hahahah, tsssss - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu hahahah, tsssss - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ilse Damen - WaarBenJij.nu

hahahah, tsssss

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 December 2006 | Brazilië, Brasilia

nou ff n kort berichie dan wan de hele fam zit der kennelijk op t w88.
(is dit beter ester? ;P hahaha)
jullie zouden toch moeten weten dat ik nooit goed ben in schrijven en dat een g en een ch het zelfde klinkt...
dus min portugees schrijven zal idd bijna net zo goed zijn jah hahahah.
ik doe alleen even een terug schrijf berichtje want ik heb gisteren geschreven 3wat er allemaal gebeurt is.. alleen was vandaag de laatste dag op decoupage en kwam Merie naar me toe dat ik nog 20 extra out-fits moet maken. haha in 4 dagen. :D
mama: ff over die komkommer salade. die info was dus te laat hahaha..de kerk was niet leuk voor mij, en biechten? daar begin je niet aan als dat een jaar kost he hahaha.En ik heb zeker erg veel geleerd op de creche. ik zie mijn tijd daar wel als nuttig. hopelijk zij ook. Wel leuk dat je eindelijk msn hebt. tis echt niet moeilijk hoor.
astrid: jeuhhhh de reis staat dus vast! hahah en bellen moet je altijd 2 of 3 keer achter elkaar doen he.. ik ben altijd te laat.... En btw bruine zuiker is heeel lekker..
harrie en els: hahah ik drink nog steeds eeeeelke ochtend theen met melk enzo.. jammer dat er niemand bij jullie zin heeft om thee te zetten maar ik kom dat in mei weer doen ok? alleen die frite-lucht wil ik niet terug.
linda: drukdrukdruk dus. haha
oma: het portugees gaat dus wel...
andy & daan: leuk om ook wat van jullie te horen maar dat de gren over gaan werd me afgeraden door de ambassade. er was een kqans dat ik t land dan niet meer in mocht.. ofzo.. of dat ik mijn laatste verlenging van 3 maanden dan niet meer krijg.. dus nu maar zo.. en een boete op t eind. Ehn e...is mijn papa al afgevallen wat t velen tennisen met andy? of drinken ze het er 2x zo hard weer aan?
Liduine: ik heb echt veel zin in dit weekeind. Ben je al helemaal klaar met pakken? ik ga je zo nog even bellen. en dan tot zaterdag!!
daphne: hahah jou mail ik lekker ff :d
Ester: haha jah hier is het hard werken, maar daar kwam ik ook voor. ik ben blij dat de mensen van de creche er ook blij mee zijn , met wat ik doe enzo. en dat ik er veel van leer. en dat nederlands... jah dat verleer je als je met iemand woont die al 40 jaar ofzo in brazilië woont en vor de rest iedereen portugees spreekt en soms engels.. nederlands spreek ik het minst. :D
Anita: Heel leuk dat opa en oma weer biuj jullie komen? heeft thimo er ook al zin in.. sinterklaas enzo? en kerst is zeker biuj opa en oma...
Niki: wat leuk om jou ook even te zien. (spreken) ik hoor een hoop veranderingen op de zaak? zijn er al nieuwe mensen?

Nah dat was wel weer genoeg he.
groetjes aan iedereen.. en veel beijo's

  • 30 November 2006 - 23:37

    Monique:

    Hoi meid,

    Tussen al dat msn=en ben je drukbezig geweest zie. Ik ben vanavond niet zo hard opgeschoten met mijn foto's door allerlei storende factoren. Nog veel succes met je kledingstukken. Als het kaftan-modellen zin dan zitten ze zo in elkaar. Want makkelijker kan het eigenlijk niet. Veel succes en plezier komend weeknd met sinterklaas. Viert Liduine nu sinterklaas met haar gezin ook in SP? Is Robert er dan ook? Vier jij het met hen? Hebben jullie lootjes getrokken. Al weer veel vragen, maar daar zijn we daar straks niet aan toe gekomen.

    groetjes en liefs Monique

  • 01 December 2006 - 00:39

    Stefanie:

    jah het zit er bijna op maar dan... Komt d protugessesen les van jufrouw stefanie!!DAt gaaat niet makelijk worden hoor!!=) Liefs en tot zaterdag!
    beijos

  • 01 December 2006 - 01:58

    Daphne:

    hey meisje,

    zit nu in mijn laatste nachtje. ga zo mijn vakantieaangraag dan maar weg brengen.ik zal vast op zoek gaan naar een baantje voor je, misschien mag je van arjan nog wel in de graanbeurs werken hahaha
    veel plezier het weekend.
    kus daphne

  • 01 December 2006 - 10:12

    Anita:

    Hoi Ilse
    Thimo zat mee te lezen toen ik je gisteren mailde en vond niet leuk dat ik je op de hak nam met de nederlandse taal. Dus bij deze mijn excuses hiervoor, het was niet rot bedoeld!!
    Thimo heeft veel zin in de Sint. HIj mocht gisteravond voor het eerst zijn schoen zetten en kreeg er alleen maar schuimpjes in. Ik denk dat hij op iets meer gerekend had, haha!!
    Ik wist niet dat je periode bij Els er nu al op zou zitten. Wanneer begin je bij Oscar en hoelang ga je naar Liduine? Misschien mag je bij haar ook nog wel gordijnen maken!
    Ik wens je een heel fijn weekeinde en veel plezier met zijn allen met de Sint.
    Liefs, Anita

  • 01 December 2006 - 10:15

    Hes:

    heej ils, nou volgens mij is het alweer super lang geleden dat ik iets van me heb laten horen..het boek gaat vrees ik echt niet lukken want de verzendkosten zijn echt hoog een aangezien ik alweer 2x gezakt ben voor mijn rijbewijs heb ik geen geldjus, snik!!
    meis, leuk alles te kunnen volgen!!!!vind het allemaal even geweldig maar verheug me wel op foto's!! kus

  • 01 December 2006 - 12:28

    Gijs:

    Het wordt gekker en gekker...

    Ilse, dat jij 's nachts tegen me aan begint te lullen,.. dat went nog wel. Maar wie in hemelsnaam jouw moeder heeft verteld hoe msn werkt... Gelukkig kun je mensen op msn lekker blokken,.. anders heb ik natuurlijk nooit de nachtrust die ik verdien, hahaha.

    Spreek je snel weer!

    Iks


  • 01 December 2006 - 15:42

    Giel (Nooteboom):

    Hoi Ilze leuk om te horen dat alles goed met je gaat. Kom je wel verslag uitbrengen wanneer je weer terug bent want we zijn erg benieuwd om je verhalen in real life te horen.

    Groetjes Giel
    LNC Team

  • 02 December 2006 - 14:50

    Ester:

    He nichtje,
    Ja hoor veeeeel beter zo!! Ik heb allemaal rode kringetjes op mn scherm staan, ik kan het niet laten ;-). Maar goed desalnietemin (hoe vertaal je dat naar het Portugees;-))kan ik het vertalen en is het erg leuk op de hoogte te blijven!! Jammer he dat mijn broertje zo rot doet tegen jouw moeder, hij moet nog steeds leren hoe hij met vrouwen om moet gaan. Als je terug bent moet je hem maar weer helpen in de graanbeurs, anders krijg ik nooit een schoonzusje erbij. Aan een extra zwager wordt geloof ik wel gewerkt ;-). Veel plezier dit weekend!! Kus,
    Ester

  • 04 December 2006 - 20:20

    Astrid:

    hay chick!
    Sint zat te denken....
    Word nu al stapeldol van alle gedichten die ik nog moet, maar ik geloof dat ik bijna klaar ben (ohnee, ik bedoel dat Gijs al bijna klaar is :)). Heb wel weer zin in morgen 5 dec!
    Jij veel succes bij de laatste loodjes, geniet er nog van!
    En Ester, ik hoor voor het eerst dat we een nieuwe zwager krijgen? Linda nu 2 vrienden? :P

  • 04 December 2006 - 22:06

    Peter:

    Hoi Ilse,
    Wat slaat die familie van jou toch een onzin uit op zo'n website. Ik dacht het wordt tijd dat ik ook maar eens wat schrijf.
    Het gaat je goed in brasil. Begin je ons al te missen? ik jou wel, (met sinterklaas dan.) Niemand organiseert wat. Dat was elk jaar jouw taak. Maarten is blij dat hij niets hoeft te doen, want hij baalt al dat hij bij yvonne suprises moet maken.
    We zullen dus met Kerst maar wat organiseren.
    Mooi dat Astrid haar reis geboekt heeft, kun jij haar straks in vloeiend portugees rondleiden in Brazilie. Doe je Els de groeten van ons, ze had een erg aardige mail terug gestuurd.
    Monique aan het msn'n is niet echt verstandig, straks hebben jullie geen rust meer.
    Zeg, van jouw taalgebruik krijg ik wel plaatsvervangende schaamte, kun je niet gewoon in het portugees schrijven, dan weet hier toch niemand dat het vol schrijffouten zit? Overigens ken jij ene Hugo?

    Liefs peter

  • 04 December 2006 - 22:17

    Astrid:

    dacht ik toch dat deze site over Ilse ging... :)

  • 04 December 2006 - 22:38

    Astrid:

    dacht ik toch dat deze site over Ilse ging... :)

  • 05 December 2006 - 07:46

    Ester:

    Hoi Zusje,
    Wordt je hier al verlegen van, wacht dan vanavond maar af ;-). Oja deze site is toch van ene Ilse ofzo, nou de groeten dan maar voor haar!
    Ester

  • 05 December 2006 - 10:28

    Daphne:

    hey meisje,

    zit nu op school, verveel me!!!!!!we hoeven pas weer om 13.00 uur te beginnen en we waren al om 10.30 klaar. veel plezier vanavond met sinterklaas, ik ga vanavond lekker grace anatomy kijke. mijn vader heeft een huis gekocht in Kats, dat is dat plaatsje waar 400 mensen wonen maar ja, zijn keus!
    doei doei en ik mail je wel weer.

  • 05 December 2006 - 16:59

    Gijs:

    Ilse,.. Ilse.... was dat niet die s...rie uit Dongen hahaha...

    Alles goed nichtje?

  • 05 December 2006 - 21:17

    Monique:

    Hoi meid,

    We horen al lang niets meer van je en kijken toch heel regelmatig of je er een keer bent. Zelfs o msn. Ik spreek al heel wat mensen op msn en begin het bijna leuk te vinden. Vanavond, 5 dec., zijn we heerlijkmet z'n 2 uit wezen eten bij Janssen en Janssen. Gijs was er niet.Die moest gedichten opdragen. Hoe is sinterklaas samen met Liduine geweest? Druk en gezellig?

    groetjes Monique

  • 06 December 2006 - 07:41

    Astrid:

    Hee meis,
    weet niet of je dit nog leest deze week, maar vooruit. Vond het echt heel leuk dat je gisteren even belde. Was ook precies goed getimed, want ik moest net een gedicht lezen :)
    Veel plezier weer deze week, groetjes aan Liduine en de rest en tot gauw weer! Kus!

  • 07 December 2006 - 20:56

    Monique:

    Hoi Ilse,

    De laaste lootjes daar op en rond de creche? Is het leuk geweest afgelopen week? We zijn wel onderhand benieuwd naar je verhalen over sinterklaas vieren met Liduine; sinterklaas vieren op de nederlandse school; sinterklaas vierenop de creche. En waren er nog meer plaatsen waar je sinterklaas hebt gevierd? Peter en ik zijn samen lekker gaan uit eten bij Janssen en Janssen. Je hebt het trouwens weer mooi geregeld. Denk ik dat je nu zover bent dat jij je zaken en dus ook jullie reis zelf uitzoekt, voorstelt en regelt. haha. Schuif je dat toch nog af op Astrid. En zij komt weer bij mij informeren. Daarvoor heb je dat boek niet gekregen. maar goed ik zal Astrid wel helpen hoor. Het risico loop je wel dat je daarna niet zoveel eigen inbreng meer hebt.

    Liefs Monique

  • 07 December 2006 - 22:30

    Bram:

    Lieve Ilse
    Nog even snel een afscheidsrijm,
    voordat ik weer naar spanje toe verdwijn.
    Zo te lezen vermaak jij je wel daar in brazilië,
    en mis jij natuurlijk je familië.
    hopelijk heb je het goed naar je zin daar,
    want wat je doet is natuurlijk onbetaalbaar.
    Heel veel plezier met je verdere verblijf,
    en ik beloof dat ik af en toe iets schrijf.

    De Sint

  • 08 December 2006 - 12:37

    Sijs:

    Quote "De laaste lootjes daar op en rond de creche?"

    Lootjes op de creche,.. ik zou echt geloven dat die kids te jong zijn voor lootjes,.. op een creche gelooft iedereen toch nog in de Sint??

    hihi

  • 10 December 2006 - 16:51

    Daphne:

    hey

    wat laat je lang niet van je horen? gaat alles wel goed, of heb je daar geen internet?
    hier is alles rustig.

    kus Daphne

  • 12 December 2006 - 11:45

    Linda:

    Hey Ilse,

    Hoe is het nu met je? Was erg leuk dat je belde vorige week! Steeds meer mis ik de thee-momenten wel. Op stage drink ik veel thee, maar dat is nooit zo leuk als met jou.

    En aan stage gaat een eind komen, ik ben aan het aftellen, vandaag nog precies een maand :))

    Verder weinig nieuws van mij of van Arjan (hij leest zo nu en dan ook wel je site).

    Pas goed op jezelf! En Veel plezier daarzo!!

    Liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Een nieuw avontuur komt dichterbij

16 Mei 2007

afsluiting van een heel avontuur

25 April 2007

Rio verlaten

04 April 2007

rio de janeiro

23 Maart 2007

af tellen is begonnen
Ilse

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 48205

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juli 2010

Brasil voor stage

28 September 2006 - 03 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: