!

    Veel liefs Linda

  • 25 Februari 2010 - 10:56

    Nikkie:

    Foto's van knappe mannen!!! Foto's van knappe mannen!!! Foto's van knappe mannen!!!

  • 27 Februari 2010 - 17:32

    Astrid:

    Hoi chick, ook ik zal iets van me laten horen hoor :) Goed bezig daar, ben trots op je! En uiteraard zal ik 'tante' Liduine eeuwig dankbaar zijn als ze er bij jou wat fatsoenlijk Nederlands ingeslagen krijgt, is mij nooit gelukt :) Ben erg benieuwd weer naar je volgende verhalen. Oh ja, had ik al een keer om foto's gevraagd? (A)
    Peter ook bedankt voor de intellectuele les, weer iets geleerd...
    Meis, veel plezier en succes weer en geniet. Ik mis je! Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 48183

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: