Zon, Zee, Strand en hard werken... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand en hard werken... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand en hard werken...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Februari 2010 | Brazilië, Florianópolis

Zooo nog even wakkeer worden om half 1 smiddags, maar dan komt er ook wel weer wat hoor ;)
Jullie zeuren wel :P hahaha
Ik zal eens mooi bij vorige week zaterdag beginnen, waar ik toen geïndigd ben:

We waren van plan iets van Sao Paolo te gaan bekijken, maar uit eindelijk zijn we geïndigd in een kapsalon waar ze ook pedicures en manicures geven.. erg lekker dus.. We hebben ons echt een goed laten verwennen. Het is dat we nog net niet doorhadden waqar we een massage konden krijgen anders hadden we dat ook gedaan! haha
Daarna hebben we savonds nog 1,5 uur voor het hotel gezeten met de jongen die de taxi´s voor hotel gasten aanhoud en een jongen die fietsen verhuurt gelijk naast het hotel. DIt was erg gezellig, tot we te horen kregen dat er iemand wel interesse had om ons voor een uurtje (of 2) te huren... :O Naja toen waren we zo geschokt... dat ging echt nergens meer over.. Dus toen zij we onze spullen maar gaan pakken en naar het busstation gegaan, zodat we netjes om kwart voro 11 de bus in konden en de hele nacht slecht hebben kunnen slapen :P ( we hadden wel de beste stoelen helemaal voorin, bovenin.. wat een uitzicht zeg...)

Zondag kwamen we rond half 11 in Florianopolis aan, Liduine was al onderweg naar het busstation daar.. en wat heerlijk om haar weer te zien.. zeker na de omstandigheden van pasgeleden in Nederland (een begravenis is nooit een goede reden om iemand te zien). Maar toen zijn we naar huis gereden (jaja mensen het voelt ook echt als een thuis voor mij :P, koffers neergezet, bikini gezocht en naar het strand maar.. want het waren Robert zijn laatste paar uurtjes Brazilië. Natuurlijk was ik gelijk die dag al verbrand.. het zal ook eens niet zo zijn... Maar het was een heerlijk dagje om te aclimatiseren (leuk scrabbel woord trouwens!). We hebben ook nog een auto verkoper een bezoekje gebracht.. maar geloof me mensen een kever is leuk om naar te kijken, maar rijden kun je er niet in.. :O we hebben beiden 1 ronje gereden en ik lachte me echt kapot.. ik kwam net boven het stuur uit, de pedalen zaten ver weg ende stoel kon niet vooruit, de koppeling zat ook erg ver weg (geen pook ding.. )en het karretje stuurde pas als je al een halve slag met het stuur gedraaid had.. :S Dus dat ging hem niet worden (weg droom...) Liduine heeft ons ook nog even rondgeleid door de open shopping (zeer belangrijk voor Lise en mij..!!!) en daar even lekker wat gedronken.

Maandag zijn we erg druk bezig geweest. Naar de fitnis voor Stefanie, naar een auto verhuurder voor ons en gelijk een mooie bak gehuurd (niet vragen welke.. :P), afspraak met een docter gemaakt voor die dag, thuis lunchen, naar de fitnes voor lise en mij om abonnee te worden (goed he :P), toen naar een vergadering met onze nieuwe stagebegeleidsters als kennismaking, naar de doc (hij vond het er niet goed uitzien geloof ik, heeft me gemarteld dus ik Liduine der hand ook en toen kreeg ik weer antibioticum). Ehm toen... (hmm nu snap ik waarom Lise alles opschrijft.. ik ben de helft al wer vergeten.. maar er gebeurt ook zo veel!! :D) Naja.. savonds lekker gegeten met zijn allen.

Nou ehm, dinsdag, vroeg op om met Steef mee te gaan naar de sportschool, daarna ff uitrusten, lunchen om half 1, om 14.00 beginnen op onze stage.. er zijn nu vakantie weken dus zijn er vervangende activiteiten. Er is iemand ingehuurd op een sportcentrum om activiteiten te verzinnen voor de kinderen. disndags en donderdags de kleintjes en woensdags en vrijdags de grote kids. Lise en ik zouden helpen bij het orde houden en de kinderen leren kennen. Het was echt super leuk!. De kids zijn druk, luisteren niet altijd en hebben een grote mond maar zijn ook erg aanhankelijk en willen aandacht.. zo´n dag duurt tot 17.00 ongeveer. Daarna gingen we met Liduine door naar weer een vergadering met meer mensen van het team.

woensdag precies zo´n dag zonder de vergadering. De oudere jeugd is sneller meer mijn ding, ook al luisteren ook die niet. Ze zijn nog zo klein, echt schattig, je schat ze niet in op leeftijd vind ik.
De man die de sportactiviteitn bedenkt en uitvoert met de kinderen heeft ook een neef, Marcel, en die wil onze gids zijn in Floripa. Dus die avond zijn we pizza gaan eten met hem en hebben Lise en ik ons rotgelachen om zijn uitspraak van milk shake, hip hop en hot dog. alles eindigt namelijk op een ie.. milkie shakie, hipie hopie, hotie dogie. ;) echt te grappig.. mar shcijnt erg braziliaans te zijn. dus dat gaan wij ook maar doen ofzo.. :P

donderdag.. niet gaan sporten, want dat wilde ik savonds doen, maar ik heb liduine geholpen met een begin aan haar plakboek voor het nieuwe huis. kranen uitknippen zodat je ze naast elkaar kunt zien en je smaak eruit kunt pikken :P altijd leuk knippen en plakken :P. Toen lunchen, werken, en terug naar huis. Lise en ik zouden gaat dansen in de sportschool, maar ik had mijn hoofd gestoten, mijn been deed zeer en ik heb weer eens een dikke lip (lang leven mijn kadootje uit maleisië :P) Dus besloten Lise en ik thuis te blijven, tosties te maken met Wisse en ijs te eten voor de tv terwijl Liduine, Steef en Stijn naar de show van Beyonce waren! ;) om 2200 lag ik gebroken in bed.. :P

vrijdag was een lange dag.. ik wilde gaan fitnissen smorgens, maar ik had opeens een bult op mijn hoofd en koppijn, dus is Lise alleen gegaan. toen om 8 uur eruit, want om half 10 moesten we onderweg zijn naar ASAS om een 2e hands markt te helpen voorbereiden die die avond zou zijn. toen om 12 uur weer richting liduine om te lunchen, om 14.00 werken op het sportpark, om 17.00 weer terug naar de wijk van ASAS om te helpen met de markt.. dit was erg grappig.. alles voor 1 of 2 reaal ofzo.. speelgoed, kleren en schoenen.. en natuurlijk ging ik zelf met 2 paar schoenen naar huis :P
daarna om 20.00 ongeveer weer snel naar huis om te eten met liduine, douchen, optutten en om 11.15 stond onze nieuwste vriend Marcel voor de deur met een vriend van hem om ons mee op stap te nemen. We gingen naar een groot feest in het mooiste hotel van Brazilië (zeiden zij) het feest was in de Art Club Costão. Dance muziek, sushi bar, we kregen VIP bandjes wat voor Marcel en zijn vriend veel betekende, voor mij enkel 2 treden naar boven was :P
Snachts om 04.00 nog naar een 24H supermarkt gereden omdat ik zin had in pao de quejo (kaasbrood) en om half 5 waren lise en ik thuis.. Lise had lekker gedronken ;) (he lis :P hahah) ik mag niet drinken, dus nuchter als wat ging ik lekker slapen :P

Nu mensen, is het zaterdag middag half 2, ik ben wakker, het is bijna 40 graden dus ik kan de zon niet in (na 4en mag ik weer ofzo..;) )
dus ik ga maar eens bedenkn wat ik nu ga doen.
Vanaf maandag gaan Lise en ik gewoon elke ochtend naar de wijk van ASAS om daar stage te lopen. Dit kan nog steeds meerdere dingen zijn. We hebben afgesproken met Paloma (onze begeleidster en social workster van ASAS) dat we om de beurt met haar mee de wijk en in de huizen gaan om te helpen met schrijven en ander zaken. en de aner dan op het project... kan creche, kan activiteiten voor jongen maar ook arbeidsrehabilitatie-gedeelte zijn.. even kijken waar hulp nodig is en wat we leuk vinden.
Daarnaast heb ik gisteren met 1 van de oudste meisjes afgesproken dat ik haar engelse les wil gaan geven, dat heb ik met Paloma overlegt en zal waarschijnlijk door gaan. Zij wil dat erg graag leren , haar droom is om advocaat te worden maar ze is 15, getrouwd, onder tatoes en piercings en gebruikt van alls hoorde we van lido. Maar je moet wel een droom hebben en engelse les is een goed begin naar meer hier!

dus wie weet wat maandag weer in petto heeft. Nu eerst maar eens lekker het weekeind in.. en kijken wat dat allemaal gaat brengen. ik hoor net waar Liduine op het strand ligt, Lise is uit bed, Stefanie komt net thuis, dus het is tijd om de zon (toch maar midden op de dag) te gaan zoeken..
ach jah wat moet je ander als je 2 straten van het strand afwoont, de lucht blauw is, het zee water heerlijk en het bijna 40 graden is ;)

en dan.. de bedankjes :P
wat heb ik toch heerlijk veel leuke familie die mijn verhalen leest (en die van Lise hahaha) dank dank dank daarvoor! tof dat jullie me in de gaten houden!!
en Toto.. special thanks.. maar mail me ook maar eens.. dan heb ik je e-mail adres voor als ik je eens op msn wil vervelen.. :P
en Ellen!!! ben blij dat het goed gaat en dat je ons volgt meis!

Heel veel liefs iedereeeeeen!
beijos e abraço
Ilse



  • 06 Februari 2010 - 16:09

    Monique:

    hoi meid,

    het is weer een leuk verhaal. Ik had alleen al tegen Peter gezegd dat jullie bij de kapsalon zouden eindigen en zeker niet actief een wandeling door het park zouden maken. Het was ook leuk om je even om MSM te vervelen. Mijn vertaling is echter nu alleen nog niet af. Liefs XX

  • 06 Februari 2010 - 17:46

    `liduine:

    je moet inderdaad maar alles opschrijven Ilse want die vergadering was woensdag en dinsdag hebben we overheerlijk in het centrum op een terrasje gegeten zodat jullie je eerste ervaringen van het werk konden vertellen.
    verder moeten moeders mij niet gaan vragen of ze zich gedragen want dat weet ik niet...
    ik word alleen wakker van thuisbrengende auto's en alarmen die afgaan maar wat er vérder gebeurd...???
    ik heb ze wel al gewaarschuwd voor de Brailianen...
    maar ja, die kunnen wel eens heel romantisch zijn. ik ga het uitvissen!

  • 06 Februari 2010 - 19:33

    Astrid:

    hey chick! wat een goed verhaal weer, helemaal op zn chaotische ilses =)
    klinkt echt geweldig daar, zon, strand, mooie braziliaanse mannen... krijgen we onderhand al foto's dan? Zeg maar tegen Liduine dat ze beter op moet letten, want dat wij uiteraard een uitgebreid insiders-verslag van haar verwachten =)
    xxx

  • 06 Februari 2010 - 22:29

    Isabelle:

    Hee Ilse!

    Klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben! Ook jullie stage klinkt leuk ( al zijn dit de vakantieweken ).
    Mijn stage begint maandag pas!

    xxx

  • 07 Februari 2010 - 19:26

    Lise:

    Komt me allemaal heel bekend voor :P Haha
    Ik ga maar s beginnen aan m´n eigen verslag van de afgelopen week, terwijl jij lekker ligt te lezen in de hangmat achter me ;)
    Xx.

  • 07 Februari 2010 - 19:41

    Anita:

    Hoi Ilse, nou ik had je gisteren al gemailed, maar ik vond dit weer een geweldig verhaal en hoop er nog vele van je te mogen lezen. Dat chaotische heb je misschien wel van je tante, haha, ik haal ook alles doorelkaar. Komt vanzelf goed! Veel liefs van ons, XXX

  • 08 Februari 2010 - 11:23

    Loes:

    Heeey Ilse en Lise
    (ik stuur naar jullie gewoon dezelfde berichtjes haha..aangezien de verhaaltjes ook aardig op elkaar lijken ;) )

    De verhaaltjes geven mij toch een kleine jaloezie..echt super!! Het lijkt bijna op een vakantie! leuk om te lezen dat jullie de boel verkennen en zoveel kunnen netwerken, zo kom je nog eens op een vip-feestje;). De stage daagjes beginnen nu voor jullie, en hoop natuurlijk dat jullie het prima naar jullie zin krijgen en vergeet vooral niet je tijd op te vullen met leuke dingen!!

    Meiden, dat weer!! Wanneer is het daar winter? hahah...ik wil ook naar Brasil..het is hier ijskoud..net 2u op 't station gewacht voor een busje en heb nu nog koude takken (berichtje typen duurt nu iets langer hahaha)..Maar toch..geniet maar van dat mooie weer, ik gun het jullie hahaha!!

    Ik heb trouwens mijn IP gehaald met een 7.jeeej.. mijn roeping is gevonden; IK WORD FILOSOOF :S ..

    Nou lady's, ik ga mijn vrije dagje opvullen met school/stage werk!!

    Ps. Carnaval komt in ons mooie chaam ook goed op gang..nog 4 daagjes en dan gaan we knaallleeen!

    -XX Loes.

  • 08 Februari 2010 - 21:35

    Ellen:

    Chickie,

    Natuurlijk volg ik jullie, had ik toch gezegd;) Wordt er alleen wel n beetje jaloers van. Misschien dat ik toch ga afhaken:p Haha, nee hoorrrr!
    Ik ga je nog mailen over de stand van zaken.

    XxX

  • 09 Februari 2010 - 12:11

    Daphne:

    Dag Ilse,

    Weer even een berichtje op jou laatst geschreven berichtjes.
    Jeetje wat maak jij veel mee in korte tijd. En je schrijft wel heel grappig ;)
    Je dag klinkt best vol maar ook weer relaxt. Lijkt me best pittig om dat meisje engelse les te geven.
    Ik ben benieuwd welke onderdeel je strax echt gaat kiezen als je ze allemaal hebt bekeken.
    Ik ga je ook nog mailen.

    Liefs(K)
    Daphne

  • 10 Februari 2010 - 07:53

    Hes:

    wow....
    verder dikke lip maleisie...fris mn geheugen even op..ik weet het echt niet meer.
    geniet meid, maar volgens mij hoef ik dat jou niet te vertellen.
    ben jaloers.
    kus

  • 10 Februari 2010 - 08:56

    Ciska:

    Heeee Ilse!

    Ook jouw verhalen zijn goed om te lezen haha! =) Echt tof dat jullie allebei in Brazil zitten! Veel plezier nog =)

  • 10 Februari 2010 - 14:44

    Oma:

    Je verslag eindelijk gevonden. Beter laat dan nooit nietwaar. Enig alles te lezen en gisteren te horen maar toen zijn we niet aan her wek toe gekomen. Dat staat in het verslag. Fijn, dan blijven we op de hoogte van jullie wel en wee Ik hoop dat je been steeds beter gaat. Heel veel liefs van ons beiden.

  • 10 Februari 2010 - 18:23

    Maartje:

    Meis..

    Wat leuk om je verslagen te lezen!! Ben echt jaloers op jullie! Het is hier zo koud! Het sneeuwt hier haha..
    Zou graag daar ook willen zijn;).
    Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Jullie stage klinkt echt iets voor jullie!

    Ik blijf jullie verslagen lezen;)!

    Succes en veel plezier daar maar dat zal vast goedkomen!:)

    Kussies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 48187

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: