11-03-2007 De Grote Show!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu 11-03-2007 De Grote Show!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

11-03-2007 De Grote Show!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Maart 2007 | Brazilië, Brasilia

wow.. dat is denk ik het enige woord dat echt past bij wat ik de kinderen afgelopen zondag heb zien doen!!
Ik had misschien allaten vallen dat er een clown uit Nederland op bezoek is hier en dat hij een show ging organiseren met de kinderen. de kinderen hebben hier heel hard voor getraind en het was danook ontzettend mooi om te zien!!
er waren in totaal 30 kinderen bij betrokken van de 58.. Zaterdag was er al veel opgebouwd, want Igor (de clown) had ´de club´ in Extrema afgehuurd hiervoor. Ik zat zaterdag lekker met Laura en Virginia en alle kinderen met een :) gezichtje bij hun naam in een pousada.. lekker zwemmen enzo.. maar tegelijkertijd waren de andere kinderen en een paar vrijwilligsters met igor en Faisca de hele zaal aan het klaarmaken voor dit grote event!
Dus zondag ben ik smorgens mee gegaan met een kleine buslading kinderen en wat leidinggevende mensen en hebben we de laatste voorbereidingen afgemaakt.
Snel terug voor almoso naar het weeshuis en daarna gelijk 2 grote auto´s vol met kinderen en monitoren en vrijwiligers terug naar de club want om 3 uur zou de 1e show beginnen..
Zoals in Brasil normaal is begon het natuurlijk veellater want om 3 uur gingen 5 kinderen naar buiten... Maxwell op stelten, Jefferson en Lucas in blote barst met een stok die vuur had aan beide einden en Pedro liep met een fles spiritus mee want Cleidson was aan het vuurspugen!!!! Echt machtig mooi allemaal. Op deze manier probeerde we nog wat meer mensen binnen in de club te krijgen om te kijken. De entree was ook maar 2 reail.. haha dat is ongeveer 80 cent in euro´s.
Dan ron 15.30 begon dan toch de show.. er was zoveel te zien dat ik het nu niet eens meer allemaal weet.. en ik kan de foto´s nog niet terug kijken want mijn batterijen waren leeg dus moet ik wachten op de rest van de vrijwilligers.
maar er was een dans met jongens en meisjes, met alleen meisjes, acrobaçia, clowns act, gevordende acrobaçia met maar 2 personen, capuera, hip-hop, salto´s, cleidson in een U-vormig touw die pedro optild en alles.... echt ik heb met mijn mond open zitten kijken wat deze krijgers van me toch allemaal kunnen.. En ik heb dan al laten vallen eerder dat ze allemaal heeeel gespierd zijn en nu weet ik ook wat ze daarmee wel niet kunnen.
Ik denk dat ik ook gewoon zo niet uitgelegt krijg wat ik heb gezien tot ik jullie allemaal de foto´s kanlaten zien!!! haha..
Maar na deze 1e show was het even rust.. rond lopen op de praza wat drinken enzo.. en toen om 20.00 de volgende show.. hier zat de heeeele zaal vol, en zelf ik ben buiten naar een groep jongens toegelopen in mijn beste portugees heb ik ze mee naar binnen gekregen.. Alle kinderen waren helemaal zenuwachtig omdat de zaal zo vol zat en ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuw en geklapt zo hard als ik kon..
Uit eindelijk om 23.00 nog ff naar de pizzaria haha, tussendoor nog even heeel boos geworden op Bis (hoofd-monitor) die had namelijk bedacht dat de kleinste kinderen (5 tot 8 jaar) wel in hun eentje met zijn alle over de straat konden gaan s´avonds naar de andere auto.. Dus ikheb heel vriendelijk gevraagt of er niet begeleiding met ze mee moest..na even denken vroeg hij maar of ik met ze mee wou rennen.. :S mafkees haha
De pizzaria was 3x te klein voor de 58 kinderen die we toen in totaal weer hadden met ongeveer 15 man begeleiding.. Dus ik weer boos dat je daar toch zeker eerst over nadenkt, en de pizzaria waar wij (vrijwilligers) altijd heen gaan is veeeel groter.. maar goed. Na een half uur wachten hadden we de andere klanten afgeschrikt dus was er net genoeg plaats met de plastic terras stoelen erbij.. :s hahahaha
Ik geloof dat ik uit eindelijk, helemaal uitgeput om 1 uur in de auto zat. Ik was zo moe enkoud dat ik tegen cleidson aan ging zitten, het was donker in de auto en beetje bij beetje voelde ik zijn gezicht dichter naar het mijne komen tot ik mijnvinger voor mijn mond hield toenhij me probeerde te zoenen hahaha.. Dat was ook weer een ervaring.. Toen heb ikhem maarheellief verteld dat dat niet helemaal de bedoeling was en daarna nog even geknuffeld (anders negeren ze je tot dat je vertrekt.. :S)..
Om 01.30 thuis, koud, uitgeput en helemaal op.. maar het was me toch een super dag in totaal!!!!!!

reacties :)
liduine: saai.. nee dat woord zal ik hier niet snel gebruiken nee haha..
mama: opgewekt ben ik zeker weer haha.. en ik denk maar zo, als iemand zegt dat hij spijt heeft of sorrie zegt danis het een afgedane zaak.. Dus ik ben weer vriendjes met Maxwell de kleine..
Astrid: jahjah snel snel snel ik heb zo´n zin om te gaan reizen.. en Floris die met ons naar Floripa gaat.. dat wordt nog grappig haha
Sietske:::: jeuuuh ik mis je!!!! Hoe is ´t daar met je audities? Ik zal je de foto´s snel laten zien van de show als ik in nederland ben.. twas prachtig!!!
Ester: heel lief dat je me gemailt hebt..!! en zoals je ziet.. tis allemeaal weer helemaal goed nu!
Oma: ik zal eens nadenken over een psychologische opleiding.. maar eigenlijk had ik mijn keuzes al naar 3 keuzes verlaagt.. Misschien moet ik er meer iets van een hobby van maken om anderen te helpen! ;)
Daphne: ik heb geen msn meer, want dat werkt niet. ik kan wel chatten via skype en ik kan vaak op skype bellen.. de skype naam is dan oscarbren. Die is altijd on-line.. spreek je snel weer!!!!
Anita: ach beter laat dan nooit he ;) maar de tamtam in Nederland gaat altijd nog sneller dan internet hier :P haha

Heeeeel veel liefs allemaal en beijo´s é abraço´s na tudo á la!!
sua´s terouso ilse

  • 13 Maart 2007 - 14:18

    Astrid:

    Hee chickie,
    Klinkt geweldig en wat ben je weer lekker enthousiast! Vind dat ze met die show toch wel even hadden kunnen wachten tot ik er ben! :) Kan niet wachten tot ik je foto's allemaal kan zien.
    En als ik lees hoevaak je alweer boos bent geworden op mensen daar, dan denk ik dat Brasil en dat weeshuis jou niet gauw gaan vergeten.
    Mail je gauw weer!
    Kuz

  • 13 Maart 2007 - 15:32

    Liduine:

    wat zijn je 3 keuzes geworden?? kan ik vast nadenken vóór je hier bent... laat je me nog precis weten wie wanneer komt?
    gezellig hoor!!

  • 13 Maart 2007 - 16:36

    Ester:

    He Ilse,
    Dit is wel een heel totaal ander verhaal dan het vorige, gelukkig maar!! Maar je valt wel echt van het een in het ander, dat houdt het zeker spannend en afwisselend! Ben erg beniewd naar de foto's, volgens mij houdt je echt een kast vol fotoboeken aan dit avontuur over.
    Hier is alles rustig, we hebben al een paar dagen super lente weer, en ook al heeft de winter niet zoveel voorgesteld dit jaar, het is toch wel lekker om in het zonnetje te kunnen zitten.
    Liefs,
    Ester

  • 13 Maart 2007 - 19:18

    Monique:

    Hi Ilse,

    Fijn om te horen dat het goed is gegaan met de show en dat het harstikke leuk was. Jammer dat we Igor niet meer kunnen ontmoeten. Afgelopen weeknd hebben we echt mooi weer gehad, zoasl Ester al zei, en dus flink in de tuin gewerkt. Die moet namelijk eigenlijk weer aan kant zijn voor we naar Brasilie gaan.
    Komende vrijdag moetn we nog de kruisfinales van tennis spelen, als het met Maarten dan goed gaat. We zijn namelijk vrijdag 2e in de poule geworden. Daarna ook welgelachen. We zijn met een grote groep naar de Hamse Bok geweest; in tenniskleding. Daar zag ik nog je oude hockeygroepje o.a. paaldansen; haha. Het was dus laat toen.
    groetjes Monique

  • 13 Maart 2007 - 22:04

    Linda:

    hey Ilse,
    Blij om te horen dat je na je vorige berichtje ook nog steeds leuke dingen meemaakt daarzo. Toen ik het verhaal hoorde, had ik effe rillingen over mijn rug hoor, brrr eng!!

    Die show moet erg leuk zijn geweest, als ik dat zo lees.

    Hier gaat alles goed, druk bezig met stage, wil veel zien, mag veel al zelf. Vorige week was ik ingedeeld op een kamer met kraamvrouwen (die dus op een 'normale' manier bevallen waren). Deze week ben ik bezig met zwangeren. Hier gebeurt ook erg veel, hoewel het ook erg rustig kan zijn. Nu ligt er bijv. een zwangere van 130 kg met suikerziekte, zwanger van een tweeling, met nog een massa aan andere medische problemen. Je bent dan de hele dag bezig met allerlei regeldingen; echo regelen, ctg maken (wat niet lukt met dat overgewicht).

    Ik kan er nog hele verhalen over vertellen, maar morgen mag ik weer aan de slag, dus ik ga zo slapen.

    Geniet van alle mooie dingen en stuur hier es wat meer zon heen!!

    Liefs Linda, groeten van Arjan

  • 14 Maart 2007 - 21:19

    Oma:

    Heerlijk dat enthousiasme van je, ik werd er zelf helemaal koud van. Wat zal dat een verschrikkelijk leuke ervaring geweest zijn. Zo zie je dat je kinderen tot heel veel kunt krijgen en dat er dan zoveel talent zij zit. Veel plezier nog in je "laatste weken. De tijd schiet enorm hard op. Veel liefs ook van Opa.

  • 16 Maart 2007 - 21:38

    Anita:

    Hey Ilse, nou het kostte me weer veel moeite om de site te openen! Ik hoop dat ik nu weet hoe ik het de volgende keer kan doen.
    Fantastisch weer om al je belevenissen te lezen. Je doet er in elk geval veel ervaringen op.
    Hier alles goed. Ik ben van de week met Lody naar DenHaag gereden en daarna nog met Astrid door naar Scheveningen. Was voor mij weer een hele ervaring, maar was erg leuk.
    Ik rij vrij veel. Voorlopig even niet meer naar Den Haag, want de weg die ik moet hebben is nu afgesloten tot 20 april, dus daarna maar weer.
    Veel liefs, Anita

  • 18 Maart 2007 - 19:26

    Niki:

    Blijf je daar????
    Klinkt soms gezelliger dan hier. Gelukkig begint het zonnetje hier ook weer te schijnen, iedereen iets vrolijker. Misschien kom ik dan weer eens iemand tegen die goed kan fluiten, dat mis ik nu onderhand wel!!!!
    Nog veel plezier, groetjes Niki

  • 19 Maart 2007 - 11:09

    Lieke:

    Zo te horen/ lezen ben je veel ervaringen rijker. ook wijzer? ;) Ik zie dat je lange verhalen hebt! Veel plezier nog en geniet vooral van de laatste dagen tot je terug komt! zo veel zon en bijzonderheden zijn er hier niet zo :)
    Tot ziens en ik lees je volgende verslag graag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 48204

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: